Jump to content

Ram-minne till Laptop.

RavenE
 Share

Recommended Posts

Helst inte. :unsure:

Pillar helst inte i en laptop. En stationär klarar jag nog av, men en laptop. Njae. :ermm:

I så fall vore det smartaste antagligen vara att gå ner till din lokala datorhandlare och be honom sätta in X mycket ram i den, så har i alla fall vi gjort och eftersom de (oftast) vet vad de gör så blir notan för arbetstid inte så värst överdriven.

Normalt för en speldator, även laptops är ju minst 2 G ram om man har Vista... men vilket märke eller hur man nu ska säga kvittar nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I så fall vore det smartaste antagligen vara att gå ner till din lokala datorhandlare och be honom sätta in X mycket ram i den, så har i alla fall vi gjort och eftersom de (oftast) vet vad de gör så blir notan för arbetstid inte så värst överdriven.

Normalt för en speldator, även laptops är ju minst 2 G ram om man har Vista... men vilket märke eller hur man nu ska säga kvittar nog.

Jag spelar inte så mycket, däremot kör jag just nu vista (home basic pga. den klena ramen).

Brukar också ha rätt så många program igång samtidigt, 512mb räcker inte så långt.

Vad "heter" ram-modellen som laptops brukar använda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar inte så mycket, däremot kör jag just nu vista (home basic pga. den klena ramen).

Brukar också ha rätt så många program igång samtidigt, 512mb räcker inte så långt.

Vad "heter" ram-modellen som laptops brukar använda?

Kan vara DDR eller DDR2, precis som i vanliga stationära datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helst inte. :unsure:

Pillar helst inte i en laptop. En stationär klarar jag nog av, men en laptop. Njae. :ermm:

Det är svinlätt i en laptop. Pappa och jag gjorde det, jag har även gjort det själv.

Man bara öppnar luckan, sedan sitter RAM-minnena fast med två små klämmor på sidorna som man drar utåt tills det klickar, sedan är det loss. Sedan gör man tvärt om när RAM-minnet ska tillbaka.

Kebab, för DELL fick vi både pilla RAM och hårddisk på egen hand, de skickade till och med papper till oss som beskrev hur man gjorde. Får man hos DELL så känns det som man borde få hos andra företag. Ta kontakt med supporten RavenE och fråga.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor