Jump to content

Summera er sommar!

Eudoros
 Share

Recommended Posts

Det har varit lite till och från... Det har varit skitväder här i Norrland långa perioder, och sedan soligt och varmt... Min moster kom hit med sin familj från Polen och har bott hos oss i två veckor. Sen efter det så dog min farbror, så jag var på hans begravning -_-:P:wub:

Jag har tränat Taekwondo hemma, varit med kompisar och med min flickvän och övningskört en del.

Men det var väl mest positiva saker i sommar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Hmm ja, jävligt taskigt väder denna sommaren och visst har jag och polarna gnällt men den får ändå Väl Godkänt, faktiskt!

Började med skolavslutnigen, strålande väder hela dagen. Kul i skolan, skitkul kväll.

Jobbade två dagar, och sen åkte jag till Grekland i 18 dagar och fick massor av sol -_- Kom hem och jobbade en vecka, tillsammans med en kompis och ett Xbox 360 vid raster och luncher, tjänade totalt 6000 ;D hade jobbat två dagar en helg innan också. När jag kom hem från jobbet var det två veckor med pissväder och många kompisar borta, så de var lite halvdana men ändå skönt att få ta det lugnt, och känna att nu är det sommarlov. Sedan blev vädret fint igen, hsade några skitsköna dagar på stranden med kompisarna.

Sen i augusti åkte jag till stockholm med en kompis, sjukt värt det. Gjorde av med alla pengarna från sommarjobbet och mer därtill, men ändå. Efter det var det stadsfest här i Kalmar i tre dagar, ute och träffade folk varje kväll. Kul det med, även skitfint väder så mycket bad.

Och nu sista dagarna, när det har börjat dra ihop sig mot gymnasiet, har jag träffat mycket folk, mest gamla tjejkompisar från andra skolor, som man inte snackat med på skitlänge och återupptagit kontakten mer eller mindre. ska börja i samma klass som några av den och ser fram emot gymnasiet hur mycket som helst :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sommaren har präglats av ett återfött bok-intresse och... inte så mycket mer. Har inte badat en enda gång. Kollat mycket film och tv-serier. Sovit halva dagarna. Varit snorväder här, 6-7 dagar med riktigt, riktigt bra väder. Tränat ganska mycket (för att vara mig).

Sommarens bästa dagar? Midsommar-helgen eller Mando Diao-konserten. Dagarna jag läste HP också. -_-

Ska bli härligt med hösten, gillar den. Ser inte fram emot skolan, då det är samma gamla utnötta skola som de senaste 10 åren (har ett år kvar), men håller inte på att dö av ångest heller. Kommer bli ett helvete att vända tillbaka dygnen dock. Under sommaren har jag somnat ungefär när jag ska vakna under skoltid...

P.S: Känns trist att jag inte fick sommarjobb heller...

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började med det roligaste, Sweden Rock Festival. Efter det blev det Hultsfred, som även det var awesome! Veckorna efteråt blev det mest chill med soft, med 2 LAN och ett film-maraton. En vecka var jag i Skåne, och så klämde vi in en kort resa till Amsterdam också som inte var helt fel.

Så jag diggade detta sommarlovet starkt. Vädret och att jag tvingades börja redan den 16:e var lite tråkigt dock=/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jobbat hela jävla sommaren, sammanlagt ca två veckors ledighet.

Men när jag vart ledig eller innan/efter jobbet så har jag gått ut med kompisar, tagit promenader, var på Åland över en helg...typ.

Bästa med att jobba hela sommaren är att man knappt rört lönen, så jag kan leva livet i höst om jag känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först lyckades jag med att inte få ett sommarjobb, vilket för mig betyder mycket dötid hemma. Hängt en del med Everest, oftast brukar vi lira lite basket, ibland bara vi ibland kommer nån mer, eller så åker vi inlines här i området. Har även fått tummen ur och börjat motionera, går ut och springer ca 30 minuter varannan eller var tredje dag, min kondition är fortfarande crap men orkar mycket mer än när jag började. Var även i Sunny Beach en vecka med föräldrarna, lyckades ligga febersjuk på hotellet ungefär 4/7 dagar och vara rätt bra förkyld de andra dagarna.

En polare fyllde även 18 i juli och hade grillfest, träffade många gamla klasskamrater där, vilket var trevligt. Har även vart på bio ett par gånger, Zodiac, Transformers och Harry Potter såg jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag förutspådde redan i vintras så blev sommaren både kallare och tråkigare än alla andra trodde att den skulle bli. Okej, tråkig var väl att ta i, men vädret var verkligen ett stort minus, med tanke på hur kräsen jag är när det gäller väder.

Sommaren började bra, ända fram till midsommarafton, då bröt helvetet ut (Den jävla monsunen som låg över sverige i 13 år eller nåt).

Kvällen efter midsommar var slapp minns jag. Ensam hemma (för första gången, woow -_- ). Bjöd över två kompisar och vi drog runt hela natten, görgott!

Spenderade två veckor i Grekland med min familj. Min storebror var med för en gångs skull, vilket underlättade oerhört mycket då jag brukar ha så läskigt tråkigt annars när vi är där, men denna gången fick vi eget hotellrum vilket ledde till många roliga timmar!

Efter Grekland kom jag hem till ett regnigt och kallt Sverige, och det enda man hade att skryta med var solbrännan och en flaska Ouzo. Båda är desvärre borta vid detta laget ><.

Nu börjar jag skolan igen på torsdag. Ny skola, ny klass, nya lärare och ny resväg. Spännande, men samtidigt väldigt jobbigt att sommaren inte var något jag lär minnas om ett par år, och om jag nu gör det så kommer jag minnas den som "Sommaren som regnade bort".

Edit: Kebab sa det jag har funderat så länge på vad det var jag egentligen funderade på.

"sitter och funderar på om jag har deppat hela sommarlovet, bara att jag inte har låtsats om det"

Det är nog precis vad jag har gjort, egentligen.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sånt jobb vill man fan ha. Vad är det för typ av företag / vad heter företaget (är det en kedja kanske?). Kan vara bra uppslag även om de inte ens finns i Stockholm.

Fagerhults Belysning. Ligger 100m från mitt hus. Dom är 3 pers på just dataservice, och 2 ska sluta nu, så min polare blir ensam. Skulle bli perfekt om jag får en plats. Om som det ser ut så ska dom ta in en som bara kommer sitta i helpdesk och ta samtal, så det slipper vi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Veckorna innan skolan slutade samt en vecka in på lovet var det sommar.

Efter det var det inte sommar igen förrän slutet av juli så badandet och solandet led en stor förlust. Vilket märks på min knallvita hy.

Jag hann med lite drygt en veckas sommarjobb åt min pappas arbetsgivare.

Efter det skulle vi till fjällen (jag, farsan, farbror, Eudoros och pappas kompis) för att fiska. Mycket gå, mycket fisk, mycket fina kort.

När vi kom hem från den ljuva Härjedalsfjällen så hade han inget mer jobb åt mig. Too bad.

Hann också med att köpa en systemkamera, Nikon D40. Haft väldigt roligt med den och det tror jag kommer hålla i sig även i framtiden.

Min moster och kusin kom även och hälsade på oss från England en vecka. Det var väldigt roligt och innebar väldigt mycket engelska (=tränande inför IB för min del).

Och just ja. Jag och tjejen bodde hos hennes mormor och morfar i Gävle under lite drygt en vecka. En vecka full av god mat, shoppande samt babblande gamla tanter och gubbar. -_-

Förra helgen var jag på församlingsläger vilket innebar väldigt mycket bada och väldigt mycket kul. Mitt lag vann (såklart) femkampen och fick ett varsitt Rollokolahalsband till pris. Många fina kort blev det även där.

Snart börjar skolan. Just när sommaren har börjat, känns det som. Vill ha mer sommarlov. Och om jag nu ska börja skolan igen så vill jag hellre vara kvar på Alftaskolan än att börja på gymnasiet. Men detta är väl sånt som går över... Hoppas jag...

Sommaren får 3/5.

+Tjejen

+Kameran

+Allt roligt jag har haft, vädret till trots.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bland dem tråkigaste sommrarna jag varit med om faktist, bara krökat princip varje helg, några vardagar, det kosstar och man gör inget, så.. tycker inte var mycket gjort på den fronten. Var i rättvik, det var lite speciellt...där krökade jag. Sen var jag i Göteborg o såg Rolling Stones live, det var där emot det enda som jag tycker var värt den här sommaren. Bättre sommar nästa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helt klart nöjd med mitt sommarlov. Jag hade några saker jag skulle ha gjort/inte gjort när jag gick in i sommarlovet och jag tycker jag klarat mig bra.

Vara mer med polarna, varje sekund skulle tas tillvara.

Då jag inte är med polarna så ska jag inte fastna vid datorn hela dagen

Inte slappa till mig under träningsuppehållet

Slappa järnet

Första delen av sommaren bodde jag i princip tillsammans med mina polare, så den första punkten klarade sig bra. Vi brukade mest slappa en massa, röka vattenpipa och ha oss. Inget festande, men det tycker jag bara är skönt, man slipper dagen efter.

Sedan började mina polare sommarjobba, och jag lyckades faktiskt med att inte växa fast framför datorn. Istället spenderade jag dagarna mest utomhus, latjandes med en boll eller klippte gräset eller något. Även om jag fortfarande tittade till datorn ganska ofta, men jag var inte fast. Mer som att jag svävade emellan sakerna.

Sedan kom träningsuppehållet, under och jag fortsatte träna hemma på löparbandet och lite smått styrka efter det i gymmet. Faktum är att de sista två - tre veckorna på uppehållet så tränade jag en gång om dagen. -_-

Samtidigt har mitt sommarlov varit otroligt slappt, varit hemma mest och är man själv hemma så blir det riktigt slappt.

Lägg där till Stockholmsresan som jag tyckte var rolig och vår Hjo-resa som var helt underbar så har jag fått ett perfekt sommarlov.

Nu de senaste två veckorna har jag sommarjobbat också, och det är kanske inte så kul men man får ju lite extrapengar som man inte säger nej till. Sedan var jobbet riktigt trevligt och ganska slappt ändå.

Så i det stora hela är jag nöjd, nu ska jag bara slappa järnet fram till tisdag då det drar igång igen.

Edit: Just det, det regnade ju nästan hela sommaren, men jag bryr mig inte avsevärt mycket om det. Tyckte det är skönt när det är varmt och det kommer en skur. Det blir ju inte så överdrivet asvarmt så man knappt kan vara ute, så jag tycker inte regnet förstörde så värst mycket.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sommaren har varit ren undulat-skit. två dagar efter studenten ringde de och jag fick jobb, slavat hela jävla sommaren. sist jag fick vara ledig en längre tid är senaste skollovet. men en vecka till sen är skiten över. börjar bli lite mör efter att klivka upp senast klockan fyra varje morgon hela satans sommaren. HATAR DISTRIBUTION!!!! sen roligt avslut då. fortkörningsböter i fredags. 2.800 jävla kuk kronor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor