LeonRubenstein Skrivet 7 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2007 tja jag skulle vilja få lite riktig information om konsollernas fördelar och nackdelar. överallt jag har tittat står det bara "ps3 suger, xbox 360 äger". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 7 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2007 (redigerad) tja jag skulle vilja få lite riktig information om konsollernas fördelar och nackdelar. överallt jag har tittat står det bara "ps3 suger, xbox 360 äger". FFS, Googla.... Te.x Xbox 360 PS3 (OBS, finns en bättre. kan inte hitta den.) ______________________________________ Personligen har jag Xbox 360. Och jag är INTE besviken. Men om du verkligen vill veta vilken som är bäst så gå in på Youtube.com och sök efter "Xbox 360 vs PS3" _________________________________________ EDIT: Tror det finns en tråd i Spel forumet om just PS3 vs Xbox 360 Redigerad 7 augusti, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 7 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2007 360 är en spelkonsol. PS3 är en dator. Now, choose. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 7 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2007 360 är en spelkonsol. PS3 är en dator. Now, choose. Då jämför vi en vanlig dator med PS3 och väljer utifrån dem två. Svårt val.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2007 360 är en spelkonsol. PS3 är en dator. Now, choose. En dator med väldigt många limitations, som man säger om man är kewl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 (redigerad) En dator med väldigt många limitations, som man säger om man är kewl. Ja du. Det beror på vad man gör med en dator. Jag ser knappt inga begränsningar alls, och är man en vardagsandvändare av datorn finns det inga begränsningar överhuvudtaget. Man kan installera Linux, vilket för övrigt är gratis, på en PS3 och det har motsvarigheter till allt en vanlig datorandvändare andvänder Windows till. Firefox stöds i Linux, bättre än IE enligt de flesta(om man inte är nöjd med PS3:ans inbyggda webbläsare). Istället för MS Office kan man andvända Open Office eller StarOffice. Adobe Reader stöds i Linux. Mozilla Thunderbird istället för Outlook Express. Gaim istället för Miranda, vilket har stöd för MSN och IRC med flera, men om man vill ha något separat för MSN så funkar aMSN. Finns även flera torrent-klienter som stöds av Linux som Azureus, samt mediaspelare som VLC och bildredigeringsprogram som GIMP, även om inte alls lika avancerat som Photoshop, så duger det gott för vardagsandvändaren. Sen funkar Steam och WoW i Linux också för de som gillar det. Inte för att jag säger att Linux är bättre än Windows, men med det så funkar PS3:an utan tvekan som en dator. Redigerad 8 augusti, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Det som har fått mig väldigt tveksam mot Xbox360 på sistonde är att spel med dubbla DVD-skivor har börjat (eller ska) rulla ut, det är ett skämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Det som har fått mig väldigt tveksam mot Xbox360 på sistonde är att spel med dubbla DVD-skivor har börjat (eller ska) rulla ut, det är ett skämt. Du menar att spel är uppdelade i 2 skivor. Det stämmer nog. Sägs att Halo 3 kommer vara i 2 skivor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Du menar att spel är uppdelade i 2 skivor. Det stämmer nog. Sägs att Halo 3 kommer vara i 2 skivor... Ja, det menar han nog. Och det är patetiskt dåligt med ett spel som du måste sitta och byta skiva på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Diskuterade saken nyss med en inbiten Xbox-fanboy. eller är den andra skivan spelskiva också? mumma då blir det ju stort jag tycker det är trevligt ändå finare dvdboxar och större spel i like Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Det stör mig inte så mycket. Då dem som utvecklar sådanna spel nog gör halva spelet (liksom, a-m) på den första skivan och den andra halvan (n-ö) på den andra skivan. Tror knappast några dumskallar skulle göra så att man var tvungen att byta skiva var annan bana/uppdrag/level/whatever. Vist vore det bra utan. Men så länge det inte är det sistnämnda så bryr jag mig inte speciellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Vad har du för kommentarer på att GTA4 har bantats då p.g.a. utrymmesbrist gällande Xbox 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Det stör mig inte så mycket. Då dem som utvecklar sådanna spel nog gör halva spelet (liksom, a-m) på den första skivan och den andra halvan (n-ö) på den andra skivan. Tror knappast några dumskallar skulle göra så att man var tvungen att byta skiva var annan bana/uppdrag/level/whatever. Vist vore det bra utan. Men så länge det inte är det sistnämnda så bryr jag mig inte speciellt. Men i Halo 3 så kommer ju ena vara Online och andra singel player... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 (redigerad) Vad har du för kommentarer på att GTA4 har bantats då p.g.a. utrymmesbrist gällande Xbox 360? Det viste jag inte om. Vet inte om jag tror på det heller. Hur mycket får plats på en skiva? Det är väll inte bara vanliga 4.5gb's dvdskivor antar jag. Edit: Och om det nu skulle vara så, varför kunde dom inte använda flera skivor dom också? Redigerad 8 augusti, 2007 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 (redigerad) Det är väll inte bara vanliga 4.5gb's dvdskivor antar jag. 360-spel andvänder sig av dual-layer DVD skivor som rymmer 8.5 GB. Redigerad 9 augusti, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Edit: Och om det nu skulle vara så, varför kunde dom inte använda flera skivor dom också? Vad tror du? För att det är efterblivet. Hursomhelst så är det ju inte bekräftat så att säga, men Rockstar har erkänt att Xboxens är väldigt begränsad utrymmesvis för att vara en ny konsol. Huruvida det gäller sämre ljudkvalité, endast 720p eller tillochmed ett bantat Liberty City kvittar ju egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 9 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2007 Vad har du för kommentarer på att GTA4 har bantats då p.g.a. utrymmesbrist gällande Xbox 360? Källa plx. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts