joppen Skrivet 21 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2003 jag har gjort en svensk sírén till GTA3 Är det någon som vet exakt hur man lägger in ljudfilen så att den funkar i spelet? kan ladda upp den till gtasajten bara jag ser att allt funkar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2003 Låter tufft men det blir nog svårt att få in ljudet Alla ljudfiler (förutom dom stora som ligger på CD:n) finns i GTA3\audio\sfx.raw Du kan ladda ner någon editor från GTAsajten och lägga in ljudet men problemet är att filen (sfx.raw) är nästan 80 mb.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 21 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2003 Man ska väl öppna sfx.RAW och lägga in ljudfilen där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
joppen Skrivet 21 februari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2003 det är inget problem att få in ljudfilen i audio mappen men jag tror att man måste bränna om audio CD:n med den filen på eftersom sirén ljudet kommer ifrån CD:n och inte ifrån hårddisken.... kan detta stämma måntro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 21 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2003 De blir inte lätt om sirén ljudet kommer från skivan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 22 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2003 Om sirénljudet kommer från CD:n är det jättelätt. Det är bara att lägga en fil med samma namn i GTA3\audio så läser GTA3 från den istället. Observera att detta endast fungerar med GTA3 1.1! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 22 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2003 men om sirén ljudet kommer från skivan så finns väl själva ljudfilen på skivan? lr du kanske menar de, men då måste man väl bränna om cd:n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 22 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2003 På skivan finns bara ljud från personer i uppdrag och alla radiokanaler och några småsaker. Andra ljud som fotsteg, vapenljud, billjud mm finns i \Rockstar Games\GTAIII\audio\sfx.RAW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 kan inte du lägga ut den i waw fil så vi kan höra den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 kan inte du lägga ut den i waw fil så vi kan höra den Lägg ut den i wav!! Om den inte är i wav så gör du: Öppna sirenen i Ljudinspelaren. Välj Arkiv-->Spara som skriv in nytt filnamn och under filnamnet väljer du filen .wav Sen lägger du upp den på Pixas eller skickar den till mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 Lägg ut den i wav!! Om den inte är i wav så gör du: Öppna sirenen i Ljudinspelaren. Välj Arkiv-->Spara som skriv in nytt filnamn och under filnamnet väljer du filen .wav Sen lägger du upp den på Pixas eller skickar den till mig! Man kan bara öppna wav-filer i Ljudinspelaren... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 wav filer går att spela i nästan alla media-spelare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 wav filer går att spela i nästan alla media-spelare Betona "wav-filer" i mitt förra inlägg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 Man kan bara öppna wav-filer i Ljudinspelaren... Hehe! Jusste! I am a stupid! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 Betona "wav-filer" i mitt förra inlägg... och? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 23 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2003 (redigerad) och? Jag skrev: Man kan bara öppna wav-filer i Ljudinspelaren...Sen skrev du: wav filer går att spela i nästan alla media-spelare Det uppfattade jag som att du trodde att jag menade att wav-filer bara kan spelas upp i Ljudinspelaren och då skrev du att wav-filer kan spelas upp i nästan alla media-spelare. När jag undersökte min mening nogranare kom jag fram till att den kan tolkas på två olika sätt beroende på om man betonar "Ljudinspelaren" eller "wav-filer". Det jag ville få fram med min kommentar var att inga andra filer än wav kan spelas upp i Ljudinspelaren men när du skrev din kommentar såg det ut som att du tolkat min mening som om jag menade att wav-filer endast går att öppna i Ljudinspelaren. Jag antog att så var fallet, i så fall betonade du "Ljudinspelaren" istället för "wav-filer" när du läste min mening och därför skrev jag att du ska betona "wav-filer". Komplicerat... Jag borde formulerat min mening annorlunda så att den bara kan tolkas på ett sätt, t.e.x: I Ljudinspelaren kan man bara öppna wav-filer Redigerad 23 februari, 2003 av Arvid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 24 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2003 tack, nu föerstår jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 24 februari, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2003 Ja tror att jag har öppnat mpeg filer i ljudinspeleren... och mp3 borde nog också gå... Jag tror jag har gjort de nångång... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
joppen Skrivet 26 februari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2003 jag har lite problem med att få sirénen att loopa rätt så att den kan installeras i GTA3. Är det någon som vet hur man gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts