Jump to content

Skadad mapp.

Maimstream
 Share

Recommended Posts

Jag behöver så jättehjälp nu här, verkligen! Det är så att jag har nyligen varit tvungen att formatera om min dator på grund utav okänd händelse, så jag bestämde mig för att lägga in lite viktiga filer i en ny mapp på min USB-sticka, men nu idag när jag skulle öppna mappen så kom en ruta upp som bestod utav detta:

---------------------------

STICKAN (E:)

E:\Ny mapp är inte tillgänglig.

Filen eller katalogen är skadad och kan inte läsas.

OK

Så snälla! Snälla! Det är jätteviktiga och personliga filer som jag inte tål att förlora utan en rättvis kamp! Så hur gör jag, om det går, för att "laga" den här mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv fick jag springa in på en butik inne i Linköping för att få fram mina filer.. Du har dock ett lite mindre problem än att du formaterat om hela din hårddisk..

Så sök efter Recuva och se ifall det akn lösa ditt problem.

Jag testade mer Recuva, så som du föreslog, men det upptäckte endast några filer som jag en gång för länge sedan gjorde mig av med.

Det ligger som sagt på en USB-sticka, och om jag försöker att flytta på mappen och öppna den någon annanstans så är den helt plötsligt tom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nu låtit det stå på i några timmar och nu när jag kom hem så har jag fått tillbaka alla JPG-bilder.

Jag tackar och lyfter på hatten för all hjälp, ni har räddat mitt liv!

Editering. Finns det något liknande som kan göra så att jag får tillbaka allt annat än bilder?

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor