Jump to content

Tobak

okka
 Share

Recommended Posts

Har lagt ner rökningen nu, trodde att det var okej med mina föräldrar att jag tog en cigg då och då, men sen en dag när jag kom hem och luktade rök så sa dom att det skulle bli avdrag från mitt konto om dom kom på mig någon mer gång.

Saknar det lite :unsure: Får iaf trösta mig med att jag kan köpa själv om 2 år :confused:

Om du inte rökt på två år kan du lika gärna ta och skita i att köpa cigg när du fyller 18, köp ett tjugopack kondomer istället för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lagt ner rökningen nu, trodde att det var okej med mina föräldrar att jag tog en cigg då och då, men sen en dag när jag kom hem och luktade rök så sa dom att det skulle bli avdrag från mitt konto om dom kom på mig någon mer gång.

Saknar det lite :doh: Får iaf trösta mig med att jag kan köpa själv om 2 år ^_^

Åh men gud, sånt har hänt mig antalet gånger. Men jag skiter i dom, dom ska ge fan i mina pengar, mitt liv och mina saker. Revolution yoo! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför testa tobak överhuvudtaget?

Jag testade för att det luktade så jävla gott. Smakade desto bättre. Har alltid gillat tobak av någon anledning. Kommer ihåg att jag provade snus då jag inte var mer än åtta år, och även ciggaretter senare. Hur som helst så feströker jag bara och knappt det. Var påväg att bli beroende en gång och då avbröt jag bara allt.

En del testar även på grund av grupptryck men det är inte människor utan obetydliga djur som förtjänar att dö, så egentligen underströk denna mening endast hur obetydliga dessa djur är. Mer än vad människor tror, just därför.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska jag tänka på när jag ska tvätta av min Vattenpipa?, jag har nämligen märkt att det börjar smaka mer och mer kol för varje gång. Antigen så är det slangen eller så är det något fel. Jag har rätt mängd tobak och jag har 1 kol så, varför smakar röken mest kol?.

Jag la även märke till att det fanns lite olja i "Body Pipen" som är under vattenytan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yo?

Se på dig, du är beroende...

Om man väntar längre med att börja röka så hinner man förhoppningsvis bli smart nog att inte bli en vanerökare.

---

Tux: Tvätta allting (utom slangen) mycket och länge med varmvatten och diskmedel så lär det ju försvinna. På tal om vattenpipa så ska det införskaffas till vårt nya växthus såfort det blir lite varmare, kommer bli mysigt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se på dig, du är beroende...

Om man väntar längre med att börja röka så hinner man förhoppningsvis bli smart nog att inte bli en vanerökare.

---

Tux: Tvätta allting (utom slangen) mycket och länge med varmvatten och diskmedel så lär det ju försvinna. På tal om vattenpipa så ska det införskaffas till vårt nya växthus såfort det blir lite varmare, kommer bli mysigt värre.

En av mina vänner var dum nog att tvätta slangen när han var igång med tvättandet, nu smakar det trä när man ska röka vattenpipa. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...

Köpte ett en ask med 20st Cortéz Orginal igår samt ett en ask (10st) Café Cremé Blue. Smakade bara ett bloss på Café Cremé men färgen var i allafall Colorado Maduro.

Såg smaskiga ut. Det var Columbianska och Dominikanska löv i allafall. Måste fan göra ett byte med min polare och ta en kopp kaffe till Kräm blå. Cortéz var även väldigt krämiga men en fin arom och mild styrka. Tänkte först prova det nya märket Wings men det blev inte av..

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte ett en ask med 20st Cortéz Orginal igår samt ett en ask (10st) Café Cremé Blue. Smakade bara ett bloss på Café Cremé men färgen var i allafall Colorado Maduro.

Såg smaskiga ut. Det var Columbianska och Dominikanska löv i allafall. Måste fan göra ett byte med min polare och ta en kopp kaffe till Kräm blå. Cortéz var även väldigt krämiga men en fin arom och mild styrka. Tänkte först prova det nya märket Wings men det blev inte av..

Vad kostade dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kostade dom?

100kr för Cortéz Orginal 20st, litet över 50kr för Kaffe Kräm Blå. Har funderat på att beställa lite exlusivare grejer från Cigar Center till sommaren.

Funderar på att beställa C.A.O. Moontrance Cigarill eller C.A.O. Eileens Dream. Moontrance bör vara jävligt bra på sommaren, det är nämligen smak av exotisk frukt och Bourbon-vanilj. Annars blir det Eileens Dream med smak av Irish Cream. Dessa är även litet större än en cigarill, så det ligger i mitten mellan cigarr och cigarill. Storleken är 100 x 11 mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan köpte nåra lådot me cigarer från venuzela från nåra år sedan, priset var runt 500kr/låda där han fick 6000kr/låda här i sveriga, skulle vara lönsammt o göra de där.

Några lådor? Vadå, är han cigarrökare for real eller? Det lät jävligt billigt i allafall. Hoppas kvalitén på dem var hög.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Gillar ni black devil? jag gillar då chockladsmaken mer än vaniljsmaken. vaniljen smakar inte så mycket, mest lite sött, sen inget mer. ska man betala apdyrt för godiscigg, ska det smaka godis också :ph34r:

Ugh, tvi vale. Jag avskyr när man känner stanken av bränt socker och så står det någon sorglig person bredvid en och röker Black Devil. Nej, tack.

Jag lyckades vara tobakfri i nästan 40 timmar nyligen. Grattis till mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar ni black devil? jag gillar då chockladsmaken mer än vaniljsmaken. vaniljen smakar inte så mycket, mest lite sött, sen inget mer. ska man betala apdyrt för godiscigg, ska det smaka godis också :ph34r:

Har provat både vanilj och choklad. Tyvärr är det inget som tilltalar mig. Gillar inte cigaretter så mycket hur som helst, men Black Devil var verkligen inte goda. Jag tror inte på smaksatt tobak men skall ge den en sista chans genom att pröva Bellman Moments som har inslag av vanilj, choklad och kokos. Håller just nu på att fukta cigarillerna för att försäkra mig om att dom är nog fuktade. Fint, hårt packade var dem i allafall. :ph34r:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor