Jump to content

Bioshock

Cortez
 Share

Recommended Posts

Vad menas detta som ni säger "Rescue" "Harvest" och man får mer "ADAM" på "Harvest". Fattar ej vad ni menar med det.

Klart du inte fattar när du inte spelat?

I spelet så finns det stora klumpgossar som heter Big Daddies. Döda en sån och du kan välja mellan att rädda eller döda (Rescue resp. Harvest) en "Little Sister". Om du dödar Little Sister så får du 160 ADAM. Räddar du henne så får du 80 ADAM. Du köper uppgraderingar och nya saker (plasmids, tonics m.m.) med ADAM.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Klart du inte fattar när du inte spelat?

I spelet så finns det stora klumpgossar som heter Big Daddies. Döda en sån och du kan välja mellan att rädda eller döda (Rescue resp. Harvest) en "Little Sister". Om du dödar Little Sister så får du 160 ADAM. Räddar du henne så får du 80 ADAM. Du köper uppgraderingar och nya saker (plasmids, tonics m.m.) med ADAM.

Ahh då fattar ja. Tror ja ska testa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det äger!

Men har ni nått tips hur man dödar big daddys?

Ska man sikta på nått speciellt sätt eller?

Jag måste dö en 10 ggr innan han dör ><

Tycker det är simpelt som fan.

Armor-piercing med pistolen, Electric med hagelgeväret och sen incinerate och telenetics på hans bomber (eller så drar du bara 4 välplacerade raketer med raketgeväret. Men det är overkill, spara till bossar istället)

Funkar också med kulsprutan och electric shock. Shocka, peppra > upprepa tills han dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken svårighetsgrad kör ni på? Och hur långt har ni kommit?

Fick "hem" det igår natt runt 4, så jag startade på easy för att dels kolla grafik, kontroller och om datorn pallade spelet alls. Har inte kommit så värst långt, och spelet hängde sig en bra bit in i spelet utan att jag hade sparat och när man går runt och har full ammo och alla medkits och shit ligger över hela spelet så blir det ingen utmaning.

Tror jag ska börja om på medium eller hard då easy är precis som det står "You have never played a FPS before".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ska strax lägga in detta spel. Hur många missions är det? Är det typ som på S.T.A.L.K.E.R att man kan få uppdrag av olika folk eller? Asså att man går till nån annan för att på uppdrag av han eller?

Nej, inte som stalker alls. Här spelar du med en handling. Du har en liten radio där nån säger till dig vart du ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till jag inte fått kläm på...

"napalm" och en sak till, minns inte namnet, nitro-nått. Napalm grejen har jag 150 av 400 nått. Men jag vet inte vad det ska användas till eller HUR man använder det!? Är det skott till nått vapen som jag inte fått än eller är det nån form av magi???

Jag har pistol, tommygun, nån bazooka liknande grej och skiftnyckeln...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till jag inte fått kläm på...

"napalm" och en sak till, minns inte namnet, nitro-nått. Napalm grejen har jag 150 av 400 nått. Men jag vet inte vad det ska användas till eller HUR man använder det!? Är det skott till nått vapen som jag inte fått än eller är det nån form av magi???

Jag har pistol, tommygun, nån bazooka liknande grej och skiftnyckeln...

Det är ammo till ett vapen du får i Arcadia (tror du får det där). Elda på lite Splicers är kul. evilgrin39_745831_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ammo till ett vapen du får i Arcadia (tror du får det där). Elda på lite Splicers är kul. evilgrin39_745831_0.gif

Kan man missa att få det vapnet?

Jag är i banan/världen precis efter ubåtshamnen. Jag är inne och snurrar i rum med en massa vätser i. Nu är det nån grön dimma i rummen. Hitatde precis en ros som jag gav till en papperskorg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man missa att få det vapnet?

Jag är i banan/världen precis efter ubåtshamnen. Jag är inne och snurrar i rum med en massa vätser i. Nu är det nån grön dimma i rummen. Hitatde precis en ros som jag gav till en papperskorg.

Du är alldeles strax där. Den finns inne på ett kontor där du måste göra lite stuff, så du lär inte missa. Men du har säkert redan fått den. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neh Bioshock var inge för mig. Var för stilla tyckte ja. Springa fram och tillbaks lite drygt.

Jag bryr mig självklart inte om du spelar det inte, men undrar bara...

"För stilla"? Du kommer inte långt utan att stöta på ett gäng Splicers. 'Stilla' är spelet verkligen inte.

"Springa fram och tillbaks lite drygt" Du springer inte fram och tillbaka, du kommer längre och längre in i staden. Någon gång måste du gå tillbaka för att hämta lite grejer, men annars så rör du dig framåt hela tiden.

Det låter inte som att du har spelat Bioshock, snarare Splinter Cell (som jag förövrigt också älskar).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är nu vid Point Prometheus.

En enkel fråga till er som har harvest alla/några Little Sisters. I mellansekvensen när man kommer till

Bruden med alla små Little Sisters

, är det någon skillnad? Om man har tagit Rescue på alla så

Vaknar man upp i rummet och hon säger att detta är alla som du har räddat

.

Lite annat smått och gott då (Eftersom jag antar att jag är precis innan slutstriden)

1. Underbar plot.

Tyckte allt att det var lite lurt att man krashade precis vid det stället. När man väl hade slagit ihjäl Ryan så stog det bara HÄMND i mina ögon.

2. Musikern var ett riktigt spån!

Hoppades att det kunde vart valfritt. Jävla springandes för att döda 4 olika idioter för en kass reward iaf. Jag dödade aset och fick nyckeln till hans kassaskrin där det va lite $ och annat.

3. Natural Camouflage äger!

Ni bara måste ha den. Underbart när man tar kort. Tror man får den av Houdini Splicers kort.

4. Kamera?!

OMFG, tyckte det va lamt som fan först. Nu har jag kameran framme oftare än vapen. Alla bonusar man får av att maxa alla sortes splicers, machines, little sisters och daddys är sjukt! Har fått en jävla massa bra grejer som man inte kan få annars, och man får +++skada om man maxar. Daddys tar 75% mer skada, och bombkastares bomber smäller inte ibland.

5. Armborst!!

TITS OR GTFO! Har kört med hagelgevär från att man fick det i princip. Pistol har ingen skada, och mashinegun går det inte sikta med. Rocketlauncher på daddys ibland. Throwern pallar jag inte med, då jag hellre kör med incinerate (el är iofs bra på daddys, men dom dör på 3 granater så.. Frozen är kass, ingen loot) Och så lootade jag en armborst. Tyckte den var värdelös, så jag sket i att använda den.. Tills jag började få dåligt med ammo.. Till min förvåning kunde jag döda en daddy med 2 bolts.. Vilket är sjukt! Så, det är mitt nya favoritvapen. Perfekt att man kan zooma med den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är nu vid Point Prometheus.

4. Kamera?!

OMFG, tyckte det va lamt som fan först. Nu har jag kameran framme oftare än vapen. Alla bonusar man får av att maxa alla sortes splicers, machines, little sisters och daddys är sjukt! Har fått en jävla massa bra grejer som man inte kan få annars, och man får +++skada om man maxar. Daddys tar 75% mer skada, och bombkastares bomber smäller inte ibland.

Ska man fotografera maskiner med?

Jag fotade bara fiender, men hinner aldrig göra det när de lever. De attackerar en då, så jag dödar alltid dem och sedan fotar dem, vilket resulterar i mindre belöning... ><

En grej till:

Det finns maskiner som stänger av larm. Det står att det kostar 20$ att använda dessa. Har dock aldrig lyckats med att använda en sådan här maskin!? Händer inget om jag trycker på "E" och det står ingen info ruta när man siktar på den heller!?

Har ni lyckats använda den?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man fotografera maskiner med?

Jag fotade bara fiender, men hinner aldrig göra det när de lever. De attackerar en då, så jag dödar alltid dem och sedan fotar dem, vilket resulterar i mindre belöning... ><

En grej till:

Det finns maskiner som stänger av larm. Det står att det kostar 20$ att använda dessa. Har dock aldrig lyckats med att använda en sådan här maskin!? Händer inget om jag trycker på "E" och det står ingen info ruta när man siktar på den heller!?

Har ni lyckats använda den?

Ja, robotar kan/ska fotas också. Får mer skada på robotar och dom har svårare att se dig och sånt. Om du har svårt att ta kort så rekomenderar jag att frysa dom eller ge dom stötar så dom står still. Första prioritet är att ta kort på Houdini's tills du får Natural Canouflage, då kan du ta kort på allt när dom står precis framför dig, men va snabb fram med vapnet efter du tagit ett kort, då dom kommer se dig när du klickar!

Om en kamera ser dig och du inte flyttar på dig går larmet. Om larmet har gått kommer det robotar som skjuter på dig. Med den knappen stänger du av larmet. Den funkar inte om du inte har startat ett larm.

Oh, och jag klarade av spelet för ett par timmar sedan. Sista bossen är ett riktigt skämt. Men det var roligt att vara en

Big Daddy

och hjälpa en

Little Sister

. Det var också ett fint slut om man räddade alla Little Sisters.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om en kamera ser dig och du inte flyttar på dig går larmet. Om larmet har gått kommer det robotar som skjuter på dig. Med den knappen stänger du av larmet. Den funkar inte om du inte har startat ett larm.

Ja men hur stänger man av larmet så att det INTE går igång om en kamera ser dig?

Jag ahr aldrig lyckats med det. Jag brukar låta larmet gå på, strömma de där helikoptrarna som kommer, sen hacka dem. :(

Då hjälper de mig. :P

Har precis fått kaelont grejen, så att man inte syns när man fotar!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor