Jump to content

Tobak

okka
 Share

Recommended Posts

Jag har börjat älska att gå ut sena kvällar och röka några cigaretter. Att bara sitta själv och fundera på saker och ting i tystnaden av landsbygden, extra trevligt nu när det har varit stjärnklart och fullmåne några dagar. Nästan alltid annars gör man ju saker som upptar ens tankar men när man går ut och röker själv har man tid att filosofera. En bra avrundning av dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat älska att gå ut sena kvällar och röka några cigaretter. Att bara sitta själv och fundera på saker och ting i tystnaden av landsbygden, extra trevligt nu när det har varit stjärnklart och fullmåne några dagar. Nästan alltid annars gör man ju saker som upptar ens tankar men när man går ut och röker själv har man tid att filosofera. En bra avrundning av dagen.

Samma sak här. Finns inget bättre än att röka själva då det handlar om att slappna av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med er två pojkar, särskilt nu när det börjar bli levnadstemperatur utomhus kan man sitta där, dra i sig två-tre cigg och njuta av tystnaden och titta när det far förbi en bil eller två på landsvägen brevid :naughty: jobbigare i vintras då det var sweinit kallt ute och man skakade för hårt för att tända ciggen.

även pleasure när man röker medans man kör bil/ lastbil :) dock ingen pleasure efteråt om det råder rökförbud i fordonet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Tuttifrutti eller äpple är mina personliga favoriter. Jag har inte prövat så jättemånga olika smaker, men just de två är goda :confused: .

Äpple smakar ingenting speciellt. Melon däremot, det är magi från det att man känner lukten av det nyöppnade paketet tills dess att tobaken är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äpple smakar ingenting speciellt. Melon däremot, det är magi från det att man känner lukten av det nyöppnade paketet tills dess att tobaken är slut.

Låter frestande :confused: ! Den ända jag har provat är Äpple/Mint och den luktar väl okej och smakar oke, men jag vill ha något som både luktar gott och smakar underbart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tobak, finns det något bättre i världen?

Jag snusar, kronan, billigt (23kr) och smakar helt OK.

Röker också, brukar variera mellan Camel Blue, L&M och Marlboro...Beror på vad man är sugen på helt enkelt :unsure: Blir väl ett paket om dagen, samt en dosa snus på två dagar.

Vattenpipan tas fram på helger och vid fester, inte mycket som slår smaken av double apple eller kokosnöt :naughty:

Nyttigt värre, javisst. Man ska leva livet helt enkelt, planerar inte att bli gammal. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tobak, finns det något bättre i världen?

Vänner, kärlek, kramar, pizza, solnedgångar, stränder, solbrända lår, sommarnätter, böcker, sex, musik, öl, skratt, promenader, gemenskap, konst, respekt, pengar, vin, festivaler, bra filmer, choklad ..

Nyttigt värre, javisst. Man ska leva livet helt enkelt, planerar inte att bli gammal. :naughty:

Personligen ser jag inte tobak som att 'leva livet'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som tyckte att människor som röker sällan förtjänar något bättre än äckliga cigaretter. Nu är det talas om att röka gran börjar man fundera på vad god smak egentligen är.

Det är ingen bra idé att du gör dig rolig över stavning när du själv stavar som en kratta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höhöhöhöhö

---

Fråga rörande ämnet: filtreras en del nikotin bort genom ett cigarettfilter eller är det bara andra biprodukter; får man samma nickokick med eller utan filter?

Filtrets är väl i första hand där för att minska intaget av tjära och det är dess största uppgift. Nofilters tycker jag smakar mer, men smäller inte mer för det. Du kan nog fortsätta köra på filter utan att oroa dig för att du får mindre nickokickar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar nikotin. Jag har velat bli av med snusen nu sen i januari, men jag kan fortfarande inte låta mig själv sluta. Suget är för stort efter kaffet, efter måltiderna, och innan sängdags. Det kommer bli så grymt tomt utan det, men jag måste ändå. Hur ska jag klara mig igenom de tre första veckorna på bästa möjliga sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor