Jump to content

EA SKATE


JSHC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 445
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Åk ner i Xgames rampen, sen gör du en ollie och höger, christ air, snurrar och åker in i väggen till höger om hoppet. Bara att nöta, jag fick 15 två gånger i rad där, och får oftast runt 10-13 annars.

Det ser sjukt kul ut när han flyger helt platt in i väggen :mf_doof: .

Edit: Någon vänlig själ som kan märka ut på en karta vilket hustak han är på/vart det ligger?

http://www.youtube.com/watch?v=PEm214z0lZY...feature=related

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åk ner i Xgames rampen, sen gör du en ollie och höger, christ air, snurrar och åker in i väggen till höger om hoppet. Bara att nöta, jag fick 15 två gånger i rad där, och får oftast runt 10-13 annars.

Jo ungufär så jag fick 13. Landade dock inte platt då. Börjat göra någonting liknande nu också, fast med en volt i stället, inte fått mer än 11 där ännu men jag tror det går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo ungufär så jag fick 13. Landade dock inte platt då. Börjat göra någonting liknande nu också, fast med en volt i stället, inte fått mer än 11 där ännu men jag tror det går.

Jag landar alltid med fötterna mot väggen, sen studsar jag iväg och hoppas på att jag slår ryggen i rampen bredvid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på tävlingen i Xgames, när man ska få bäst score i den feta rampen.

Jag lyckas alltid få runt 50-60 i poäng, medans de andra får runt 80-90.

Jag trodde att en "backflip christ-air 360" följt av en christ-air 360 i rampen skulle göra susen, men den gav bara 57 poäng.

Lite hjälp?

I backen ner till det stora hoppet gör du en christ air frontflip. När du kommer till hoppet gör du en quadral (rätt ord?) kickflip 720/540, och i halfpipen gör du en christ air/no foot air 900. Det gjorde jag, och man kan få grymt mycket poäng om man tajmar rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saknar verkligen "Riktiga" skatefilmer från EA Skate, lite mer seriösa project osv, inte bara slowmotion och massa coola vinklar, utan framifrån, lite vanliga tricks osv, trött på alla dessa slow-motion och crash filmer nu :lol:

Synd att jag inte har live, har så många replays som man kan ha tror jag, och dom är snygga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I backen ner till det stora hoppet gör du en christ air frontflip. När du kommer till hoppet gör du en quadral (rätt ord?) kickflip 720/540, och i halfpipen gör du en christ air/no foot air 900. Det gjorde jag, och man kan få grymt mycket poäng om man tajmar rätt.

Eller så gör man som mig, är ett proffs. Mitt rekord i megarampen är 16.600 (sequencescore). Gör först så att du får x3 när du hoppar ner från stället man börjar (där man får all fart ifrån. Du får även mer fart om du hoppar och är i luften nästan hela backen än om du bara pushar ner), vilket kan vara, som felshoe sa en christ air frontflip, eller vilken annan back/frontflip som helst, bara du inte hoppar för lite, man får ju poäng för hur högt ollien är också. Men vad du gör spelar ingen roll förutom att du behöver x3 då du ändå landar på alla fyra hjul. Sedan kan du göra någon bra grab + 640/720 spin i det första hoppet, se till att landa rakt, och landa i manual, håll i manualen tills du kommer upp till det andra hoppet, sedan gör du några massa spins och grabs där.

Var tvungen att pröva youtube grejen så jag postar en rolig crash från skate.

Coolt, när inkom den funktionen?

Saknar verkligen "Riktiga" skatefilmer från EA Skate, lite mer seriösa project osv, inte bara slowmotion och massa coola vinklar, utan framifrån, lite vanliga tricks osv, trött på alla dessa slow-motion och crash filmer nu :lol:

Samma här. Jag och Merkky har spelat en hel del online nu och när spelen laddar finns ju information och tips, som t,ex "Freeskate - Film sick lines with your crew, or just kick back and socialize". Men vadå? Hur fan ska man filma andra? Finns ju inga bra vinklar i replay för att alla fokuserar på en själv. Nä, nog vore det bättre att ha en flygande, fri kamera. Som i Halo 3's theatre ungufär. Mycket bättre.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är erat rekord på ett enda trick?

Då menar jag ett trick då du åker ur en ramp/upp i luften och tills du landar.

Inte med en massa manuals, utan ett enda trick?

Mitt är 10.531

Bevis:

Det är inte "rättvist" att säga så. Som bäst har jag lyckats få 16.600 någonting, men det var med manual och lite så. Men det är fortfarande en sequence. Men som sagt, är inte rätt att säga "ett trick" för när man är i luften kan man ändå göra olika trick, när man är i luften. T.ex christ air 360-> tailbone 540 osv. Så att säga ett trick är lite elakt tycker jag.

Men jag förstår vad du menar. Från hopp till land, utan någon manual eller någonting. Jag antar att "man får ha" x3 när man gör hoppet. I sådana fall tror jag mitt ligger på 8.000-11.000

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte "rättvist" att säga så. Som bäst har jag lyckats få 16.600 någonting, men det var med manual och lite så. Men det är fortfarande en sequence. Men som sagt, är inte rätt att säga "ett trick" för när man är i luften kan man ändå göra olika trick, när man är i luften. T.ex christ air 360-> tailbone 540 osv. Så att säga ett trick är lite elakt tycker jag.

Men jag förstår vad du menar. Från hopp till land, utan någon manual eller någonting. Jag antar att "man får ha" x3 när man gör hoppet. I sådana fall tror jag mitt ligger på 8.000-11.000

Värst vad bra ni är då på skate jämfört med mig :rolleyes:

Redigerad av Lallaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte "rättvist" att säga så. Som bäst har jag lyckats få 16.600 någonting, men det var med manual och lite så. Men det är fortfarande en sequence. Men som sagt, är inte rätt att säga "ett trick" för när man är i luften kan man ändå göra olika trick, när man är i luften. T.ex christ air 360-> tailbone 540 osv. Så att säga ett trick är lite elakt tycker jag.

Men jag förstår vad du menar. Från hopp till land, utan någon manual eller någonting. Jag antar att "man får ha" x3 när man gör hoppet. I sådana fall tror jag mitt ligger på 8.000-11.000

Du har rätt..

Jag menad alltså från det att du kommer upp i luften från valfri ramp/hopp/whatever tills du landar, utan att göra manual innan eller efter.

Att få mindre än x3 i tex. mega compound eller xgames är ju rätt svårt att få, om man inte gör bara en ollie, så x3 räknade jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...