Jump to content

Sony köper upp Rockstar!

50 cent
 Share

Recommended Posts

Det ryktas nu att Sony planerar att köpa upp Rockstar.

"The discussion at Tengu was fairly simple in its scope: various sources in the press and development team state that Sony is looking to take Rockstar 'under their wings'".

http://www.psu.com/Sony-To-Buy-Rockstar-News--a928-p0.php

tillagt: http://www.n4g.com/ps3/News-57037.aspx

Redan nu har Rockstar två exklusiva titlar under utveckling till PS3. Det första är LA Noire och ett annat med okänd titel.

Själv som Xbox ägare om nu detta är sant så känns det jävligt piss, t.ex vad händer med GTA IV!? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från GameReactors brevlåda.

Har Sony köpt Rockstar Games?

Jag hörde att Sony nu har köpt upp stora delar av Rockstar Games. De skulle tydligen äga i princip hela företaget.

Stämmer det? I så fall, hur mycket gick kalaset på för Sony? Och kommer Grand Theft Auto IV fortfarande till Xbox 360

Insänt av: CCM

Svar

Nej, det är bara önsketänkande. Take Two är inte intresserade av att sälja den enda del av företaget som verkligen ger pengar. Det skulle bli löjligt dyrt och helt enkelt inte värt pengarna.

Och även Sony (eller Microsoft som det tidigare ryktats om) skulle köpa upp Rockstar skulle det inte röra Grand Theft Auto IV eftersom kontrakt redan är skrivet för respektive spel. Att dra tillbaka det är kontraktsbrott som skulle stå Rockstar oerhört dyrt.

Jonas Mäki

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas för guds skull inte detta är sant. Och det som någon hade skrivit där innan låter ju väldigt bra. Men sedan om det är sant hoppas jag på att det kommer till 360 iaf, på något knepigt sätt Sony hittar på. "Last GTA-Title to Microsoft console" eller någonting så dom nästan tvingar gtanördar att köpa Sonys Ps3'a eller kommande konsoller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast att det är sant, men om det är sant, så jävlar vad härligt det skulle vara. GTA skulle bli PS-exklusivt.

Om det nu skulle vara sant, så det är klart att GTA IV kommer till Xbox 360 då, som Cortez skrev, kontrakten säkert är klara. Och jag tror inte att de bryts när det redan är bekräftat att det verkligen kommer till 360. Men kanske det blir det sista GTA-spelet som Xbox-fanboysen får spela med sin kära box. :P

Eller varje människa som köpt sig en 360 för att kunna spela GTA4.

Helvete vad jag skulle skratta. Jag kan riktigt se deras min framför mig. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast att det är sant, men om det är sant, så jävlar vad härligt det skulle vara. GTA skulle bli PS-exklusivt.

Om det nu skulle vara sant, så det är klart att GTA IV kommer till Xbox 360 då, som Cortez skrev, kontrakten säkert är klara. Och jag tror inte att de bryts när det redan är bekräftat att det verkligen kommer till 360. Men kanske det blir det sista GTA-spelet som Xbox-fanboysen får spela med sin kära box. ^_^

Helvete vad jag skulle skratta. Jag kan riktigt se deras min framför mig. :rolleyes:

Vad fan är det att skratta åt, att din pappas plånbok minsann var tjockare? Vad är det roliga med att köpa en konsol som har ett kontrakt till GTA4 för att det sedan skulle brytas?

Tönt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skadeglädje kallas de :rolleyes:

(Vilka då?)

---

Det som är det patetiska är att han pratar om "de där jävla fanboysen", vad fan är han själv då?

Förstår mig inte på fanboys överhuvudtaget, varför inte bara acceptera fördelarna och nackdelarna mellan båda konsolerna och helt enkelt värdera vad som är bäst för en själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan är det att skratta åt, att din pappas plånbok minsann var tjockare? Vad är det roliga med att köpa en konsol som har ett kontrakt till GTA4 för att det sedan skulle brytas?

Tönt.

Vad får dig att tro att Rockstar skulle vara villiga att bryta kontraktet bara för att de skulle bli uppköpta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tönt.

Jag menade ju inget illa med det. Jag skulle bara tycka att det vore lite kul om man köpt en 360 och sedan inte får spela IV. Tror nog att jag skulle tycka ganska synd om dem.

Jag skrev även att kontraktet om IV mellan R* och MS inte bryts om de blir uppköpta av Sony :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor