eminem33 Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) lcd eller plasma vilken är bäst? klarast bild mm? och vad är hdmi? Redigerad 30 augusti, 2007 av eminem33 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) http://www.google.se/search?q=hd+vs+plasma...lient=firefox-a http://sv.wikipedia.org/wiki/HDMI Google is tuff shit. Redigerad 30 augusti, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) Alltså.. Menade du lcd vs plasma? För det är de två som är de olika teknikerna som används i platta TV-apparater.. Hur som helst så är det utan tvekan LCD som är the shit. Plasma är påväg att försvinna helt och hållet från marknaden. Redigerad 30 augusti, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Båda teknikerna har sina fördelar. Plasma använder glas som yta vilket LCD inte gör. Det gör att man alltså inte får reflektioner i LCD-apparater vilket kan vara bra i rum med mycket ljus och fönster. En pixel LCD-skärm kan dock aldrig vara helt svart vilket en på en plasma kan. Det gör att plasma har bättre svärta och även överlag bättre färger om jag minns rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) LCD står för Liquid Crystal D.. isplay.. (?). Anyways, eftersom dom är är sådär lite.. eh.. "flytande smörja" så har mig att efter ett tag kommer skärmen bli vitare och vitare. Det tar massa år ofc men.. bara en grej altså.. edit: eh. XD Redigerad 30 augusti, 2007 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 LCD står för Liquid Crystal D.. isplay.. (?). Anyways, eftersom dom är är sådär lite.. eh.. "flytande smörja" så har mig att efter ett tag kommer skärmen bli vitare och vitare. Det tar massa år ofc men.. bara en grej altså.. edit: eh. XD Det tar 26 år (tror jag) för lcd:n att förlora halva ljusstyrkan om du kollar 6 h per dag, det stog i din teknik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 12 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 Jag använder en lcd teve som skärm och det är faktiskt helt ok... Det ser riktigt fin fint ut... Hade en plasma skärm förut och den gick sönder pga att den var svart och skulle få fram färgerna snabbt... (lol?) så jag rekommenderar lcd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 Jag använder en lcd teve som skärm och det är faktiskt helt ok... Det ser riktigt fin fint ut... Hade en plasma skärm förut och den gick sönder pga att den var svart och skulle få fram färgerna snabbt... (lol?) så jag rekommenderar lcd! Ursäkta, hur menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 16 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2007 Datorn var i skärmsläckar läge, Jag gick fram rörde på musen skärmen small till och sedan luktade det brännt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 17 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2007 Plasma har väl bättre bildkvalité tror jag, men håller inte lika bra? Sen är det väl fler för/nackdelar med båda teknikerna. Hursomhelst tror jag LCD är det man ska gå på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts