Jump to content

Summera er sommar!

Eudoros
 Share

Recommended Posts

Ja, vare sig man vill det eller inte så lider ju faktiskt sommaren mot sitt bistra slut, med skolstart på måndag (iaf här) och kyligare vindar.

Men hur har er sommar varit? Vad har varit bra och dåligt? Vad var sommarens höjdpunkt för er?

Själv tycker jag att sommaren vart... sådär. Det vart varmt här omkring först vid slutet utav Juli, så badandet och allmänt vara på stranden kunde man inte göra förrens alldeles för sent. :)

Men hann med att sticka till Bollnäs och bada några gånger, något som var ruggigt roligt. Älskar verkligen att vara på badstranden och bada, sola och allmänt träffa nytt intressant folk.

Men sommarens absoluta höjdpunkt för mig var Bollnäsfestivalen. -_- Träffa massa nya människor, umgås med polare hela nätterna och lyssna på bra musik - kunde inte bli bättre. Ser VERKLIGEN fram emot den även nästa år.

Har även hunnit med en tripp till fjällen med spajdermän, även det var riktigt roligt. Mycket vandra och gå, men det var lätt värt det. :P

Trist att sommaren vart så sen, men jag tyckte att slutet på den gjorde så att den blev klart godkänd ändå. :wub:

Är det bara skit med en sån här tråd så lås. thumbsup_852369_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

SKIT - LÅS - SKIT - LÅS - SKIT - LÅS - SKIT - LÅS

*klappklappklapp*

Nej men.

Jag har spenderat sommaren på följande vis:

Första veckorna var min lillebror i spanien, och jag hemma, mina polare på semester = Trädgårdsarbete YAY!

Senare så bestämde jag och en tjej att vi skulle mötas en vecka, den veckan var min andra vecka som jag var borta på semester fick jag reda på sedan.

En vecka på Öland, och två veckor i Dalarna.

Sedan kom jag hem, och någon vecka senare kom min andra polare hem medans den första redan var hemma, och vi började att umgås sisådär.

Johannamarknaden var det roligaste, som jag har sagt till Kebab; det är den enda dagen då man är glad över att man bor i Ödeshög. Det är ingen stor marknad, och den varar endast en dag, men jaja. I dessa åldrar så går man för umgängets skull.

Sedan blev det inget mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min har väl varit.... Ok? En del saker har varit roligt, som när jag gick med en kompis och såg Lillasyster spela här i Norrköping. :P

Annars har jag inte gjort något speciellt, varit hemma väldigt mycket.

Väntar på att skolan ska börjar och ser faktiskt fram emot det. -_-

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SKIT - LÅS - SKIT - LÅS - SKIT - LÅS - SKIT - LÅS

*klappklappklapp*

Nej men.

Jag har spenderat sommaren på följande vis:

Första veckorna var min lillebror i spanien, och jag hemma, mina polare på semester = Trädgårdsarbete YAY!

Senare så bestämde jag och en tjej att vi skulle mötas en vecka, den veckan var min andra vecka som jag var borta på semester fick jag reda på sedan.

En vecka på Öland, och två veckor i Dalarna.

Sedan kom jag hem, och någon vecka senare kom min andra polare hem medans den första redan var hemma, och vi började att umgås sisådär.

Johannamarknaden var det roligaste, som jag har sagt till Kebab; det är den enda dagen då man är glad över att man bor i Ödeshög. Det är ingen stor marknad, och den varar endast en dag, men jaja. I dessa åldrar så går man för umgängets skull.

Sedan blev det inget mer.

Hur kan du ha varit på Öland utan att hälsa på mig på turistbyrån i b-holm?!

---

Den här sommaren har varit oerhört händelsefattig, har mest jobbat samt njutit av min lediga tid mellan jobbdagarna. Ca 30% av alla sommarens kvällar har jag spenderat i alkoholberusat tillstånd, antingen festandes; eller ensam.

Men eftersom jag ska resa till sydligare breddgrader om några veckor så får jag sommar tre månader till!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hrrm.

Slutade skolan 13:e juni.

Ledig en vecka, sedan Öland en vecka.

Jobbat 7 veckor nu.

Ledig en vecka.

Skolan börjar 28:e augusti.

Men det har varit en bra sommar! Absolut! Har trivts så bra på jobbet, alltid skönt att få lite cash. Fick min kamera idag, så de närmaste dagarna ska jag spendera åt att lära mig nyttiga funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan du ha varit på Öland utan att hälsa på mig på turistbyrån i b-holm?!
Du bor inte inte i Mysinge va? För våran granne där var ganska lik dig :P

Och hade jag haft en aning att du arbetade där OCH skulle viljat träffa mig skulle jag ha kommit på direkten -_-

Fast vi var inte så mycket i där, vi åkte till fyrarna och nöjesparken, och resten utav dagarna regnade det så vi stannade hemma.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slutade skolan.

Jobbade 3 veckor (pengar, wohoo!)

Åkte ut i världen och reste lite i 1 månad (måste varit den bästa månaden i mitt liv -_- Jag vill tillbaka!)

Kom tillbaka hem till Sverige och såg att knappt något hänt här. skitväder >_>

Skolan börjar om 1 vecka, ser faktist fram emot det.

Overall: Skitbra sommar. :P ar hela Juli :wub::wub::)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, sommaren har varit riktigt ok för mig.

Slutade skolan den 1 juni. Började sommarjobba den 11 juni, och slutade den 2 augusti. Är helnöjd med vad jag har förtjänat :P

Den 4:e for vi sedan på semester till Norge. Kom hem den 11:e, och sedan dess så har jag bara varit hemma.

På måndagen börjar skolan :wub: Fast blir ganska kul ändå, då man snart får börja övningsköra -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmms..

Min "sommar" började mer eller mindre 10 veckor innan studenten, då jag mer eller mindre bara gick 10% i skolan, resten var jag ledig. Denna tid var guld, då man inte gjorde ett piss och fick studiebidrag för det. :P

Efter det kom den sista "studentveckan" vilket bara kan beskrivas med FEST! Underbar tid, där man vet att snart är det slut, och det finns inget som kan få mig att stanna.

Sen vart det studenten som var grädden på moset. Bästa tiden i livet man har, vilket dock resulterar i ett par tråkiga dager efter då man måste komma in i hela ensamheten och arbetslösheten tar ut sin rätt.

Har vart väldigt slö på att söka jobb och har inte jobbat in en krona under denna sommar, men har klarat mig bra ändå. Gör man inte av med några pengar så behöver man inte dra in några heller.

Slöat som fan ända fram tills min resa till Ayia Napa, Cypern. En vecka då man bara lever på sprit, och 5000;- fattigare (plus 6500:- för resan). Helt klart värt! :wub:

Nu har jag vart hemma ett par veckor och tror mig ha ett jobb på G. Detta har i mina ögon vart mitt sista "Sommarjobb" innan jag får ta mig i kragen och bli en av dom "vuxna" och inte leva kvar i studentlivet.

Det är väl min sommar i korta drag. Hann att köpa oss ett hundkräk också under denna sommar vilket har tagit upp mycket tid.. och kärlek. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bor inte inte i Mysinge va? För våran granne där var ganska lik dig :P

Och hade jag haft en aning att du arbetade där OCH skulle viljat träffa mig skulle jag ha kommit på direkten -_-

Fast vi var inte så mycket i där, vi åkte till fyrarna och nöjesparken, och resten utav dagarna regnade det så vi stannade hemma.

Njäe det gör jag inte. Å jag som skulle kunna givit er så mycket bättre tips än den kukiga nöjesparken :wub:

Det känns så jävla skönt att ha slutat jobbet nu, är helt insnöad på Öland och serva turister... Det har faktiskt varit ett mycket intressant jobb nu när jag tänker efter, otroligt mycket människotyper man har träffat och från olika nationer.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min sommar har varit skit

Saker som jag skulle göra var

• Åka till stockholm - cp misslyckat
  • åka till linköping - cp misslyckat
  • köpa GW - en lyckad sak
  • hålla mig ifrån datorn - misslyckades stort
  • köra en fest runda genom sverige (eller mjae, en bit utav den södra delen) - misslyckades
  • skaffa flickvän - lyckades........... misslyckades

Förutom dom sakerna har väl sommaren varit sådär iaf, umgåts lite smått med kompisarna här ute.

Varit på fest ett par gånger i stan, riktigt sköj.

Nejfan, min nästa sommar ska bli mycket bättre än den här

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, det hade varit riktigt trevligt, för det regnade som satan när vi var där. Men har vi otur så kommer vi att åka dit nästa år, så det är bara att förbereda en liten guide -_-

Då får du nog komma hem till mig personligen, för jag tror inte jag kommer jobba där igen. Och Öland suger när det regnar, så då fanns det inga bra tips att ge då i alla fall :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usel sommar.

Började jobba direkt efter skolavslutningen. Jobbade fem veckor. Helt okej jobb, så det är inget att klaga på. Var ju dåligt väder med, så det kändes ju inte direkt som att man har missat något.

Sen slutade jag sommarjobba och tänkte att "den sista månaden av sommarlovet ska jag ta till vara på". Känns knappt som att jag har varit utanför tomten sen dess. (Fast det har jag såklart.) Har varit med polare då och då, och varit i sommarstugan med familjen då och då. Har festat en gång på hela sommaren. De gånger jag har varit sugen på fest har ingen annan varit det, och vice versa.

Vädret har varit uselt, och jag har badat tre gånger på hela året. Ingen solbränna har jag fått heller.

Det mest positiva med den här sommaren är väl att jag har övningskört mycket, samt tjänat en hel del pengar.

För att summera: Sommaren har varit svinlång, men inte rolig för det. Vill verkligen inte börja skolan på tisdag. Vill bara åka bort till något varmare ställe.

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag so..summera min sommar.

Först var det Dreamhack som alla vet.

Sen kom jag hem och var princip ensam hemma (förutom syskon) dagtid i en månad plus lite till och nu när jag tänker på det efteråt så gjorde jag väl egentligen ingen nytta då alls men det var ganska skönt.

Efter det var jag lite i Skanör/Falsterbo några dagar.

Nu har jag sommarjobbat sen dess med undantag för en vecka i sommar/fjällstugan. Ganska tungt jobb (bära mycket saker ur en sunkig källare) men det är ändå klart värt pengarna (kommer ha tjänat strax över 7500 när allt är över, tre veckors jobb). Får skjuts+lunch med mamma också eftersom hon jobbar i Kista hon också.

Det var allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du Stellan, vad ska du hitta på nästa vecka då?

Jadu, samma som dom senaste hmm..*räknar lite halvt i huvudet* 15-20 veckorna.. Inte ett skit. Jobbet jag söker är inte tillgängligt än. Dom som ska sluta slutar inte förens 29Aug och 3Sep, vilket jag sedan, om jag har tur får ta över. Min polare jobbar på samma ställe så han håller tummarna. Just nu får han stå ut med en 45-åring kärring med dåliga kunskaper.. Ingen höjdare.

Datorservice och 20.000:- i månaden.. Ingen man säger nej till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor