Jump to content

WMM hänger sig vid import av film

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Problem! ^_^

Så fort jag slänger in en film från brorsans kamera i WMM (Windows Movie Maker) så laddar WMM ett tag, sen står det att det stött på ett problem och måste avslutas. Jag kan skicka in andra filmer där, men det går inte från kameran. Ibland är det så att filer som skickats från minneskortet (i minneskortsläsare) inte kan läsas om de inte skickas till datorn genom kameran själv. Det märkliga är att jag denna gång kan spela upp min film utan problem i VLC och WMP, men det går inte in i WMM. (Filmen överfördes genom minneskortläsare, men tar jag andra filmer direkt så blir det samma sak.)

Filen är 214 Mb stor, så jag tänkte först att den kanske var för stor. Då konverterade jag till MP4 och lade in MP4-filmen i WMM, men det hängde sig också. Då tänkte jag att Virtual Dub kunde komprimera. Efter ett tag så fick jag felmeddelande där också, innan komprimeringen var klar.

Jag kan spela filmer från kameran i både VLC och WMP som sagt, men inget kamerafilmklipp fungerar i WMM. Kan det vara codec-inkompabilitet? Vad ska jag göra? Måste få denna film att funka, jag kan inte ta om videoklippet igen. ^_^

Tacksam för all form av hjälp. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som om jag blir tvungen att spara mitt nuvarande arbete tills vidare, öppna filmen i nåt nytt videoredigeringsprogram (tips?), spara filmen där utan redigering till nytt format (eller helt enkelt bara en ny fil), slänga in denna nya film till WMM-projektet och fortsätta redigera hela projektet i WMM med en nygammal fil. Tips på det program jag ska använda för att... öppna min halvtrasiga filmfil och spara den som ny fil? Hade tänkt fortsätta i WMM, det blir skumt med all text jag använt om den ska ändras helt plötsligt. Jag gör inte om det arbete jag lagt ned i WMM i nåt annat program.

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor