kicken Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Vad var det första ordet ni lärde er? Mitt var 'batman' Mitt var 'tack' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Vad var det första ordet ni lärde er? Mitt var 'batman' Korv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Hur gamla var ni när ni lärde er läsa? Själv var jag 4½ när jag började. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Hur gamla var ni när ni lärde er läsa? Själv var jag 4½ när jag började. Jag var nog runt 4-5 jag också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Jag var nog runt 4-5 jag också. Same. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Hur gamla var ni när ni lärde er läsa? Själv var jag 4½ när jag började. Lärde mig läsa först i första klass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Jag kommer ihåg på sexårs när jag var den enda som kunde läsa Så varje gång nån såg nåt klotter så frågade de mig vad som stod och blev sedan chokbesvikna när jag inte visste Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Lärde mig läsa först i första klass. Samma här. 1:a klass ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Musse Pigg - Mocka Misk Köttbulle - Soppasopp Bil - Bubbu Fågel - Diddi Flygplan - Bubbudiddi (rätt logiskt, helt dum var jag inte ) Långtradare - Ånta Har en massa mer ord som min mamma skrev ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Hur gamla var ni när ni lärde er läsa? Själv var jag 4½ när jag började. Nåt runt fem år skulle jag tro. Kunde läsa flytande när jag började första klass, men det kanske är ganska normalt? Redigerad 27 oktober, 2007 av Quattro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Det första jag uttalade var gang-gang. Jag tränade på att cykla och det var så kul så jag skrattade och när morsan frågade vad som var så kul så var det tydligen gang-gang. Farfar var det första riktiga ordet jag lärde mig. Och det var även till honom som jag log för första gången. ----- En annan dum sak. När Estonia sjönk skulle jag strax fylla 2 år. De enda båtar jag kände till då var gummibåtar och små ekor. Så jag kunde för mitt liv inte förstå varför alla tjatade om den där båten hela tiden. Det var väl ingenting? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Det första ordet som jag skrev var i alla fall "Radio". Men jag stavade det "Radjo". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Jag kommer ihåg på sexårs när jag var den enda som kunde läsa Så varje gång nån såg nåt klotter så frågade de mig vad som stod och blev sedan chokbesvikna när jag inte visste Aah, det var tider det. Det var bara de som kunde läsa som fick låna serieböcker på biblioteket. Snacka om att folk var avundssjuka på mig när jag lånade 2-3 färglada, trevliga Tintinböcker varje torsdag, medans de var tvingade att låna typ "Connys Ponny" och "Lisa lagar mat". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Jag började inte prata förrens jag var 3 - 4, men mitt första ord var "mamma". Började läsa när jag var 5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Aah, det var tider det. Det var bara de som kunde läsa som fick låna serieböcker på biblioteket. Snacka om att folk var avundssjuka på mig när jag lånade 2-3 färglada, trevliga Tintinböcker varje torsdag, medans de var tvingade att låna typ "Connys Ponny" och "Lisa lagar mat". Tintin är ju skitbra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Hur gamla var ni när ni lärde er läsa? Själv var jag 4½ när jag började. Jag började läsa någon gång mellan 3½ - 4 år. Jag minns att jag fick läsa ur barnböckerna inför barnen, ungefär som någon fröken. Är det någon text i Totte-böckerna? För jag har för mig att jag läste ur sådana böcker. Jag skrev min första "Novell" när jag var sex år, tillsammans med min granne som hittade på storyn. Den läste vi sedan upp för mamma. Den handlade om katten Gustav och min pappa. Den hänger inramad på väggen i datorrummet idag. Om någon vill så kan jag skriva av den (Med stavfel) och slänga upp i novelltråden. Redigerad 27 oktober, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Jag började läsa någon gång mellan 3½ - 4 år. Jag minns att jag fick läsa ur barnböckerna inför barnen, ungefär som någon fröken. Är det någon text i Totte-böckerna? För jag har för mig att jag läste ur sådana böcker. Jag skrev min första "Novell" när jag var sex år, tillsammans med min granne som hittade på storyn. Den läste vi sedan upp för mamma. Den handlade om katten Gustav och min pappa. Den hänger inramad på väggen i datorrummet idag. Om någon vill så kan jag skriva av den (Med stavfel) och slänga upp i novelltråden. Gör det. Redigerad 27 oktober, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Den hänger inramad på väggen i datorrummet idag. Om någon vill så kan jag skriva av den (Med stavfel) och slänga upp i novelltråden. Absolut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Åhå... detta påminner mig om 'serietidningen' jag gav mamma i födelsedagspresent när jag var 6 år gammal. Med bilder och text, kan ta kort och lägga upp om ni vill Den handlade om "arkhålisten Turpo". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Den hänger inramad på väggen i datorrummet idag. Om någon vill så kan jag skriva av den (Med stavfel) och slänga upp i novelltråden. Ett måste minns vi hade lådor när jag började ettan. sen hade vi en fisk våra namn skulle stå på (en papperslapp som såg ut som en fisk, fasttejpad på lådan) så jag skrev mitt namn spegelvänt, och läraren vart sur på mig (gnat kärring) sen minns jag att jag tänkte "vad spelar det för roll vilket håll man skriver åt?" sen minns jag en gång i klätterställningen på lekis, jag klättrade upp typ två meter ovanför backen, sen ramlade jag och tog tag i en dekoration som hängde där (nån smal träpinne) och slog i backen i en sten, brjade storblöda ur bakhuvet. grinandes sprang jag in till fröken och sa "jag hätt sönder fröken! låt låt! (förlåt)" innan jag fick banage och fick åka på sjukan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts