yo.yo Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Själv så trodde man att man själv var den ända "riktiga" människan på jorden och all andra var "robotar" som var gjorda för att bete sig som vanliga människor och inte avslöja nått Det var tider det! Det tänkte jag också många gånger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 (redigerad) Skall vi se. Jag själv trodde att damer kissade med rumpan; hur annars kunde de träffa vattnet så klockrent när de satt ned? Dessutom trodde jag att det var typ vita engångsmuggar med sugrör i (givetvis även med arg mun, arga ögon, armar och ben) som höll till i magen och sprutade upp spyor till munnen när man var magsjuk. Och hur kunde golvet i ett flygplan, som ju är cylinderformat, vara plant? Trodde att "värld" och "land" var samma sak. Håll i er nu, ty jag kunde inte säga "tuggumi" när jag var liten. Sade istället "noppoti". *EDIT* En person som gick i min och Sianas klass för många herrans år sedan brukar vi kollektivt skratta åt när vi tänker på den dagen hon kom till skolan efter att ha sett den otecknade Flintstones-filmen: "Visste ni, att på stenåldern hade man dinosaurier som grävmaskiner och så!" Och ja, hon var kort, tjock och... Tjej Redigerad 25 oktober, 2007 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wahlis Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Trodde att månen var gjord av ost , att alla ostfabriker låg på månen och att det var där ifrån alla moln som svävade över jorden kom från Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Trodde att månen var gjord av ost , att alla ostfabriker låg på månen och att det var där ifrån alla moln som svävade över jorden kom från Wallace & Gromit. Jag vet inte om det här är vanligt bland små barn, men jag hade iaf massa olika namn för saker och personer. Farmor var 'bomma', en av morsans polare var 'veve', fläktar var 'goggli', osv... Hehe, en annan sak, jag hade en form av fläkt-fetisch som barn. Alltid när vi var på affärer var pappa tvungen att starta alla fläktar, glömde han bort någon så blev det hus i helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 När jag va liten trodde jag barn föddes genom naveln, antagligen för jag inte visste vad naveln gjorde, hey, i still don't know Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 När jag va liten trodde jag barn föddes genom naveln, antagligen för jag inte visste vad naveln gjorde, hey, i still don't know Den samlar damm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Håll i er nu, ty jag kunde inte säga "tuggumi" när jag var liten. Sade istället "noppoti". Jag vet inte om det här är vanligt bland små barn, men jag hade iaf massa olika namn för saker och personer. Farmor var 'bomma', en av morsans polare var 'veve', fläktar var 'goggli', osv... Vad fick ni namnen ifrån då? Bara kom upp i skallen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Vad fick ni namnen ifrån då? Bara kom upp i skallen eller? Jag kallade flygplan 'plom-plom' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Vad fick ni namnen ifrån då? Bara kom upp i skallen eller? Helikopter - Hippabopper. Min bror Fredrik och pappa Börje fick heta "Bopa". Russin - oah, oah. Tomte - Titti. Hund - Honh. Ja, min mor har skrivit ner massa sådana ord i en bok. Samt annat kul jag gjort under min uppväxt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Är jag den enda som inte trodde någonting alls? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 Är jag den enda som inte trodde någonting alls? Att vara allvetare när man föds är ingen liten grej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2007 (redigerad) Mamma = Vasha / Vashja. Redigerad 25 oktober, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 när jag var tre satt jag på golvet och kollade på björnes magasin.... av någon annledning stoppade jag fram min tå till björnes mun och fick en liten stöt.... trodde björne hade bitit mig i tån och var livrädd för honom ett tag efter det.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 Är jag den enda som inte trodde någonting alls? Jag den enda som tror att du ljuger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 (redigerad) Musse Pigg - Mocka Misk Köttbulle - Soppasopp Bil - Bubbu Fågel - Diddi Flygplan - Bubbudiddi (rätt logiskt, helt dum var jag inte ) Långtradare - Ånta Har en massa mer ord som min mamma skrev ner. Redigerad 26 oktober, 2007 av nor_adde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 Makaroner=Badabon. Det var nog det enda som jag kommer ihåg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 26 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2007 Groda - Klåda Varmt - Labaff Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 (redigerad) Lingon - Kingu Minns vissa exempel på detta faktigt. Sen en som min bror sade: Handvisp - Gopa Redigerad 27 oktober, 2007 av saffecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Vad var det första ordet ni lärde er? Mitt var 'batman' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 27 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2007 Vad var det första ordet ni lärde er? Mitt var 'batman' "tjaktoj" var ett utav dom först orden jag använde. Det betyder traktor då, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts