Bebben Skrivet 20 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2008 Makaroner blandat med Tsatsiki. Det är gött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 20 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2008 Grillat och Tzatsiki är också väldans härligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Extremt basic och skitgott, trots att bilderna inte direkt tävlar med Axels alster... Tärnad fläskfilé med svampsås och ris. http://pici.se/pictures/KkMJtdbTL.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 P-Cs remouladsås: 2 matskedar Turkisk Yoghurt 3 matskedar majonäs 2 teskedar bostongurka 2 teskedar kapris (obs! få inte med något av vattnet som det konserveras i) Blanda i en skål geom att trycka runda sidan av skeden runt i en cirkel så att inte kaprisen krossas. Kyl och servera till gratinerad fisk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Extremt basic och skitgott, trots att bilderna inte direkt tävlar med Axels alster... Tärnad fläskfilé med svampsås och ris. Billigare modell=kyckling! Nått som jag kom på är frustreande gott är just pajer. skinkpaj, laxpaj, Tacopaj, Paj paj paj! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 eldorado ris med willys chilisås!! Håller på kokar det för fulla muggar just nu!!! Billigt och bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 Pizza på tacobröd, enkelt, snabbt och skitgott. Köp en påse tacobröd, lite tomatsås, ost, skinka och allt du kan tänka dig på en pizza. Släng på och in i ugnen. Klart! =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2008 (redigerad) Vi äter så sjukt mycket god mat i vår familj där kära far är den stora kocken. Den godaste måltid jag någonsin ätit var förra veckan: grillad lammstek (i vedgrill, ganska låg värme och lång tid men ändå så att den är lite rosa i mitten), vitlökspuré (väldigt enkelt och extremt gott: skala 3-5 hela vitlökar, koka dessa i några deciliter grädde så lång tid som möjligt, ha i salt, mixa med mixerstav, servera!), rödvin/sky/brun-sås (vet inte riktigt hur man gör denna), klyftpotatis och en god sallad. Detta har länge varit min favoritmat och en återkommande rätt, men det lammköttet vi fick förra veckan var något extra. Redigerad 21 juli, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 17 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2008 Jag tinade några kycklingklubbor för att tillaga i ugnen, men det blev annan mat istället. Sedan glömde jag kycklingen framme som nu är helt tinad. Kyckling är ju känsligt, så jag undrar om det är lugnt att lägga den i kylen och tillaga den imorgon istället, eller bör jag avstå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2008 Jag tinade några kycklingklubbor för att tillaga i ugnen, men det blev annan mat istället. Sedan glömde jag kycklingen framme som nu är helt tinad. Kyckling är ju känsligt, så jag undrar om det är lugnt att lägga den i kylen och tillaga den imorgon istället, eller bör jag avstå? Det är nog lugnt om den fortfarande var nedkyld i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 17 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2008 rödvin/sky/brun-sås (vet inte riktigt hur man gör denna), Enklast är att slå i rödvin i en kastrull och lite vatten, koka ner den (sk. reducera), i med lite buljong/fond. Jag kör oftast med kalvfond. Smaka av med salt & peppar. Red den med maizena eller mjöl. Den lite "svårare" (tar bara längre tid) är att skära ner grönsaker, tex. morötter, palsternacka, lök. I en kastrull/gryta. Häll på socker och kör på ganska hög värme i början och sänk ner den lite. Kör till sockret karamelliserats. Det vill säga har smält och blir brunt. Slå på rödvinet och reducera ner det. I med buljong/fond Smaka av med salt & peppar. Red den med maizena eller mjöl. En annan god sås/sky som vi gör på jobbet är balsamicosky. Gör precis som jag skrev, fast mot slutet slå i lite balsamico. Mycket gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 (redigerad) Pizza på tacobröd, enkelt, snabbt och skitgott. Köp en påse tacobröd, lite tomatsås, ost, skinka och allt du kan tänka dig på en pizza. Släng på och in i ugnen. Klart! =D Hmm, låter enkelt & gott! Ska genast prova imorgon!. Någon som vet hur mycket tacobröd och tomatsås kostar? Redigerad 19 augusti, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 19 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2008 Hmm, låter enkelt & gott! Ska genast prova imorgon!. Någon som vet hur mycket tacobröd och tomatsås kostar? Tacobröd (tortillas) kan väl beroende på storlek, antal och märke kosta 15-25kr eller någon stans där omkring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Tacobröd (tortillas) kan väl beroende på storlek, antal och märke kosta 15-25kr eller någon stans där omkring. Hmm, jag har tydligen tortillas bröd hemma men det är ju sjukt tunt? Finns det en tjockare variant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Hmm, jag har tydligen tortillas bröd hemma men det är ju sjukt tunt? Finns det en tjockare variant? De från Santa Maria eller vad det märket heter, i de lite större röda paketen är rätt tjocka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 (redigerad) De från Santa Maria eller vad det märket heter, i de lite större röda paketen är rätt tjocka. Sant. Men som jag förstog det så skulle man ta alla tortillias i en förpackning. Det blir rätt tjockt. Halv-pan-pizza typ. Edit: Jag menade inte 'tjockhet' när jag skrev storlek. Det finns ju olika stora, och i olika förpackningar. 8st mindre tortillias t.ex, mot 6st stora. Det som är större är då arean/omkretsen/diametern w/e. Redigerad 20 augusti, 2008 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Förlåt för att frågar men Godfather, skulle du kunna säga exakt vilken temperatur ugnen ska vara på och hur länge mini-tortillia-pizzan ska vara där inne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Förlåt för att frågar men Godfather, skulle du kunna säga exakt vilken temperatur ugnen ska vara på och hur länge mini-tortillia-pizzan ska vara där inne? Jag skulle köra på 200 grader tills osten har smällt (om du nu har ost på) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Jag skulle köra på 200 grader tills osten har smällt (om du nu har ost på) Tänkte precis skriva 225, men kocken vet nog bättre än jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 20 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2008 Tänkte precis skriva 225, men kocken vet nog bättre än jag. hahaha. Inte för att pizza och sånt är min speciallite (stavning?), men jag har gjort "ugnspizzor" (såna man köper i butik) många gånger i mitt liv. Graderna varierar mellan 200 - 225 . Så, det tyckte jag lät bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts