Everest Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 Har ett litet problem, angående videoredigering, eller främst videocapture. Använder fraps och tycker att det fungerar bra, frameraten blir bra, och jag får någolunda kvalité i alla fall. Men när jag frapsar så får jag aldrig högre upplösning än 640*512, när jag kör med 1280*1024 i spelet. Gick in och googlade lite, och fick fram att fraps inte klarar av att frapsa i mer än 1152*864. Så om jag kör högre så blir det automatiskt 640*512. Gick in och testade detta genom att sänka upplösningen i spelet till 1152*864 och det funkade.. Mina frågor är nu: 1. Finns det något sätt att frapsa i högre upplösning? I alla fall 1024*768 skulle öka kvalitén betydligt. Alternativt om det finns några andra program som jag kanske skulle kunna testa? 2. Använder Ulead VideoStudio 9, och där kan jag aldrig rendera filmerna till mera än 720*480 om jag inte kör widescreen(vilket jag inte gör). Någon som har tips på annat videoredigeringsprogram där jag kan rendera filmerna i högre upplösning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2007 2. Använder Ulead VideoStudio 9, och där kan jag aldrig rendera filmerna till mera än 720*480 om jag inte kör widescreen(vilket jag inte gör). Någon som har tips på annat videoredigeringsprogram där jag kan rendera filmerna i högre upplösning? Sony Vegas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts