SilentViper Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 Nu när ja började spela Mafia idag så har ja lite frågor 1. Ibörjan av spelet så sitter Tommy och pratar med nån och undrar vem han är? och dog han ej? asså Tommy. 2. Hur kommer det sej att man ska skjuta SAM i slutet? Och varför dödade han Paulie 3. På Flygbanan när man ska hjälpa Frank med att fly med sin familj varför blir han skyddad av dom andra gangsterna? Och hur dör han. För en av filmerna så ser man att det står R.I. P Frank (ÅRTAL) 4. I slutet av spelet sista filmen varför dödar de Tommy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2007 (redigerad) Minns inte allt, men mitt minne säger mig att de här är svaren på respektive frågor. 1. Det är någon polis, som han berättar hela historien för så de kan sätta dit Salieri-familjen. Han skulle få polisbeskydd för sig själv och sin familj genom att ange de andra. Han och hans familj skulle också få nya identiteter, ny bostad m.m i utbyte. Något beskyddsprogram som fortfarande existerar än idag. 2. Man vill väl hämnas för vad han gjort? Sen så är dörrarna som leder ut låsta, så man har inte så mycket val. Han dödade Paulie därför Tommy och han hade gått bakom ryggen på Salieri genom att råna den där banken, helt för egen förtjänst, till ingen fördel för familjen. Sam tjallar till Salieri, familjen får order att eliminera Paulie och Tommy. 3. Måste vara privata män han hyrt in som skydd själv... möjligtvis flygplatsens säkerhet som inte gillar att man springer runt med vapen. Salieri fick reda på att Tommy lät Frank leva, så jag antar att han sände folk efter honom att döda honom. Minns inte hur han visste, men det berättas i någon scen. Jag tror det är Sam som berättar till Tommy under sista banan. Eller jo, den där prostituerade som Tommy lät leva(hon på hotellet) kom tillbaka till Lost Heaven som hon lovat att hon inte skulle göra, och Salieri-familjen ska ha märkt det har jag för mig. När de märkte att hon levde, så kollade de upp Frank också, med mera har jag för mig. 4. Salieris anhängare? Troligtvis Salieri som skickat ut dom efter honom. Minns inte riktigt, men frågar de inte efter hans riktiga namn, och Tommy säger "ja"? Annars har de väl tagit reda på hans nya identitet genom mutor till polisen. Blä. Jag ville att Tommy skulle överleva. Redigerad 19 augusti, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 20 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 (redigerad) Tack Cortez. Ni kanske har andra information om mina frågor. Ja har en fråga till. Varför är det krig/bråk emllan Morello och Salieri? Redigerad 20 augusti, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 Tack Cortez. Ni kanske har andra information om mina frågor. Ja har en fråga till. Varför är det krig/bråk emllan Morello och Salieri? Konkurrens... . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 20 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2007 (redigerad) Tack Cortez. Ni kanske har andra information om mina frågor. Ja har en fråga till. Varför är det krig/bråk emllan Morello och Salieri? Konkurrens som sagt var. Då Tommy hjälpte Paul och Sam fly från polisen lovade Salieri Tommy en gentjänst. Då Tommy senare blev attackerad av Morellos flydde han till Salieris bar. Där blev de två männen som attackerade honom skjuten. Efter detta började Tommy att få tankar åt att hjälpa familjen Salieri, och samtidigt hämnaspå Morello. Man smyger in med Tommy bakom Morellos bar och slår sönder alla bilar, så startade nog kriget. Inte nog med att Morello icke låter freden ligga över Lost Heaven. Då någon råkar köra på Morello bakifrån slår han mannens ansikte blodigt på dennes motorhuv.Man kan säga att Morello är en tokig jävel som måste vara en konkurrens till familjen Saliere. Inte nog med att han låter sig skicka män för att uppenbarligen våldta Sarah som är familjens bartender.( Redigerad 20 augusti, 2007 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2007 Jo en sak undrar ja detta när man kör sista Taxi rundan. SPOILER VARNING! Ibörjan hoppar Tommy in först av alla (Första Uppdraget) Och hur kan de veta vem Tommy är då?. Är det dom som står vid baren vid Salieri när man lämnar av Sam och Paul? Och hur vet dom då vem han är när han kör Taxi när han körde sista rundan. När han blir attackerad av Morellos Mafia guy's? Om det är dom som man blev jagad av som står vid Salieri då vet ja hur. Sry var lite krongligt att förklara detta. Visste ej själv exakt hur ja skulle förklara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts