Tux Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Det är så här att min mamma har formaterat sin dator och hon minns inte vilket grafikkort hon har på datorn. Hur tar man reda på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 (redigerad) Start > Kör > dxdiag > Ok > Bildskärm. På XP, vet inte om man gör på andra sätt i Vista. Redigerad 17 augusti, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Start > Kör > dxdiag > Ok > Bildskärm. På XP, vet inte om man gör på andra sätt i Vista. Ta reda på Grafikkort efter formatering. Dvs, Grafikkort syns inte där om man inte har installerat drivrutinerna vilket jag inte har gjort. Det är därför jag måste veta vilket grafikkort jag har så att jag kan installera de korrekta drivrutinerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Öppna burken och kolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Öppna burken och kolla. Har redan gjort. Står inget där. Det ända som står där är en S/N och en typ ID om man ska kalla det så... typ exempelvis; LF Y58B. När jag skrev in ID:n på Google så kom det fram ATI Radeon X1550. Men jag tvekar på att det är den men min mamma har redan installerat den nu och det verkar funka men... jag vet inte vad som kan hända ifall det är fel drivrutiner till fel kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2007 Bara du vet vilken sort det är så kan man ta en universal driver som funkar till alla kort av den tillverkaren. Efter det ska du kunna se vad det är för kort, och då kan du dra ner drivrutiner till just det kortet, eller ha kvar universalen.. Spelar inte så stor roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts