Jump to content

Norton går inte att få bort?

Killr0y_swe
 Share

Recommended Posts

Tja,

Ska byta antivirus idag från norton till F-secure, jag tog bort norton för ett tag sedan men ser att de fortfarande finns kvar, eller delar av det! Från början fanns de nog 3-4 program som hade med norton att göra i "lägg till/ ta bort program". De gick att få bort allihop utom ett program som heter "Norton Antivirus (symantec copration) ". Jag tog en screenshot på hur det ser ut när jag för söker ta bort det. Prövade ta bort själva mappen "norton antivirus" under c>program men de gick inte det heller, då stod de att en .dll-fil är i bruk typ.

Hur ska jag göra för att få bort det?

post-13024-1187711968_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja,

Ska byta antivirus idag från norton till F-secure, jag tog bort norton för ett tag sedan men ser att de fortfarande finns kvar, eller delar av det! Från början fanns de nog 3-4 program som hade med norton att göra i "lägg till/ ta bort program". De gick att få bort allihop utom ett program som heter "Norton Antivirus (symantec copration) ". Jag tog en screenshot på hur det ser ut när jag för söker ta bort det. Prövade ta bort själva mappen "norton antivirus" under c>program men de gick inte det heller, då stod de att en .dll-fil är i bruk typ.

Hur ska jag göra för att få bort det?

Är du riktigt säker på att du vill byta ut Norton?

Det är mycket bättre än F-secure..

jaja, Kolla om du kan blocka den från att starta när datorn startar. Eller gå in på Felsäkert läge och ta bort den..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jaja, Kolla om du kan blocka den från att starta när datorn startar. Eller gå in på Felsäkert läge och ta bort den..

Ska pröva med felsäkert läge!

Men kan du förklara hur jag blockar programet?

(datorer är inte min grej riktigt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha :lol:Jag har läst någonstans att FSecure är bättre än Norton.Kommer dock inte ihåg när.
Överallt. Alla tidningar ang. Norton VS F-Secure.Överallt.
Haha :lol:Jag har läst någonstans att FSecure är bättre än Norton.Kommer dock inte ihåg när.
Överallt. Alla tidningar ang. Norton VS F-Secure.Överallt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nej, och åter nej.

F-secure tar knappt upp något virtuellt minne eller knappt ens märkt förrens du behöver det som mest. Norton rövknullar allt i sin väg, vill blockera precis allt, tar upp gigalomantastiskt* mycket virtuellt minne och så tar det åratal att ladda om du ska göra en fullständig viruscheck. F-secure är en vanlig bilförare och Norton är en jobbig 60-årig söndagsåkare, ungefär sådan stor skillnad är det.

* = Fanns inte ord för storleken så jag kom på ett ord själv.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, nej, och åter nej.

F-secure tar knappt upp något virtuellt minne eller knappt ens märkt förrens du behöver det som mest. Norton rövknullar allt i sin väg, vill blockera precis allt, tar upp gigalomantastiskt* mycket virtuellt minne och så tar det åratal att ladda om du ska göra en fullständig viruscheck. F-secure är en vanlig bilförare och Norton är en jobbig 60-årig söndagsåkare, ungefär sådan stor skillnad är det.

* = Fanns inte ord för storleken så jag kom på ett ord själv.

Lol, F-secure tar upp MINST lika mycket som Norton. Även då jag inte heller älskar Norton utan gillar mer NOD32 så är

Norton bättre än F-secure.

Vad fan tror du anledningen är när Norton (som du säger) blockar allt och genomsöker allt?

Att du ska få virus?

Asså, seriöst. Det där var den sämsta meningen (spalten) som jag nånsin sätt om nåt påpekande.

För att förnfina din mycket primitima men fina förklaring av dom olika Antivirus systemen.

- Norton

En stor FET pansarvagn. väger mycket och kräver underhåll. Men håller dig säker. Även då den kan vara seg.

- F-Secure

En lätt bandvagn. Väger en hel del. Tar inte upp överdrivet plats. Men säkerheten är inte alltid på topp. Och om nåt händer så är deninte alltid bäst. Kräver MYCKET underhåll då man inte kan vara säker på att den syddar hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, F-secure tar upp MINST lika mycket som Norton. Även då jag inte heller älskar Norton utan gillar mer NOD32 så är

Norton bättre än F-secure.

Vad fan tror du anledningen är när Norton (som du säger) blockar allt och genomsöker allt?

Att du ska få virus?

Asså, seriöst. Det där var den sämsta meningen (spalten) som jag nånsin sätt om nåt påpekande.

För att förnfina din mycket primitima men fina förklaring av dom olika Antivirus systemen.

- Norton

En stor FET pansarvagn. väger mycket och kräver underhåll. Men håller dig säker. Även då den kan vara seg.

- F-Secure

En lätt bandvagn. Väger en hel del. Tar inte upp överdrivet plats. Men säkerheten är inte alltid på topp. Och om nåt händer så är deninte alltid bäst. Kräver MYCKET underhåll då man inte kan vara säker på att den syddar hela tiden.

F-Secure tar upp ca. 5% CPU som mest när den håller på. Norton kan ta upp till 30% CPU. F-Secure är mycket snabbare, stabilare om något.

Norton genomsöker inte, den blockar bara. Den frågar om -Norton- skall få tillgång till internet. Den frågar om Firefox skall få tillgång till internet. F-secure vet redan allt det där. F-secure är mycket lättare att komma igång med, Norton gillar att vara komplicerad. Känner F-secure av virus så får man upp fler sätt att ta bort virus än Norton ger en.

Tyckte om min version bättre, den var mindre idiotisk. F-secure håller dig lika säker om Norton, om du ställer in den som så. Norton håller sig på en säkerhets nivå, "Fort Knox".

Inte ens folket på Symantec använder Norton. Så, SÅ bra kan det inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Norton genomsöker inte, den blockar bara.

Var har du fått det ifrån?

F-Secure tar upp ca. 5% CPU som mest när den håller på. Norton kan ta upp till 30% CPU. F-Secure är mycket snabbare, stabilare om något.

Källa eller privat efarenhet?

Källa?

Känner F-secure av virus så får man upp fler sätt att ta bort virus än Norton ger en.

Nämn nåra...

Tyckte om min version bättre, den var mindre idiotisk.

Du menar MINDRE avancerad?

Kan ta andra saker också om du inte riktigt fattar..

Plus fråga...

Är Zonealarm nåt att rekomendera som en brandvägg?

Eller är den också ett antivirus system?

Har googlat, men ingen lycka? eller så har jag missat nåt..

För jag letar efter en säkrare brandvägg än Windows inbyggda brandvägg..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick upp sådana idiotiska frågor då jag använde Norton. Snudd på att det frågade om det fick starta sig själv.

Ps. Du behöver inte göra en ny color-tag efter varje mening. Bara att markera allt du vill ha rött och slänga på tagen.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft det, min bror har haft det, min far har haft det. Exakt samma sak på varje burk, använde vi Norton så var det blockeri och blockera överallt. Jag kunde inte köra Steam utan att stänga av Norton för att det var så envist.

Källa eller privat efarenhet?

Det heter personlig erfarenhet. Och på 5 olika datorer (inkluderar min fars arbetsdator på jobbet och hans chefs) så har Norton varit mycket met krävande än F-secure. Källor skall inte behövas, det är uppenbart för människor som har en aning om virusprogram.

Källa?

Det har stått på det här forumet förut. Tänker inte leta för att bevisa något, du är inte värd bekymret.

Nämn nåra...

Karantän fungerar som den ska, ignorera - ignorerar faktiskt, vill inte hålla på och klicka "ignorera" varenda gång jag drar igång mIRC. Rensa virus fungerar också som det ska. Norton är fruktansvärt ostabilt på dess funktioner, förutom "ta bort", då den tar bort som den ska.

Du menar MINDRE avancerad?

Kan ta andra saker också om du inte riktigt fattar..

.. Hur är min mindre avancerad, Mr. Pansarvagn? Och vill du ha källor, kom med egna källor och bra såna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa?

The Symantec Employees Are Using Kaspersky!

Och angående F-Secure's cpu användning och skydd så har du helt fel. F-Secure kräver inte mycket minne alls. Jag körde F-Secure Internet Security 2007 på min fd. dator. Den datorn hade då 512MB RAM och var ingen superdator precis, men den klarade utan problem att köra F-Secure utan lagg och annat. Den tog inte alls upp mycket minne, man kunde surfa, och göra annat medans F-Secure jobbade i bakrunden.

Är Zonealarm nåt att rekomendera som en brandvägg?

Eller är den också ett antivirus system?

Har googlat, men ingen lycka? eller så har jag missat nåt..

För jag letar efter en säkrare brandvägg än Windows inbyggda brandvägg..

Skulle nog satsa på Comodo Firewall istället. En gratis brandvägg som har klarat sig bra i test. [Länk]

Annars kan du pröva Outpost Firewall Pro.

--------------------

Och nu till trådskaparens problem: Testa att ladda ner Unlocker och ta bort resterna av Norton.

Redigerad av Stammper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl inte så konstigt med tanke på att google söker igenom tråden för att hitta ett passande ämne.

Men gah, ja, det vet jag redan. Men jag tyckte fortfarande att det såg lite humoristiskt ut då folk praktiskt taget bara pratat skit om Norton i den här tråden (jag gillar det inte heller) också ser man deras reklam på samma sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men gah, ja, det vet jag redan. Men jag tyckte fortfarande att det såg lite humoristiskt ut då folk praktiskt taget bara pratat skit om Norton i den här tråden (jag gillar det inte heller) också ser man deras reklam på samma sida.

Jaha, nu förstår jag hur du vinklade det hela.

Men Norton har ju nämnts mest i tråden så det är ju därför, men jag förstår din vinkling nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor