Jump to content

Tobak

okka
 Share

Recommended Posts

Sedan i måndags har jag tagit sex prillor och rökt tre cigaretter. Det blev ju inte direkt som jag tänkt mig, men jag har märkt att jag helt enkelt inte kan sluta rakt av. I vanliga fall så hade jag snusat en hel dosa på fem dagar. Så en liten framgång är det ju.

Jag har dock märkt att jag faktiskt klarar mig bättre än jag trodde utan nikotin! Visst, jag är alltid sugen och vill ha någonting under läppen. Men jag får inte dom fysiska abstinenser som jag trodde att jag skulle få. Blir nog att jag köper någon dosa då och då, eller att jag helt enkelt får en dosa att räcka länge. För hela den här "sluta snusa grejen" grundades faktiskt på att det gick för mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte något skit snus.

20:- och den heter Offroad.

Den smakar bara Té, jag tror inte ens att det är något nikotin i den. :D

Köper du lågprissnus så brukar det inte vara mycket smak i dom. Ta Kronan eller Granit tillexempel, dom smakar ingenting. Lägg på en tia eller två och skaffa dig en godare snus! Tre ankare, Ettan eller Rapé rekomenderar jag starkt! :(

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vän påstår att Göteborgs Rapé är bra nybörjatsnus. Rätt eller fel?

Jag planerar inte att bli "kjedjesnusare" men man måste väl prova på vad livet har att erbjuda?

Rökning har jag kommit underfund med är mer obehagligt än skönt, plus att det fuckar med stämbanden, så nej tack till cigg!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag planerar inte att bli "kjedjesnusare" men man måste väl prova på vad livet har att erbjuda?

Rökning har jag kommit underfund med är mer obehagligt än skönt, plus att det fuckar med stämbanden, så nej tack till cigg!

Vet att många av mina vänner började med det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns bara en kung, och det är... Generalen!

Man kan inte komma högre upp. Det hör man på namnet: Ge-ne-raaal.

General_mini_portion_1164839_0.jpg

Var för övrigt med i en snusstudie för ett tag sedan.

Marlboro skall slå sin in på den svenska snusmarknaden. Och eftersom "det är svårt att slå sig in på en redan etablerad marknad" skulle de komme med nått revolutionerande: Snus som luktar gott!!!

Fy faen, hahaha det luktade som en parfymaffär när man öppnade de olika burkarna. :D

En doftade starkt vanilj, en annan chanel no 5

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ger dig rådet att låta bli nikotin. Fullkomligt värdelös drog! Ger inget rus alls, kostar MASSOR med pengar, man blir allmänt seg av nikotin, sen är det även en extremt jobbig AT om man är utan eller vill sluta.

Men för att svara på frågan så tycker jag Göteborgs Rapé är en bra nybörjarsnus. Var faktiskt den jag körde på när jag började snusa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag den enda som tycker att Rapé är det äckligaste snuset nånsin?

Det smakar och luktar som nån gammal, äcklig tjejparfym :/

Om vi talar 'riktiga' snusmärken är jag på din sida. Jag har General white högst upp, den är mycket godare än vanlig general tycker jag. Rapé smakar smörigt..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sen en månad tillbaka börjat köpa råtobak på pgw (500 gram för 129, oslagbart!) och göra egna cigaretter med tomma hylsor (200 för 15) och en hylsmaskin (39 spänn eller något sådant).

Sedan är det bara att ha någon dl vatten per 200 gram, köra i mikron en minut, vänta några timmar och sen mala (själv kör jag med en mandelkvarn jag hittade hemma som ändå skulle slängas i flytten).

När man väl har fått in rätt packningsteknik blir det ganska bra, kanske inte exakt lika hårt som sådana man köper men absolut bra nog och jämfört med vanliga köpecigg är smaken mycket starkare och godare (inte som pipa eller så men ändå) och man blir nästan helt golvad (plus att det går snabbare).

Ett paket kostar mindre än en guldpeng så man har också pengar över till en öl extra eller whatever. Det kan jag definitvt rekommendera alla att prova!

Men kvällar då man inte har några färdiga hemma, vilken sort (som finns på pressbyråer eller liknande) tror ni är mest lik? Alltså starka framför allt.

I vanliga fall brukar jag köpa lucky strikes eller något liknande och det fungerar väl ganska okej men inte ens i närheten eller på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sen en månad tillbaka börjat köpa råtobak på pgw (500 gram för 129, oslagbart!) och göra egna cigaretter med tomma hylsor (200 för 15) och en hylsmaskin (39 spänn eller något sådant).

Sedan är det bara att ha någon dl vatten per 200 gram, köra i mikron en minut, vänta några timmar och sen mala (själv kör jag med en mandelkvarn jag hittade hemma som ändå skulle slängas i flytten).

När man väl har fått in rätt packningsteknik blir det ganska bra, kanske inte exakt lika hårt som sådana man köper men absolut bra nog och jämfört med vanliga köpecigg är smaken mycket starkare och godare (inte som pipa eller så men ändå) och man blir nästan helt golvad (plus att det går snabbare).

Ett paket kostar mindre än en guldpeng så man har också pengar över till en öl extra eller whatever. Det kan jag definitvt rekommendera alla att prova!

Men kvällar då man inte har några färdiga hemma, vilken sort (som finns på pressbyråer eller liknande) tror ni är mest lik? Alltså starka framför allt.

I vanliga fall brukar jag köpa lucky strikes eller något liknande och det fungerar väl ganska okej men inte ens i närheten eller på samma sätt.

John Silver är väl kända för att vara starka? De gånger jag har rökt JS har jag i alla fall känt en skillnad mellan dem och andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svarta John Silver. yes_1119563_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Bror min kom hem från England idag och hade med sig en försenad födelsedagspresent: en pipa!

Min gammelmorfar rökte pipa och jag följde flertalet gånger med honom ut på parkbänken vid hans lägenhet när han skulle röka. Jag var väldigt liten och minns bara minimalt från det, men har under hela min uppväxt sagt att jag ska ta upp piprökning när jag bli äldre (gammal). Nu har jag alltså en i min ägo, och även om jag inte tänker ta upp rökningen seriöst (åtminstone inte innan jag flyttat hemifrån :D ) så vill man ju testa.

Till att börja med tänkte jag således fråga om någon av forumiterna röker pipa. Jag har googlat runt och bläddrat lite i FBs piptråd men kommer säkert ha frågor (om nu någon kan svara det vill säga).

Sitter någon hemma i sin fåtölj om kvällarna med en engelsk jakthatt och bolmar piprök i hela bibliokteket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bror min kom hem från England idag och hade med sig en försenad födelsedagspresent: en pipa!

Min gammelmorfar rökte pipa och jag följde flertalet gånger med honom ut på parkbänken vid hans lägenhet när han skulle röka. Jag var väldigt liten och minns bara minimalt från det, men har under hela min uppväxt sagt att jag ska ta upp piprökning när jag bli äldre (gammal). Nu har jag alltså en i min ägo, och även om jag inte tänker ta upp rökningen seriöst (åtminstone inte innan jag flyttat hemifrån :D ) så vill man ju testa.

Till att börja med tänkte jag således fråga om någon av forumiterna röker pipa. Jag har googlat runt och bläddrat lite i FBs piptråd men kommer säkert ha frågor (om nu någon kan svara det vill säga).

Sitter någon hemma i sin fåtölj om kvällarna med en engelsk jakthatt och bolmar piprök i hela bibliokteket?

Röker pipa ibland, men gillar inte allt hazzle som tillhör piprökning, osmidigt på jobbet osv. Piprökning är ett helgnöje när man har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor