kicken Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Fick ideén om att skapa en tråd från detta inlägg. Då det bara är svårt att börja gråta utan anledning, så har man nog säkert sett en film eller en serie där man hört låten. Behöver absolut inte vara en sorglig låt, utan kan vara vad som helst. Fanns en liknande tråd, nämligen denna, men då den tog upp både glada och mindre glada låtar och inte låtar man blev riktigt gråtfärdiga av, utan bara deppiga låtar, skapar jag denna tråd. (Dessutom kanske man har ändrat sig). Och ni som tycker detta är löjligt, fjortis eller dumt behöver inte skriva i denna tråd nej. 1. Jeff Buckley - Hallelujah Sekvensen där jag hörde den första gången - klick. 2. Imogen Heap - Hide and seek Sekvensen där jag hörde den - klick. (Riktigt sevärd btw) 3. Bird York - In the deep - 4. Patrick Park - Life is a song Sekvensen - klick. 5. Sufjan Stevens - For The Widows In Paradise, For The Fatherless In Ypsilanti Sekvensen där jag hörde den - klick. ----- Så, vilka låtar har fått er att fukta ögonen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Jag började gråta när jag hörde Outkast - Hey ya. Så dålig var den. Inte blev det bättre när man såg att den var etta på hur många hitlistor som helst. Mänskligheten är fan inte klok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Three Doors Down - Here Without You Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Jag började gråta när jag hörde Outkast - Hey ya. "What's cooler than beeing cool? ICECOLD! All right, all right... " Har inte direkt blivit gråtfärdig utav någon låt. Men... ja, Lisa Gerrard - Now We Are Free, som spelas i filmen Gladiator ( Tror den spelas då han, Maximus, hittar sin fru och son hängda.) blir ju automatiskt lite sorglig i och med den scenen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 The Doors - The End RHCP - Under The Bridge Roger Sanchez - Another Chance(Slå mig inte för det snälla!) Fast det handlar mer om att man har minnen associerade med låtarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Sophie Zelmani - Dreamer Blä, den här låten fick jag av min syster för länge sedan. För fem år sen flyttade hon till Wales, och det första året var rätt tungt för mig, och när jag hörde den där låten så påmindes jag av henne. Började aldrig gråta, men man fick den där klumpen i bröstet/halsen. Jävla bra låt förresten, ni borde lyssna på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Green Day - Good Riddance (Time of Your Life) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 1. Jeff Buckley - Hallelujah Sekvensen där jag hörde den första gången - klick. Så, vilka låtar har fått er att fukta ögonen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Det mesta med Elliott Smith. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Immortal Technique - Dance With The Devil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 The Red Jumpsuit Apparatus - Face Down (acoustic) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 (redigerad) Jag började gråta när jag hörde Outkast - Hey ya. Så dålig var den. Inte blev det bättre när man såg att den var etta på hur många hitlistor som helst. Mänskligheten är fan inte klok. Jag förstår inte. Är du för svart för den låten? NIGGUH!!! -------------------- Mina gråtalbum: Explosions in the Sky - The Earth is not A Cold Dead Place Tenniscoats - The Ending Theme Death Cab for Cutie - Plans The Clientele - Strange Geometry Francoise Hardy - Comment te dire Adieu Redigerad 13 augusti, 2007 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Jag förstår inte. Är du för svart för den låten? NIGGUH!!! Nej, den är bara så jävla värdelös, precis som du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 (redigerad) Nej, den är bara så jävla värdelös, precis som du. Vad rolig du är! Snacka om att lätt ta åt sig av saker, jeez... Edit. Sen, alltså, visst är du medveten om att jag är svartare än dig? Tänkte bara så att du var medveten om det. Vi kan göra ett blackness-test om du vill, men jag tänkte, bara så att du vet, så att du slipper hävda dig hela tiden, ta ner dig lite på marken, för, alltså, det börjar bli lite pinsamt. Redigerad 13 augusti, 2007 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge (hittar inte klippet) En av dom första gångerna dom kör den live så tillägnar Anthony den till Hillel Slovak, och man ser hur han börjar gråta, och det smittar av sig, väldigt fint. Elton John - Tiny Dancer. Den här scenen. David Gray - This Years Love Satt med mitt ex på en bänk mitt i natten efter en fest (innan vi blev tillsammans) och lyssnade på min MP3 spelare och den låten kom upp, vi kollade på varandra och kysstes, den vart "vår" låt, tänker på henne och ler lite varje gång jag hör den. Black Label Society - In This River, den är bara allmänt fin, älskar Zack Wylds röst i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Explosions in the Sky - The Earth is not A Cold Dead PlaceSka jag vara ärlig så är First Breath After Coma min favoritlåt som jag alltid lyssnar på när jag är deppig. Iallafall. Do Make Say Think - You, You're Awesome. Reel Big Fish - Drunk Again. Är låtar som fick mig att gråta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Over there (Theme song) - http://www.youtube.com/watch?v=9KHTfbsXkBs...ated&search Vet inte varför, men får alltid någon sorts rysning över hela kroppen och blir lite tårögd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Vad rolig du är! Snacka om att lätt ta åt sig av saker, jeez... Edit. Sen, alltså, visst är du medveten om att jag är svartare än dig? Tänkte bara så att du var medveten om det. Vi kan göra ett blackness-test om du vill, men jag tänkte, bara så att du vet, så att du slipper hävda dig hela tiden, ta ner dig lite på marken, för, alltså, det börjar bli lite pinsamt. Svartare än mig...? Antingen så är man svart, eller så är man inte det. End of story. Och varför skulle jag bry mig? Jag behöver knappast tas ner på marken. Om något så behöver jag flyga högre, för att komma iväg från skiten längre ner. Jag tycker inte det är pinsamt överhuvudtaget. Det kan ju ha något att göra med att jag inte skrivit något jag behöver skämmas över, till skillnad ifrån vissa andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Juste, jag kom på några till. Låten i Final Fantasy IX som spelas efter man har mött Garland i Pandemonium. När man slåss mot alla monster. Plus några andra FFIX-låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts