Vice. Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Här har ni lite sköna inställningar för att den fenomenala webläsaren Firefox ska bli betydligt snabbare än den är med orginal-inställningar. (skillnaden är verkligen rejält märkbar) 1. I FireFox adressrad skriver du about:config och trycker enter 2. Leta upp raden network.http.pipelining och ändra värdet till TRUE (dubbelklicka) 3. Leta upp raden network.http.proxy.pipelining och ändra värdet till TRUE (dubbelklick) 4. Leta upp raden network.http.pipelining.maxrequests och ändra värdet till 10 (dubbelklicka räcker för att öppna dialogruta) 5. Högerklicka någonstans i rutan och välj Ny - Heltal (New - Integer) 6. Ange namnet på inställningen (preference name) till nglayout.initialpaint.delay 7. Ange värdet (value) till 0 (noll) 8. Starta om Firefox Njut av en ännu snabbare webläsare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...amp;hl=Snabbare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Haha, åldern tar ut sin rätt... Sen följer jag inte den här forumsdelen så noga helelr. Nåja, det var ändå bra att nån har sett det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 OMG! OMG! OMG! Asså!?! JAG SURFAR JU FAN HUR SNABBT SOM HELST! TACK TACK TACK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Tycker inte det var SÅÅÅ mycket skillnad. Även då jag gämnför FF2 och IE7 bah. Håller mig till IE7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Jävlar vilken skillnad det blev! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Nice! Snabb fråga: var hittar man mappen för bokmärken i FireFox? Vill kopiera över allt från IE-favoriterna till FF-bokmärkesmappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 (redigerad) Nice! Snabb fråga: var hittar man mappen för bokmärken i FireFox? Vill kopiera över allt från IE-favoriterna till FF-bokmärkesmappen. I IE kan du exportera alla bokmärken till en fil. Arkiv -> Importera och Exportera -> Följ guiden. Bokmärkena i FireFox hittar du i "C:\Documents and Settings\NAMN\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\5tuko2b1.default\bookmarkbackups Vill du lägga in bokmärkena från IE till FF klickar du på Arkiv -> Importera -> Följ guiden. Redigerad 26 augusti, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Thanks! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskarofrya Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Tycker inte det var SÅÅÅ mycket skillnad. Även då jag gämnför FF2 och IE7 bah. Håller mig till IE7 Jag gjorde detta i FF2 och jag tycker ändå att det går way mycket fortare, har 0,5 mbit/s och när brorsan tankar så går det ändå nästan lika fort nu att surfa! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Jag gjorde detta i FF2 och jag tycker ändå att det går way mycket fortare, har 0,5 mbit/s och när brorsan tankar så går det ändå nästan lika fort nu att surfa! =) OK, kanske gäller samtidgt som man tankar på en låg lina... När jag testade på vårt 16 Mbit/s så gick både IE7 och FF2 lika fint. tankade i 500 Kbit/s och laddda upp i 300 Kbit/s Fast då var faktiskt FF2 saktare. men tror det beror på att IE7 redan hade den i temp. A.K.A Chache Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 OK, kanske gäller samtidgt som man tankar på en låg lina... När jag testade på vårt 16 Mbit/s så gick både IE7 och FF2 lika fint. tankade i 500 Kbit/s och laddda upp i 300 Kbit/s Fast då var faktiskt FF2 saktare. men tror det beror på att IE7 redan hade den i temp. A.K.A Chache Det här gör ingenting för filhemladdningar om det är det du menar. Det som händer är att flera saker kan tankas samtidigt när en sida laddas (t.ex. alla bilder på sidan samtidigt) plus att alla saker ritas ut direkt när dom är hemladdade (och inte när hela sidan är färdig). Filhemladdningar kommer gå precis lika fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 26 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2007 Det här gör ingenting för filhemladdningar om det är det du menar. Det som händer är att flera saker kan tankas samtidigt när en sida laddas (t.ex. alla bilder på sidan samtidigt) plus att alla saker ritas ut direkt när dom är hemladdade (och inte när hela sidan är färdig). Filhemladdningar kommer gå precis lika fort. jo, jag vet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 19 januari, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2008 Nu vet jag att jag drar upp en gammal tråd men wth, det är i ett gott syfte. Förut så testade jag den här "guiden" eller vad man ska kalla det, och det blev en märkbar skillnad på direkten. Men nu när jag ska testa guiden så märker jag inte av nånting.... eller rättare sagt, det blir ingen förändring alls. Jag sitter med det nyaste FF som finns ute, kan det va nått med det att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts