SlewME Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) Nu har man i flera städer valt att förbjuda visandet av underkläder i USA. Du får således inte visa dina fillingar eller din BH. Lagen träder vid då många medborgare klagat på just detta. Det är inte helt oväntat att det var ju just USA som lagen trädde vid. Det är först och främst de sk. Baggy-jeansen som det klagats på, men förmodligen även andra kläder där underkläder synts. Hur man nu kan införa ett förbud mot en klädstil är enligt mig väldigt konstigt. Gillar personligen inte baggy-jeans men har inget emot folk som går omkring i dessa, det är byxor för sig, men jävligt fult. Lätt sätt för amerikanska delstater att tjäna pengar Indirekt är det ju inte kläderna som förbjuds, men det är svårt att bära dessa jeans under armbågarna. Det klagas från många håll, överallt, inte minst i USA. Vad är det här för konstig lag? Vad tycker ni? Är det rätt? http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_16933008.asp Redigerad 30 augusti, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Befängt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Barockt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Absurt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Tycker det är en kränkning att sätta förbud att visa vissa kläder. Man skall få ha rätt att klä sig i princip vad som helst. Nu visar man inte underkläderna med dessa, men det är mycke fulare att ha sådana än att visa filsingarna, och det är "piratbyxor". De har nån slags "påse" mellan benen som hänger där och dinglar, sk*tfult! Har dessvärre ingen bild på hur de ser ut, men det kanske någon kan hjälpa mig med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Nu visar man inte underkläderna med dessa, men det är mycke fulare att ha sådana än att visa filsingarna, och det är "piratbyxor". De har nån slags "påse" mellan benen som hänger där och dinglar, sk*tfult! Har dessvärre ingen bild på hur de ser ut, men det kanske någon kan hjälpa mig med... Det finns värre, men detta var allt jag hittade när jag sökte på "Baggy hiphop bling bling jeans". Är det ungefärligt sådanna du menar? http://www.nexternal.com/urbanmall/images/eyru1721.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) Är det ungefärligt sådanna du menar? http://www.nexternal.com/urbanmall/images/eyru1721.jpg Nepp, de är pösiga byxor, med ett stort tyg i skrevet. Ser ut så här ungefär: http://ww2.beffo.se/upload/pic~/pr0ffod9ljs7.jpg Edit: Hittade dem! Så här ser de ut, men om man har dem på sig så hänger det ner mycket tyg mellan benen... Redigerad 30 augusti, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 (redigerad) Då jag själv går omkring i så säckiga kläder som möjligt tycker jag att det bara är idiotiskt. De förbjuder inte bara att man visar underkläder, egentligen, utan de förbjuder hela våran klädstil. Varför ska alla behöva gå med byxorna i lagom höjd? Jag gillar att ha dom långt ner och finns många andra som gör det också. Men personligen tror jag inte att det kommer att fungera. Jag skulle själv inte sluta ha säckiga byxor om det förbjöds och finns nog flera ungdomar (och säkert någon vuxen) som inte slutar med det heller Grattis, USA, ni har lyckats med ytterligare något idiotiskt! Redigerad 30 augusti, 2007 av Xersize Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Dom är ju tamefan dumma i huvet citerat från: http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_16933008.asp "Även i storstaden Atlanta i Georgia diskuterar politikerna förbud mot baggy-modet, som redan strider mot lagen i staden Delcambre i Louisiana. Där kan den som bryter mot förbudet få böta 3 500 kronor eller riskera sex månader i fängelse." Själv tycker jag de är upp till var o en va man har för stil.. Och varför orkar man äns börja tjafsa med laganordningen med den här sörjan.. Obegripligt, enligt mig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Only in America.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Jag skulle tro att det är av säkerhetsskäl till stor del. Såg en del ur ett nyhetsrapportage som visade hur man kan gömma både det ena och det andra i baggyjeans vilket är precis vad den här lagen förbjuder i praktiken. Med alla skolskjutningar kanske man är lite desperata av sig och vill hitta någon lösning. Visserligen en dålig lösning men det är väl i alla fall ett försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 God bless America! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Jag skulle tro att det är av säkerhetsskäl till stor del. Såg en del ur ett nyhetsrapportage som visade hur man kan gömma både det ena och det andra i baggyjeans vilket är precis vad den här lagen förbjuder i praktiken. Med alla skolskjutningar kanske man är lite desperata av sig och vill hitta någon lösning. Visserligen en dålig lösning men det är väl i alla fall ett försök. Dom visade väl det nyhetsklippet i Bowling For Columbine? Isåfall var det mycket mer än vad jag trodde man kunde ha i ett par baggy jeans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Dom visade väl det nyhetsklippet i Bowling For Columbine? Isåfall var det mycket mer än vad jag trodde man kunde ha i ett par baggy jeans. Är det det här ni menar? http://www.youtube.com/watch?v=V45HCN4mGYE Daaaaamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 jag e personligen hip hopare men jag bär inte baggy jeans, jag har stora mjukis ist, mycket skönare men asså. ja har dom inte så långt ner så man ser mina fillingar, personligen tycker ja de ser heldumt ut.. men deremot alla killar som jag ser, dom me vanlig stil, dom har byxorna i knävecket typ! och det är sååå fult! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Helt efterblivet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Dom visade väl det nyhetsklippet i Bowling For Columbine? Isåfall var det mycket mer än vad jag trodde man kunde ha i ett par baggy jeans. Jag blandade ihop saker och ting ja. Det var det klippet som Kebab postade. Är det det här ni menar? http://www.youtube.com/watch?v=V45HCN4mGYE Daaaaamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 nytt mode i usa tycker personligen överdrivet pösiga kläder är ugly like M.Jackson men vill folk ha det så får dom ha det, men då borde dom inte klaga om uniformerade herrar vill kroppsvisitera dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2007 Det är ju helt jävla tappat. Jag älskar att gå med redigt häng, det är hur skönt som helst. Skulle jag då få behöva böta flera tusen för att jag visar kalsipperna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts