RavenE Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 (redigerad) Jag behöver mer ram till min bärbara dator, vilket typ av ram-minne passar? Har en Toshiba om det spelar någon roll. Redigerad 31 augusti, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Ska du sätta i det själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Ska du sätta i det själv? Helst inte. Pillar helst inte i en laptop. En stationär klarar jag nog av, men en laptop. Njae. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Helst inte. Pillar helst inte i en laptop. En stationär klarar jag nog av, men en laptop. Njae. I så fall vore det smartaste antagligen vara att gå ner till din lokala datorhandlare och be honom sätta in X mycket ram i den, så har i alla fall vi gjort och eftersom de (oftast) vet vad de gör så blir notan för arbetstid inte så värst överdriven. Normalt för en speldator, även laptops är ju minst 2 G ram om man har Vista... men vilket märke eller hur man nu ska säga kvittar nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 I så fall vore det smartaste antagligen vara att gå ner till din lokala datorhandlare och be honom sätta in X mycket ram i den, så har i alla fall vi gjort och eftersom de (oftast) vet vad de gör så blir notan för arbetstid inte så värst överdriven. Normalt för en speldator, även laptops är ju minst 2 G ram om man har Vista... men vilket märke eller hur man nu ska säga kvittar nog. Jag spelar inte så mycket, däremot kör jag just nu vista (home basic pga. den klena ramen). Brukar också ha rätt så många program igång samtidigt, 512mb räcker inte så långt. Vad "heter" ram-modellen som laptops brukar använda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Jag spelar inte så mycket, däremot kör jag just nu vista (home basic pga. den klena ramen). Brukar också ha rätt så många program igång samtidigt, 512mb räcker inte så långt. Vad "heter" ram-modellen som laptops brukar använda? Kan vara DDR eller DDR2, precis som i vanliga stationära datorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Var beredd på att garantin ryker. http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/cc_detective.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 Kan vara DDR eller DDR2, precis som i vanliga stationära datorer. Thanks. Var beredd på att garantin ryker. http://www.gtastunting.net/forums/style_emoticons/default/cc_detective.gif Det var ju mindre bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2007 (redigerad) Helst inte. Pillar helst inte i en laptop. En stationär klarar jag nog av, men en laptop. Njae. Det är svinlätt i en laptop. Pappa och jag gjorde det, jag har även gjort det själv. Man bara öppnar luckan, sedan sitter RAM-minnena fast med två små klämmor på sidorna som man drar utåt tills det klickar, sedan är det loss. Sedan gör man tvärt om när RAM-minnet ska tillbaka. Kebab, för DELL fick vi både pilla RAM och hårddisk på egen hand, de skickade till och med papper till oss som beskrev hur man gjorde. Får man hos DELL så känns det som man borde få hos andra företag. Ta kontakt med supporten RavenE och fråga. Redigerad 31 augusti, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 Kan vara DDR eller DDR2, precis som i vanliga stationära datorer. Brukar inte laptops ha nån liten modell? De har min iaf, inte lika långa som till stationära.. minns inte vad minnestypen heter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2007 http://www.sweclockers.com/forum/showthrea...threadid=584007 Tråd om samma ämne fast med lite mer fakta när det gäller minnestyper... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts