Renard Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Något mycket populärt på Sveriges gymnasium och högskolor är nollning. Alltså när förstaårs eleverna ska nollas av de äldre eleverna. Nu är frågan: Har du blivit nollad någon gång? Själv blev jag det idag. Vi körde norsk fylla. Ramlade omkull två gånger på rad och blev utskrattad precis som alla andra första årselever. Men kul var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Hände ingenting här hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Nix. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Blev inte nollad i ettan, den enda "nollningen" var bussfest då treorna festade med ettorna och ritade lite nollar i ansiktet. Jag var inte med för jag hade match dagen efter, och det är tråkigt att spela bakfull. Tror bussfesten är på fredag, men tvåor får inte komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Jag har hört om nollningar där tjejerna tvingats suga av killar offentligt. Där går fan gränsen. Jag såg en liten kille bli nollad inne på toaletten en gång av tre äldre grabbar. Spolade honom i toan. Men han bara skrattade efteråt. Weird Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Inte än, vi ska ha inspark nästa vecka tror jag det är. Men våra lärare vet inget om det, vi vet inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Fan vad kul det ska bli tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Nepp, blev dock kallad för nolla av en brud på Malmöfestivalen. Fast det kanske inte räknas... :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Jepp vi har det den 6 september. Jag är rädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Nollning i form av förnedring är riktigt patetiskt. Har själv genomgått en nolleperiod, som bestod av roliga fester och annat. Den formen är helt klart mycket bättre och ger en härliga minnen. Målsättningen för oss var att vi skulle ha den roligaste tiden i vårt liv. Det kanske inte blev exakt så roligt, men det är helt klart rätt målsättning enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Nollning? Bah! Det är/var naturligtvis under min värdighet att delta i dylikt trams. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Min nollning förra året var ett totalfiasko. Men i år var det vi som nollade, och det blev rätt lyckat. Några timmar per dag spenderade vi med klasserna vi hade ansvar för. Körde lite harmlösa lekar i stil med "älskade älskling älskar du mig så måste du le" eller vad fan den heter, den där man sätter sig i varandras knär och försöker få den andra att le. Men de var svintråkiga hela högen. När vi körde "klädstrecket" blev det dock lite mer fart på dem. Det går ut på att man delar in dem i två lag och ska köra ett så långt streck som möjligt med sina kläder. Tjejerna fuskade och skylde sig med sopsäckar. :/ (Sopsäckar som vi för övrigt använde till att hoppa säck) Killen på bilden är dock en polare som går i tvåan, men han blev så taggad, så han hjälpte det ena laget. Det var för övrigt han som var först av alla med att ta av sig brallorna. Sen när den leken var över så fick de inte ta på sig kläderna igen. Först skulle de köra ballongleken. Mja, tror att bilden förklarar hur det hela gick till; Dagen efteråt körde vi lite andra skojiga lekar, till exempel en där alla blev tilldelade varsin ögonbindel, samt en lapp med ett djurnamn på. Sen skulle de gå runt och låta som det djuret och försöka hitta den andra personen med samma ljud. Gjorde även det där med några välkända sånger. Just det, sen blev de uppdelade i tre lag. De blev tilldelade en lapp där det stod t.ex. "skinka mot mage". Då var en person tvungen att trycke en skinka mot en annan persons mage, och ha lappen där emellan. När de gjort det så fick de en ny lapp, som det kanske stod "mun mot knä" på, och så vidare.. Leken slutar när laget tappar någon av lapparna. Sen i fredags kväll så möttes de flesta ettorna och faddrarna i tvåan och trean på en fotbollsplan nära skolan. Där blev de lite ölbrännboll (de fick ta med sig egen öl ) , gurk-lek (en kille har en gurka i gylfen och en tjej ska äta upp den så fort som möjligt) , samt lite mer klädstreck. Lite mer vågade klädstreck den här gången; folk blev ju lite påverkade. Hur som helst; vi körde en ganska snäll nollning och jag tror de flesta uppskattade den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Shady_4_life Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Jag har hört om nollningar där tjejerna tvingats suga av killar offentligt. Där går fan gränsen. erhm.. var finns denna skola? haha, I kidd I kidd!! or did I ? iaf, aldrig hört talas om att de fanns i sverige men inte varit me om de iaf.. och sån tur går ja 2an nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 (redigerad) erhm.. var finns denna skola? haha, I kidd I kidd!! or did I ? iaf, aldrig hört talas om att de fanns i sverige men inte varit me om de iaf.. och sån tur går ja 2an nu Kan du sluta våldta det svenska språket? Jag är trött på dina felstavningar, kan du inte stava? Om inte (ser iaf ut så), gå tillbaka till grundskolan! Redigerad 29 augusti, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Kan du sluta våldta den svenska språket? Jag är trött på dina felstavningar, kan du inte stava? Om inte (ser iaf ut så), gå tillbaka till grundskolan! Rättelse: Det svenska språket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 (redigerad) På min skola har det inte varit någon nollning, tror inte dem kommer ha någon. Det är nog för det är en ganska liten skola. Redigerad 29 augusti, 2007 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Börjar på Gymnasiet nästa år, och om allt går rätt så kommer jag att hammna i samma linje som Merkky och grabbarna. Så jag kan ju alltid hoppas på en snäll nollning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Jag vart aldrig nollad och fick aldrig nolla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Kan du sluta våldta det svenska språket? Jag är trött på dina felstavningar, kan du inte stava? Om inte (ser iaf ut så), gå tillbaka till grundskolan! Om inte jag minns helt fel så är det ganska många som tycker likadant om din engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 29 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2007 Va fan e nollning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts