RavenE Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Vi måste flytta en del filer från våran gamla dator till den nya. Det hade varit enkelt om vi kunde använda min externa hårddisk, men nu är det så att den gamla datorn har Windows 98, och tar inte emot min hårddisk. Inte heller usb-minnet. Nej, fick inte med några drivrutiner då jag köpte dom, så det är uteslutet. Går det på något sätt att lägga ut filerna på en gemensam mapp, så att jag kommer åt dom med min dator och kan spara över dom på hårddisken, eller finns det några andra sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 (redigerad) Vi måste flytta en del filer från våran gamla dator till den nya. Det hade varit enkelt om vi kunde använda min externa hårddisk, men nu är det så att den gamla datorn har Windows 98, och tar inte emot min hårddisk. Inte heller usb-minnet. Nej, fick inte med några drivrutiner då jag köpte dom, så det är uteslutet. Går det på något sätt att lägga ut filerna på en gemensam mapp, så att jag kommer åt dom med min dator och kan spara över dom på hårddisken, eller finns det några andra sätt? Skiva? koppla in 98 Hårddisken i din nuvarande dator och kopiera... Redigerad 9 augusti, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Nätverk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 koppla in 98 Hårddisken i din nuvarande dator och kopiera... Använder laptop. Nätverk? Hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Borde inte drivrutiner gå att ladda ner från deras hemsida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Borde inte drivrutiner gå att ladda ner från deras hemsida? http://www.packardbell.se/products/lagring...590000-596.html "Installation Drivrutin behövs ej (för WinMe, Win2000, WinXP, Mac9.0 eller senare)" Där är förklaringen. Det är win 98 på den här datorn. Någon som har tips på ett bra FTP-program (förutom filezilla som denna dator inte gillade), kom på att jag kan slänga upp allt på skolans server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Någon som har tips på ett bra FTP-program (förutom filezilla som denna dator inte gillade), kom på att jag kan slänga upp allt på skolans server. Gspace (Om du har Gmail) FireFTP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 10 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2007 Använder laptop. Hur? Vet inte fall det går på 98, men i XP om du inte redan har kan du aktivera fildelning mellan datorerna. Annars kanske du skan söka på google om det går med 98. Bara högerklicka på mappen du vill dela ut egensakper och sen dela ut. Är det inte aktiverat får du köra en guide bla bla, tar 10 sek hur enkelt som helst. Efter det går du in på kör och skriver in datorns namn i mitt fall om jag ska åt min bror blir det \\Stefann och du får upp en nytt fönster där hans saker som han har delat ut finns. Har du nån brandväg igång kanske du inte kommer åt nätverket, jag vet iaf att har man igång Norton så går det inte att komma åt nätverket på tex din polares dator om han har norton, bara att inaktivera skitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Vet inte fall det går på 98, men i XP om du inte redan har kan du aktivera fildelning mellan datorerna. Annars kanske du skan söka på google om det går med 98. Bara högerklicka på mappen du vill dela ut egensakper och sen dela ut. Är det inte aktiverat får du köra en guide bla bla, tar 10 sek hur enkelt som helst. Efter det går du in på kör och skriver in datorns namn i mitt fall om jag ska åt min bror blir det \\Stefann och du får upp en nytt fönster där hans saker som han har delat ut finns. Har du nån brandväg igång kanske du inte kommer åt nätverket, jag vet iaf att har man igång Norton så går det inte att komma åt nätverket på tex din polares dator om han har norton, bara att inaktivera skitet. Följd fråga; Vart hamnar filerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 Följd fråga; Vart hamnar filerna? Dit du kopierar in filerna sakerna eller menar du hur man hittar till fiken i detta fall stefann Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 På XP-datorn delar du ut en mapp med filerna via nätverket. På 98-datorn får du om den inte klarar nätverksgrejen köra en Linux Live-CD som till exempel Knoppix för att ta emot filerna och spara ner dom på hårddisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2007 Bränn skiten på en CD. Om det är mycket skit, ta en DVD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts