Jump to content

Nåt konstigt meddelande

T-Bone Mendez
 Share

Recommended Posts

För tre dagar sen när jag spelade CS fick jag upp ett konstigt meddelande och hela spelet började lagga och det går inte att göra nåt så jag måste stänga av datorn via strömmen.. Samma sak hände igår två gånger när jag försökte spela och även en gång idag. Jag hinner spela i några sekunder och sen händer det.

Här är en bild på det meddelande som kommer upp men jag fattar inte vad det betyder.

post-12101-1187709618_thumb.jpg

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är ju precis vad det står. Grafikkortet fick något problem och istället för att datorn skulle låsa sig så återställdes grafikkortet. Inget att oroa sig för just nu. Om det återkommer ofta så ska du börja forska lite dock.

Problemet är ju att det varit så här sen mellan lördag/söndag. Jag kan inte spela >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte mäst på att det såg så konstigt ut.

VPU Recover har nollställt din grafikaccelerator eftersom att den inte svarade på grafikdrivrutinens kommando längre, den är dum hest...

Testa att ladda ner de nyaste drivdrutinerna till ditt grafikkort?

Jag vet inte hur man laddar ner drivrutiner.

Vilket grafikkort?

Klockat?

Vet inte

Ta bort dom gamla drivrutinerna med DriverCleaner Pro och installera nya.

Hur gör man det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att enkelt ta reda på vad du har för kort gör följande

Högerklicka på skrivbord ---> Inställningar

För att ladda ner drivrutiner så går du in på grafikkortets hemsida

Och som R2D2 sa, Drivecleaner för att få bort dom gamla drivrutinerna helt och hållet.

TA BORT DOM GAMLA DRIVISARNA INNAN DU INSTALLERAR NYA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte så lätt att försöka med något som man inte kan nåt om eller har hört talas om innan. Det är därför jag frågade efter hjälp här.

Jo. Provat att googla "download graphics drivers"?

Eftersom du tydligen har lite problem med så gjorde jag det åt dig.

http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X...ers&spell=1

Lönlöst eftersom du, vilket jag inte förstår, inte vet vilket typ av grafikkort du har.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, det finns något som heter FÖRSÖKA.

Men tat lungt. Hur skulle du känna dig om du inte vet hur man omformaterar en dator och frågar om hjälp, och alla svarar: MAN FÅR VÄLL FÖRSÖKA!? Inte så kul antar jag.

Klicka på Windowstangenten sedan Pause Break som är ovanför home end och alla dom där, då ska en ruta komma upp. Klicka på fliken Hardware eller hårdvara och sedan Device manager eller antagligen hantera hårdvara eller liknande. Sedan grafikkort eller någonting liknande. För mig ligger det under Display Adapters. Där kan du se vad du har för grafikkort. Har du NVidia går du in på deras hemsida och klickar på download drivers och klickar dig fram till rätt drivrutiner (kolla på vilken model ditt grafikkort är osv).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men tat lungt. Hur skulle du känna dig om du inte vet hur man omformaterar en dator och frågar om hjälp, och alla svarar: MAN FÅR VÄLL FÖRSÖKA!? Inte så kul antar jag.

Klicka på Windowstangenten sedan Pause Break som är ovanför home end och alla dom där, då ska en ruta komma upp. Klicka på fliken Hardware eller hårdvara och sedan Device manager eller antagligen hantera hårdvara eller liknande. Sedan grafikkort eller någonting liknande. För mig ligger det under Display Adapters. Där kan du se vad du har för grafikkort. Har du NVidia går du in på deras hemsida och klickar på download drivers och klickar dig fram till rätt drivrutiner (kolla på vilken model ditt grafikkort är osv).

Det finns inget som heter Hardware eller hårdvara för mig. Jag letade på dom andra men hittade inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kom det fram :(

RADEON X700 SE

RADEON X700 SE Secondary

bra nu kan du göra det som ZcruweN sa :wacko:

För att ladda ner drivrutiner så går du in på grafikkortets hemsida

Och som R2D2 sa, Drivecleaner för att få bort dom gamla drivrutinerna helt och hållet.

TA BORT DOM GAMLA DRIVISARNA INNAN DU INSTALLERAR NYA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor