Jump to content

Spritsorter

okka
 Share

Recommended Posts

Hej!

Starka grejor i denna tråd. Vad föredrar ni? Fina minnen med en grappa på en fin restaurant på rivieran? En calvados i en rökig uteklubb i Bilbao?

Skriv på!

Själv föredrar jag limoncello. Underbart gott.

Och sådär lite halvförtjust i Minttu, hohohohohoohohohohohohohoo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Starka grejor i denna tråd. Vad föredrar ni? Fina minnen med en grappa på en fin restaurant på rivieran? En calvados i en rökig uteklubb i Bilbao?

Skriv på!

Själv föredrar jag limoncello. Underbart gott.

Och sådär lite halvförtjust i Minttu, hohohohohoohohohohohohohoo.

Jag blev också förtjust i limoncello senast jag var i Italien, trots att man bara var ~15 år så serverades det för det mesta som aperitif även till oss.

Jag uppskattar grappa och calvados också, det är de två drycker som alltid kommer fram efter kaffet när det är fest här hemma.

Så fick jag en flaska tolvårig Caol Ila (whisky) i studentpresent som snart är slut; riktigt fint att ta ett glas framför datorn efter en hård dag på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inhemsk Litauisk Citronvodka, det bästa gud skapat sen preventivmedel.. eller något i den stilen.

Det är, till skillnad från all annan jävla citronvodka god och smakar citron, och inte vodka. Kan, utan att sätta tungan i halsen dricka denna vodka ren eller blanda med Sprite. 90/10 är inga problem, då den är så jävla mild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev också förtjust i limoncello senast jag var i Italien, trots att man bara var ~15 år så serverades det för det mesta som aperitif även till oss.

Jag uppskattar grappa och calvados också, det är de två drycker som alltid kommer fram efter kaffet när det är fest här hemma.

Så fick jag en flaska tolvårig Caol Ila (whisky) i studentpresent som snart är slut; riktigt fint att ta ett glas framför datorn efter en hård dag på jobbet.

Jo, en klassiker var när jag och min släkt var på en restaurant, där - på kvällskvisten - en servitör går runt bordet och häller en munfull limoncello in i allas munnar från en vattekanneliknande karaff! Underbart.

Caol Ila? Är det bra grejor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, en klassiker var när jag och min släkt var på en restaurant, där - på kvällskvisten - en servitör går runt bordet och häller en munfull limoncello in i allas munnar från en vattekanneliknande karaff! Underbart.

Caol Ila? Är det bra grejor?

Det är en rökig whisky i den inte allt för höga prisklassen, jag gillar den skarpt >> http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt...mp;SokStrangar=

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inhemsk Litauisk Citronvodka, det bästa gud skapat sen preventivmedel.. eller något i den stilen.

Det är, till skillnad från all annan jävla citronvodka god och smakar citron, och inte vodka. Kan, utan att sätta tungan i halsen dricka denna vodka ren eller blanda med Sprite. 90/10 är inga problem, då den är så jävla mild.

Hmm, låter trevligt. Jag antar att den måste inhandlas i just Litauen, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, låter trevligt. Jag antar att den måste inhandlas i just Litauen, eller?

Möjligt att du kan köpa den i grannländerna, men absolut inte i Sverige.

Jag har förmånen att min far har en lägenhet i Litauen och är där minst en gång varannan vecka, vilket gör att om det tar slut så köper han med sig några liter igen, så lagret alltid är på topp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan även sitta och smutta på en fin whiskey såsom Famous Grouse.

Det roliga är att Famous Grouse är värsta alkiswhiskyn, har min syster berättat som sommarjobbar på Systemet. I Borgholm är det iallafall väldigt många alkoholister som köper den, men så finns det ju svindyra single malt-varianter också, kanske de sorterna du syftar på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor