Jump to content

Tobak

okka
 Share

Recommended Posts

DU ÄR TILLBAKA! :)

+1

---

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=42887?

---

Som bon vivant röker jag 1-2 askar cigariller per månad, mest för imagens skull. Har dessutom införskaffat en sån där cigaretthållare à la Raoul Duke samt ett förgyllt etui för att se extra kultiverad och struntförnäm ut..

Ritmeester Moods/Livarde samt Café Creme Aroma är det som gäller.

Finns inget positivt med rökning. Man förstör bara sin hälsa och man lever kortare.

Det ser coolt ut. (oftast)

Man kommer in i rökarnas sociala gemenskap.

Man lever kortare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+1

---

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=42887?

---

Som bon vivant röker jag 1-2 askar cigariller per månad, mest för imagens skull. Har dessutom införskaffat en sån där cigaretthållare à la Raoul Duke samt ett förgyllt etui för att se extra kultiverad och struntförnäm ut..

Ritmeester Moods/Livarde samt Café Creme Aroma är det som gäller.

Det ser coolt ut. (oftast)

Man kommer in i rökarnas sociala gemenskap.

Man lever kortare.

Ja så kunde man ju också göra... Seg som jag var i huvet igår tänkte inte jag på att det fanns en "sökarfunktion"

Har precis kommit hem nu efter en vild åktur till Avesta och njuter av en lucky strike :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är speciellt med Lucky strike? Röker prince just nu och dom är väll ok, men sätt att många föredrar Lucky Strike. Why?

Har för mig att Lucky strike är en av få som inte sysslar med djurförsök.

Själv föredrar jag Camel om det ska rökas vanliga cigg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lycky's är ju det bästa som finns. Blir dock som dig Camel om LS inte finns.

Nu har jag dock 5 limpor Marlboro Lights att röka upp efter att farsan var iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LS och Camel är de enda som inte sysslar med djurförsök.

Saken är ju den att i vanliga cigaretter så torkas tobaken, men i Lucky Strike så rostas tobaken, därav en säregen smak som jag gillar.

Men just nu är jag inne i någon Camelperiod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Bump

Jag bestämde mig för ett tag sedan att sluta snusa.

I tisdags morse tog jag den sista snusen och allt har gått riktigt bra hittills, förutom att jag är irriterad hela tiden.

Har även lagt av helt med rökandet och det är riktigt jobbigt. Jag har sedan alkoholen kom in i mitt liv feströkt och har alltid sett cigaretter som något som hör till alkohol.

Har nu klarat två utekvällar helt utan en enda cigg, men det har varit riktigt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump

Jag bestämde mig för ett tag sedan att sluta snusa.

I tisdags morse tog jag den sista snusen och allt har gått riktigt bra hittills, förutom att jag är irriterad hela tiden.

Har även lagt av helt med rökandet och det är riktigt jobbigt. Jag har sedan alkoholen kom in i mitt liv feströkt och har alltid sett cigaretter som något som hör till alkohol.

Har nu klarat två utekvällar helt utan en enda cigg, men det har varit riktigt jobbigt.

Jag kan inte säga att jag varit i din situation, jag har varken snusat eller rökat, så jag ska inte uttala mig om att jag vet hur svårt det måste vara för dig. Men egentligen ville jag bara säga två ord, som nu har dragits ut till två meningar. Nåväl - big up.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imponerande morfar, det hade nog varit enklare med att först sluta med det ena och sedan med det andra, men för dig kanske det var enklast att ta tjuren vid hornen direkt! Heja heja!

Jag tänkte på det först, och även på det gamla knepet "trappa ner", men jag tror inte det fungerar.

Jag kan ärligt säga att jag kommer gå tillbaka till feströkandet, men inte inom den närmsta månaden. Jag vill bli kvitt all nikotin nu.

Jag kommer gå tillbaka till feströkandet pga. att det är en sån social sak att ta en cigg medans man dricker. Jag kände mig ärligt talat utanför igår när polarna rökte sina cigaretter och jag satt där och luktade på röken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor