Jump to content

Bioshock

Cortez
 Share

Recommended Posts

Ja men hur stänger man av larmet så att det INTE går igång om en kamera ser dig?

Jag ahr aldrig lyckats med det. Jag brukar låta larmet gå på, strömma de där helikoptrarna som kommer, sen hacka dem. :(

Då hjälper de mig. :P;):D

Det kan du inte. Då får du hacka kameran om du inte har Shorten Alarms och Shorten Alarms 2, vilket kortar larmet med 60 sekunder (alltså hela larmets tid). SA ger 20sec, SA2 ger 40sec.

Enligt mig, det bästa man kan ha på sig under hela tiden (när man väl har 6 spots på allt)

Plasmids:

1. Telenetics

2. Electrobolt (1, 2, 3) Skaffas snarast.

3. Incinerate (1, 2, 3) Skaffas snarast.

4. Winter Blast (1, 2, 3) Flesta monster blir immun mot detta. Så Skaffa 2, 3 om du har Adam till det.

5. Hypnotize Big Daddy (1, 2) Kan bara fås om man räddar Little Sisters. Bränner en hel bar med EVE.

6. Insect Sworm (1, 2, 3) Använder den typ aldrig. Brände den för jag hade så mycket Adam.

Physical Tonics:

1. Natural Camouflage

2. Booze Hound

3. SportBoost 2

4. SportBoost

5. Hacker's Delight 3

6. Extra Nutrition 3

Engineering Tonics:

1. Shorten Alarms 2

2. Shorten Alarms

3. Clever Inventor

4. Prolific Inventor

5. Safe Cracker 2

6. Safe Cracker

Combat Tonics:

(Damage Research 1 och 2, Photographer's Eye 1 och 2. Dessa 4 ska has tills all research har gjorts på alla monster. Jävligt snabbt och effektivit)

1. Static Discharge 2

2. Static Discharge (Dessa två stackade dödar de flesta i dom tidigare lvlarna, så man behöver inte slösa EVE eller ammo. 80dmg, 40% chock)

3. Electric Flesh 2

4. Electric Flesh (Dessa två, med båda SD ger 175% mindre electic dmg, 90% mer electric skada. Rena infernot om någon är dum nog att slå på dig.)

5. Armored Shell 2

6. Armored Shell

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det kan du inte. Då får du hacka kameran om du inte har Shorten Alarms och Shorten Alarms 2, vilket kortar larmet med 60 sekunder (alltså hela larmets tid). SA ger 20sec, SA2 ger 40sec.

Alltså är maskinerna onödiga!

Det är alltså maskinerna som sitter på väggarna som jag pratar om. När man går fram till dem står det att de t är där man stänger av larm och att det kostar 20 $ men det står inte "press E" som på andra maskiner.

Då kan man ju tycka att det är onödigt att de tar med sådana apparater i spelet när de ändå inte kan användas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, och jag klarade av spelet för ett par timmar sedan. Sista bossen är ett riktigt skämt. Men det var roligt att vara en

Big Daddy

och hjälpa en

Little Sister

. Det var också ett fint slut om man räddade alla Little Sisters.

Jag klarade det nyss, jag med. Det tog 3-4 försök

att döda Fontaine

, alldeles för lätt. Men det är olika slut, tydligen.

Markera inte om du inte klarat ut det!

När Fontaine var doedhest så började Tenenbaum (bitchen som skötte om Little Sisters) prata och sa typ att jag hade blivit galen, att Rapture inte hade räckt till, bla. bla... man fick se en sån där Bathysphere och en missil i... hängde inte med riktigt, kan någon förklara?

Kollade på Wikipedia och det visade sig att om man hade tagit harvest ibland så var det ett annat slut. Jag ville ju bara ha Health Upgrade! :(

Hur såg ditt slut ut, Stell?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarade det nyss, jag med. Det tog 3-4 försök

att döda Fontaine

, alldeles för lätt. Men det är olika slut, tydligen.

Markera inte om du inte klarat ut det!

När Fontaine var doedhest så började Tenenbaum (bitchen som skötte om Little Sisters) prata och sa typ att jag hade blivit galen, att Rapture inte hade räckt till, bla. bla... man fick se en sån där Bathysphere och en missil i... hängde inte med riktigt, kan någon förklara?

Kollade på Wikipedia och det visade sig att om man hade tagit harvest ibland så var det ett annat slut. Jag ville ju bara ha Health Upgrade! :(

Hur såg ditt slut ut, Stell?

Det finns 3 slut. Ditt slut har samma video, men om du harvestat ett par så har hon snällare röst. Har du harvestat alla så är hon förbannad i rösten och tycker man är ett svin.

Mitt slut såg ut följande;

Little Sisters hoppar ut och dödar Fontain. Jag tar med alla Little Sisters upp till ytan, dom får gå till skolan, gifta sig, få barn och allt sånt. Ett liv helt enkelt. Sen får man se handen på sin dödsbädd då alla Little Sisters är där och tar farväl.

Ditt slut: http://www.youtube.com/watch?v=9RfbumtOMpQ

Mitt slut: http://www.youtube.com/watch?v=mTtrbvhqJV4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns 3 slut. Ditt slut har samma video, men om du harvestat ett par så har hon snällare röst. Har du harvestat alla så är hon förbannad i rösten och tycker man är ett svin.

Mitt slut såg ut följande;

Little Sisters hoppar ut och dödar Fontain. Jag tar med alla Little Sisters upp till ytan, dom får gå till skolan, gifta sig, få barn och allt sånt. Ett liv helt enkelt. Sen får man se handen på sin dödsbädd då alla Little Sisters är där och tar farväl.

Ditt slut: http://www.youtube.com/watch?v=9RfbumtOMpQ

Mitt slut: http://www.youtube.com/watch?v=mTtrbvhqJV4

Jaha, då klarnar det. Vad taskig jag känner mig nu. Blev förresten lite orolig över att jag hade gjort något fel, då det inte kom några eftertexter. Kom det några för dig? Och vilken nivå blev det du spelade på?

EDIT: Kan lägga till att detta är det roligaste spelet jag spelat sen... Splinter Cell: Double Agent. 9/10 blir betyget. Årets spel, förmodligen.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då klarnar det. Vad taskig jag känner mig nu. Blev förresten lite orolig över att jag hade gjort något fel, då det inte kom några eftertexter. Kom det några för dig? Och vilken nivå blev det du spelade på?

EDIT: Kan lägga till att detta är det roligaste spelet jag spelat sen... Splinter Cell: Double Agent. 9/10 blir betyget. Årets spel, förmodligen.

Inga eftertexter, kom dock upp continue när jag kom tillbaks till menyn men pallade inte spela mer.

Spelade som sagt på Easy, vilket var för lätt. Har redan startat ett Medium game, men kan inte med att harvesta little sisters (vill ju ha annat slut) då jag behöver sakerna man får om man tar save. Har dock en idé om att den sista LS man hittar på banan innan slutet harvestar man så får man den snälla EVIL slutet.

Funderar på att dra igång ett hard och köra som vanligt, dvs sava. Nu kan man banorna lite bättre och vet vad som ska göras. Kan nog bli en riktig pers!

Och ja, absolut roligaste spelet jag har spelet. Jävligt eget vilket gör det perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom att tänka på en grej:

Enligt mig, det bästa man kan ha på sig under hela tiden (när man väl har 6 spots på allt)

Plasmids:

Engineering Tonics:

1. Shorten Alarms 2

2. Shorten Alarms

3. Clever Inventor

4. Prolific Inventor

5. Safe Cracker 2

6. Safe Cracker

Det blir kaka på kaka. Du hackar bättre med "Safe Cracker" och du hackar ännu bättre med "Safe Cracker 2" Men det blir väl meningslöst att ha både 1 och 2 samtidigt då du inte hackar ÄNNU bättre med båda tillsammans. Bättre att ha 2:an och sedan någonting mer...

Eller tänker jag fel nu...?! :/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir kaka på kaka. Du hackar bättre med "Safe Cracker" och du hackar ännu bättre med "Safe Cracker 2" Men det blir väl meningslöst att ha både 1 och 2 samtidigt då du inte hackar ÄNNU bättre med båda tillsammans. Bättre att ha 2:an och sedan någonting mer...

Om man har 1 och 2 samtidigt blir det dubbel effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Safe Cracker 1 och 2 är det bästa för att hacka. Tar bort 6 alarm och 3 accelerate. Sänker också flowspeed med 1.5sec

Dom andra är sämre överlag.

Alarm Expert 1 och 2 tar bort 6 Alarm

Focused Hacker 1 och 2 tar bort 6 overload

Hacking Expert 1 och 2 tar bort 3 alarm, 3 overload

Speedy Hacker 1 och 2 sänker flowspeed med 4.5sec (Fryser du det du ska hacka har du redan reduced flowspeed)

Security Expert 1 och 2 tar bort 6 alarm 3 accelerate, +4 resistor, flowspeed -1sec. (Funkar bara på Kameror och Robotar)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga eftertexter, kom dock upp continue när jag kom tillbaks till menyn men pallade inte spela mer.

Continue? Inte finns det väl någonting mer att göra efter filmen? :cry:

Roligaste banan då? Själv tycker jag att Fort Frolic var underbart. Så jävla galen blanding med skrik, avlägsna steg och gammal 50-talsmusik. Sen att man

fotade kroppar åt den där psykopaten

gjorde saken bara mer vrickad och rolig. Och det var där man fick den underbara armborsten också. Neptune's Bounty var skoj också, den där

fiskkillen (Peach) man dödar i slutet

var en svår nöt.

Tråkigast enligt mig var nog... Arcadia. Jobbig, trång miljö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Continue? Inte finns det väl någonting mer att göra efter filmen? :cry:

Roligaste banan då? Själv tycker jag att Fort Frolic var underbart. Så jävla galen blanding med skrik, avlägsna steg och gammal 50-talsmusik. Sen att man

fotade kroppar åt den där psykopaten

gjorde saken bara mer vrickad och rolig. Och det var där man fick den underbara armborsten också. Neptune's Bounty var skoj också, den där

fiskkillen (Peach) man dödar i slutet

var en svår nöt.

Tråkigast enligt mig var nog... Arcadia. Jobbig, trång miljö.

Gillade själv Arcadia. Houdinis kommer ju där, och dom är så härliga att slåss mot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får paniiik! Gaah har fastnat!

Ska hitta en kod till en hiss. Koden ska finnas i "Paparazzi´s dagbok" och den ska finnas på tredje våningen! Har letat så in i h*lvete efter den här dagboken!!!!

Vet ni vart den kan finnas?!

Du är på Olympic Heights, va? Den banan var jävligt krånglig (men rolig). När du går uppför spiraltrappan så går du typ ut på en "bro" till en våning med massa dörrar till olika rum. Den finns på ett bord någonstans där. Den lyser väl gult, som allt annat man måste ta. Dålig förklaring, men jag försökte iaf. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är på Olympic Heights, va? Den banan var jävligt krånglig (men rolig). När du går uppför spiraltrappan så går du typ ut på en "bro" till en våning med massa dörrar till olika rum. Den finns på ett bord någonstans där. Den lyser väl gult, som allt annat man måste ta. Dålig förklaring, men jag försökte iaf. :cry:

Nej det är inget som lyser gult. Ponera att jag har tagit den utan att se den, hur ser man koden igen?

Har man inte nån form av arkiv??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är inget som lyser gult. Ponera att jag har tagit den utan att se den, hur ser man koden igen?

Har man inte nån form av arkiv??

Du ka inte ha tagit den utan att se den, de gula spelas upp av sig själv. Om den har spelats upp utan att du märkt det... well, Pani har ju sagt koden, så... :cry:

Och man har ett dagboks-arkiv, tryck M så finns det en knapp för "Diaries" där någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor