Mark Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 God dag, kära GTAsajtare. Nu är det så här, att på torsdag flyttar jag hemifrån för första gången, till en alldeles egen lägenhet. Väldigt fin en dessutom. Nu är det också så här, att jag kan inte laga mat och skulle behöva lite tips på något billigt och gott man kan äta till middag. Pasta med ketchup är ju en studentklassiker, men det låter inte så frestande. Jag vänder mig till er. Dela med er av era matlagningsfärdigheter. Helst inte för svåra rätter, jag har nyss lärt mig hur man kokar ägg. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 God dag, kära GTAsajtare. Nu är det så här, att på torsdag flyttar jag hemifrån för första gången, till en alldeles egen lägenhet. Väldigt fin en dessutom. Nu är det också så här, att jag kan inte laga mat och skulle behöva lite tips på något billigt och gott man kan äta till middag. Pasta med ketchup är ju en studentklassiker, men det låter inte så frestande. Jag vänder mig till er. Dela med er av era matlagningsfärdigheter. Helst inte för svåra rätter, jag har nyss lärt mig hur man kokar ägg. Tack på förhand! Ät gröt, faggot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Nudlar; lätt, billigt, gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Makaroner och köttbullar. Lasagne, inte så avancerat. Pizza, som lasagne, inte så avancerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Lasagne, inte så avancerat. EH? Det är ett jävla jobb att göra en bra lasagne. Framförallt är det väldigt tidskrävande - 1:30 h minst. Inget man slänger ihop en stressig tisdag precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 EH? Det är ett jävla jobb att göra en bra lasagne. Framförallt är det väldigt tidskrävande - 1:30 h minst. Inget man slänger ihop en stressig tisdag precis. Han menade nog färdigköpt lasagne, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Chili con carne, det är gott och så. Tortellini, finns att köpa på burk och tar endast minuter i uppvärmd kastrull att koka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Tacopaj du värmer i micron! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Detta är sk*t gott och lätt att göra. 1) Köp färdig pajdeg (finns på rullar i alla matbutiker) 2) Gör köttfärssås 3) Läg pajdeg i en form 4) Kör pajdegen i ugnen tills den är helt "fluffig" i c:a 225 grader 5) Ta ut pajdegen 6) Lägg i köttfärssås på pajdegen 7) Lägg lite pajdeg ovanpå köttfärsen, typ sicksak mönster 8) Kör pajen 10 minuter i ugnen 9) Ta ut pajen 10) Ät Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 EH? Det är ett jävla jobb att göra en bra lasagne. Framförallt är det väldigt tidskrävande - 1:30 h minst. Inget man slänger ihop en stressig tisdag precis. Han ville ha tips på saker som är gott, inte snabbt att göra. Har man bråttom är lasagne inget man ställer sig och tillagar, men har man tid så. Och visst, det är lite jobb, men inte så avancerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Det ska ju helst gå lite snabbt, det sa jag aldrig dock . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 (redigerad) Det ska ju helst gå lite snabbt, det sa jag aldrig dock . Då kan du stryka lasagne. Kanske även pizzan. http://www.recepten.se/kategori/snabbt_enkelt.html Du kanske hittar något bra och gott där. Redigerad 12 augusti, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 1 handfull spagetti. 1 handfull frysta grönsaker. 4 biffar sojasås chilisås (söt) Koka upp vatten, släng i spagettin och grönsakerna under omrörning och sätt samtidigt på en stekpanna med biffarna + lite smör. När biffarna är färdigstekta är även kastrullen det. Lägg upp på en tallrik, häll först på sojasåsen och sedan chilisåsen och ät! Tar inte mer än 10 minuter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Måste det vara snabbt att göra? Har du stressigt eller? Annars vore det väll bra att försöka lära dig göra någonting lyxigt. Som du då samtidigt kan ha användning för, om du t.ex ska bjuda in nån kvinna eller liknande. Sno med dig någon kokbok hemmifrån och leta upp någon biff eller någonting och ät lyxig mat, för att inviga ditt nya hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Ravioli! Skitbra när man är hungrig och inte orkar anstränga sig. Tre minuter i mikron så är det klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Måste det vara snabbt att göra? Har du stressigt eller? Annars vore det väll bra att försöka lära dig göra någonting lyxigt. Som du då samtidigt kan ha användning för, om du t.ex ska bjuda in nån kvinna eller liknande. Sno med dig någon kokbok hemmifrån och leta upp någon biff eller någonting och ät lyxig mat, för att inviga ditt nya hem. Du har aldrig fattat det där med studentkäk eller? Det ska gå fort och det ska va billigt, annars är det ingen idé att flytta hemifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Du har aldrig fattat det där med studentkäk eller? Det ska gå fort och det ska va billigt, annars är det ingen idé att flytta hemifrån. Mycket möjligt att jag inte förstått det. Köp några ark papper då så funkar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Blodpudding! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 (redigerad) Finns ju massor av färdiglagade helfabrikat... inte så gott, inte så nyttigt, men man blir mätt och det duger väl, antar jag. EDIT: Färdiglagade, inte färdiglackade Redigerad 12 augusti, 2007 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Tacos! Om man tänker efter tar det inte alls så värst lång tid att göra. Är iofs inte det billigaste. Men väldigt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts