Jump to content

Nollning

Renard
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Aha, missade den :rolleyes: Synd, kom tillbaka när debatterna börjar då.
Nej, tack. Finns andra forum för debatt. Personerna här har visat var det står i debatter och det längsta man kan komma är onliner-debatt med personangrepp - inte minst mot mig. Mordos, Xersize, P-C och Lajnux är riktiga ordbajsare och förstör således bra debatter. Tråkigt när det faktiskt finns debattörer här på sidan.

Visst har man använt personangrepp, det har alla, ingen är felfri men att i varje inlägg jag skriver hoppa på mig är ganska tröttsamt - vilket dessa personer, inte minst mordos, är ganska bra på. Vet inte vad han vill uppnå, men jag bryr mig föga över hans sätt. Om man blickar bak bara 1 år så tycker jag att GTAsajten faktiskt var bra, men numera är det inte så mycket att skryta om.

Nu är tråden grymt off-topic och jag skulle gärna uppskatta om vi snackade över PM Tweak :>

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, tack. Finns andra forum för debatt. Personerna här har visat var det står i debatter och det längsta man kan komma är onliner-debatt med personangrepp - inte minst mot mig. Mordos, Xersize, P-C och Lajnux är riktiga ordbajsare och förstör således bra debatter. Tråkigt när det faktiskt finns debattörer här på sidan.

Visst har man använt personangrepp, det har alla, ingen är felfri men att i varje inlägg jag skriver hoppa på mig är ganska tröttsamt - vilket dessa personer, inte minst mordos, är ganska bra på. Vet inte vad han vill uppnå, men jag bryr mig föga över hans sätt. Om man blickar bak bara 1 år så tycker jag att GTAsajten faktiskt var bra, men numera är det inte så mycket att skryta om.

Nu är tråden grymt off-topic och jag skulle gärna uppskatta om vi snackade över PM Tweak :shifty:

Herregud, sluta grina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix.

Blev nollad igår.

Mitt under en lektion stormade 4 st S3KUSK:are (Kultur "treorna") in. De sa att de skulle kidnappa oss.

Vi fick varsin väst, som man har på idrotten när man gör lag osv, och vi skulle hoppa som grodor till aulan. Vi var även tvungna att ha vårat namn på en lapp som vi satte i pannan.

Väl inne i aulan så var hela S3KUSK där. Det var kolsvart, förutom ett blindande ljus från en "overhead". Det spelades "Gregorian"-musik i lokalen. Vi var tvungna att ställa oss med ansiktena mot väggen, och sedan fick en och en ställa sig mot det blindande skenet och svara på en fråga, som skulle vara avgörande om man var en riktig KUSK:are. Själv fick jag frågan: "Cubus eller Kupan?". Tänkte till lite, och svarade "Kupan". Applåder! Jag svarade tydligen rätt. Om man svarade rätt fick man sätta sig bland de andra KUSK:arna. Svarade man fel, fick man gå tillbaka till väggen.

Den som var sist kvar var tvungen att välja en sång som han skulle sjunga allihop. Det blev klassikern "Bä bä vita lamm".

Efter detta skulle alla mötas nere i stan. Där var vi tvungna att para ihop oss med någon och tejpa ihop våra ben med varandra så man var tvungen att gå med "tre" ben. Tejpen hade vi sönder väldigt fort. Vi fick en lista, där det stod en massa föremål, personer osv som vi skulle hitta i stan, som vi sedan kryssade för på listan. Jag tror hittade 2-3 grejer innan jag var tvungen dra pga måste åka med bussen hem. Trist.

På kvällen skulle de ha fest i någon lokal.

Det var en "snäll" inspark och väldigt roligt :unsure:

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vår skola har inte denna s.k "nollning" men dom 2 andra gymnasie skolorna här i Gävle har det.

Jag har sett på när elever har blivit nollade här och jag tycker att allt dom har blivit tvungna att göra har varit alldeles för extremt.

Exempelvis, dom äldre eleverna tvingade en etta att dricka sig full, denna elev var en sån som aldrig nånsin hade druckit.

ett annat exempel, dom äldre eleverna tvingade ettorna att bada nakna i Gävles stora fontäner.

Nejdu, Den här nollningen har gått för långt, förra årets nollning var inte så extrem som den här var

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Hahahahah! Ni måste se nästa nyhetssändning på Tv4! ^_^:D

Har aldrig sett en större id*t, ursäkta stämplingen här, men den här tjejen var bara en av de mest pantade...

"Anna" som hon kallar sig, går ut i tv och snyftar om hur hemsk hennes nollning var. De berättar att hon hittades i en park, nedkyld (kroppstemp. på 35 C) och gravt berusad. (3 promille)

"Anna" snyftar i intervjun (kommer inte ihåg exakt): "Jag tycker att det är dålig stil av de som hade hand om nollningen. Jag svimmade pga av all alkohol efter 2 timmar, jadda jadda...". :D:P

Föräldrarna har nu polisanmält dessa "oansvariga" ledare för nollingen eftersom de har gjort så här mot deras stackars, oskulsfulla dotter! :D

Det är ju för fasen dottern som dricker, och hon skall själv ansvara för sin alkoholkonsumtion.

Ah, missa inte 22-nyheterna, jag måste höra er åsikt om detta...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

text..

Ni kan kolla på www.tv4nyheterna.se/tv också.

Edit: Eller kanske inte.. Den verkar inte gå igång för mig.

Iaf, jag undrar hur man kan lämna någon i en park? Om dem var där och drack vill säga.

Annars är det väl som Sikorka säger, grupptryck.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rabba-dabb.

16-åringen kommer ihåg hur hon och ett 20-tal kamrater delades in i två lag. De skulle försöka samla in så många plastmuggar och brickor som möjligt från närliggande restauranger. Förlorarna fick en mustasch målad i ansiktet och tvingades att dricka sprit som straff. Efter det minns hon ingenting. När hon vaknade upp på akuten hade hon ”nolla” skrivet i pannan med svart tusch. Hon hade huvudvärk, mådde illa och hade ont i svalget och över hjärtat. Så här efteråt tycker hon att hon borde stått emot och sagt nej till nollningen. Hon tycker att det handlar om förnedring.

- Aftonbladet.

AB ska man inte lita på, men man vet ju fortfarande inte vad som har hänt under kvällen. Grupptryck, kanske? (som Sikorka sa) Jag förstår i alla fall inte vad det finns att skratta åt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

16-åringen kommer ihåg hur hon och ett 20-tal kamrater delades in i två lag. De skulle försöka samla in så många plastmuggar och brickor som möjligt från närliggande restauranger. Förlorarna fick en mustasch målad i ansiktet och tvingades att dricka sprit som straff. Efter det minns hon ingenting. När hon vaknade upp på akuten hade hon "nolla" skrivet i pannan med svart tusch. Hon hade huvudvärk, mådde illa och hade ont i svalget och över hjärtat. Så här efteråt tycker hon att hon borde stått emot och sagt nej till nollningen. Hon tycker att det handlar om förnedring.

- Aftonbladet.

AB ska man inte lita på, men man vet ju fortfarande inte vad som har hänt under kvällen. Grupptryck, kanske? (som Sikorka sa) Jag förstår i alla fall inte vad det finns att skratta åt.

Inte jag heller :mellow:

T.o.m om hon drack spriten själv så är det ju hemskt att bli lämnad i park och sedan nästan dö. Inget jag skulle vilja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, usch. Nu framstod det som om jag var en psykopat som tycker att tjejen får skylla sig själv, inte meningen.

I nyhetsinslaget sa de bara att hon hittades medvetslös i en park, och sedan intervjuar dem henne och hon sitter bara och gnäller och skyller på andra. De nämdes inget om "bestraffningar" mm.

Tyckte i så fall att nyhetsinslaget var väldigt dåligt för det vinklades som om hon bara var gnällig, tycker jag.

Jag satt och tänkte att super man så får man oxå ta ansvar för HUR mycket man super, det kan man inte skylla på andra.

Men ni lägger fram det lite annorlunda :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fick jag precis reda på att hon "Anna" (påhittat namn) som blev så hårt nollad är en tjej som jag halvkänner. :mellow:

Enligt henne så är det nollarnas fel men man vet ju aldrig. Dom har i alla fall anmält så blir det som det blir.

Ganska läskigt. Hon är hur snäll som helst.

Känner jag också henne? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor