Hultenius Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 En kollision mellan forumets säkerhetssystem, Firefox och Google Adsense hindrade forumets Google-reklam från att visas i Firefox. Problemet började tidigare i veckan efter att Google omarbetat koden som visar reklamen. För att lösa problemet har en liten del av forumets säkerhetssystem raderats. Koden som tagits bort spärrade möjligheten för eventuella XSS-attacker att ta del av cookies-data via javascript. Detta är inget problem för övriga webbläsare (IE/Opera/Safari/etc) då de sedan länge har en bättre säkerhetslösning som bygger på "httpOnly cookies". Lyckligtvis har säkerhetslösning även introducerats i Firefox, från version 2.0.0.5. Med andra ord är du helt skyddad om du uppdaterat Firefox som du ska! Om du inte uppdaterat Firefox är du oskyddad mot vissa XSS-attacker, men å andra sidan "ska" en sån attack aldrig kunna inträffa ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Wehey, jag lever lite farligt då alltså. Rätt bra i och för sig, nu kanske jag tar mig i nackskinnet och uppdaterar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Bra att du uppdaterar oss med fakta om vad som händer, och säger hur vi kan skydda oss. Själv sitter jag med 2.0.0.6, så jag bör vara säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Wehey, jag lever lite farligt då alltså. Rätt bra i och för sig, nu kanske jag tar mig i nackskinnet och uppdaterar.. Är inte du sådär cool och låter ditt FF uppdatera sig själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Är inte du sådär cool och låter ditt FF uppdatera sig själv? Nej, har klickat bort det varje gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 HUr vet man vilken version man har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Hjälp - Om Mozilla Firefox BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Hjälp - Om Mozilla Firefox BOT Är detta den nya? Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Är detta den nya? Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Det är allstå inte det nya då det är 2007 nu, rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Det är allstå inte det nya då det är 2007 nu, rätt? FF 2.0.0.6 är den senaste verisionen. Du får dela upp det som står där. Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 FF 2.0.0.6 är den senaste verisionen. Du får dela upp det som står där. Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; sv-SE; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6 Ah, många tack! Då kan jag sova i lugn och ro inatt utan att behöva oroa mig för att få virus! Jag älskar dig lika mycket som spamkillen StellHell! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Ah, många tack! Då kan jag sova i lugn och ro inatt utan att behöva oroa mig för att få virus! Jag älskar dig lika mycket som spamkillen StellHell! Well, dig kan jag älska tillbaka.. Faktard är ett förlorat fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Well, dig kan jag älska tillbaka.. Faktard är ett förlorat fall. Tragiskt när men ser redan från början, förlorade barn... Han borde byta "fak" till "re" månne?! :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts