ZcruweN Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Jag har för tillfället AVG. Hade Nod32 innan men tyckte inte att det fungerade så himla bra. Så nu tänkte jag fråga, vilket av dom här 2 fungerar bäst enligt er? Vilket drar minst prestanda? Vilket hittar mest saker? etc etc Svara och motivera Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Den som drar minst är nog AVG, fast det beror ju på vilken AVG du menar. För det finns 5st olika AVG paket. Men jag antar att du menar AVG Free? Angående den som hittar flest virus, så tror jag att NOD32 leder än så länge. För mer information om vilka Antivirus som är bäst på att hitta saker, så kan du gå in på Av-Comparatives hemsida och kolla deras tester. Sen så ska man inte alltid gå efter vad som är bäst i test. Om du trivs bättre med AVG så bör du hålla dig till det. Du kan även kolla vilken som har bäst support. För om något skulle gå fel så är det inte fel med snabb support. Ställ lite dumma frågor till supporten angående deras produkter så ser du även hur hjälpsamma/trevliga dom är. Det är inte fel med trevlig och snabb support Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Jag har för tillfället AVG. Hade Nod32 innan men tyckte inte att det fungerade så himla bra. Så nu tänkte jag fråga, vilket av dom här 2 fungerar bäst enligt er? Vilket drar minst prestanda? Vilket hittar mest saker? etc etc Svara och motivera Jag hade AVG förr, det drog lite prestanda, och funkade rätt bra Men sen böt jag till Nod32, tycker inte det drar spec mkt mer prestanda än AVG, men jag hittar mera grejjer med Nod32, så jag använder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Ursäkta, men vad står AVG för? :$ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Ursäkta, men vad står AVG för? :$ Anti-Virus Guard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Har NOD32 nu. Älskar det, Mycket altenativ och den har hittat dom mesta virusen som har påverkat min dator. Och jag får rätt så många... Jag har haft AVG Free. Men tyckte den var lite väl... ... ... Jobbig. Så fort man loggar in så letar den update (det är inget fel) utan det kom upp massor fönster om hu updaten går. Sen så hände nåt och jag kunde inte updatera den längre. Så då bytte jag till F-secure. Som SÖG. Drog mycket prestanda och var väldigt långsam. Och nu till sist NOD32 som jag tycker rullar på fint.. EDIT: Vad står NOD för? som i NOD32? Inte är det från Tiberium Wars? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Inte är det från Tiberium Wars? Med tanke på att NOD (Både NOD32 och NOD som i "laget") fanns långt innan Tiberium Wars kom ut så skulle jag verkligen inte tro att det är därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 AVG Free är dåligt (Eller, det fungerar. Körde med det i flera år. Enligt en okänd källa så ska det hitta minst virus av alla gratisvarianter dock.) men betalversionen är ganska najs tror jag. NOD32 är ett av de bättre alternativen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RF-AT Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 AVG Free är dåligt (Eller, det fungerar. Körde med det i flera år. Enligt en okänd källa så ska det hitta minst virus av alla gratisvarianter dock.) men betalversionen är ganska najs tror jag. NOD32 är ett av de bättre alternativen. Har inte testat någon av dem. Offtopic: Någon som tror avast är bättre än nod32? skulle vilja veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 21 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Tycker att NOD32 är riktigt bra. Den drar lite prestanda och minne. Hittar flest virus. Den hittar virus innan det kommit in i datan, så att man kan blocka den. Den laddar ner och installerar uppdateringar utan att man märker det. Auto-update kollar efter uppdatering varannan timma. Och den använder 4 scanners samtidigt som letar efter virus medans datan är på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 Och den använder 4 scanners samtidigt som letar efter virus medans datan är på. Det där vart jag lite osäker på..... Nu är det så att jag sitter på en ganska dålig dator.. och vill inte få så mycket prestanda drop på t.ex spel och sånt, men märks dom här "scannrarna" av nått mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 22 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2007 (redigerad) Tycker att NOD32 är riktigt bra. Den drar lite prestanda och minne. Hittar flest virus. Den hittar virus innan det kommit in i datan, så att man kan blocka den. Den laddar ner och installerar uppdateringar utan att man märker det. Auto-update kollar efter uppdatering varannan timma. Och den använder 4 scanners samtidigt som letar efter virus medans datan är på.Egentligen ska man inte tala om man inte vet skillnad mellan data och dator, blir bara paj då. IMON (Internet Monitor) kollar alla hemsidor du besöker, AMON (File system monitor) går helatiden igenom alla dina filer, dem andra två DMON och EMON kollar Office resp. Mail-virus. Dvs. kollar inte igenom datorn hela tiden. Uppdateringarna är frivilligt hur ofta man vill att dem skall uppdatera och "varannan timma" är inget obligatoriskt. Nod32 har ingen jättestor virusdatabas men använder en avancerad Anti-Stealth och heuristics-teknologi. Vilket innebär att den även hittar virus utanför databasen, databasen är bara ett plus. Redigerad 22 augusti, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts