okka Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Hej! Starka grejor i denna tråd. Vad föredrar ni? Fina minnen med en grappa på en fin restaurant på rivieran? En calvados i en rökig uteklubb i Bilbao? Skriv på! Själv föredrar jag limoncello. Underbart gott. Och sådär lite halvförtjust i Minttu, hohohohohoohohohohohohohoo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Hej! Starka grejor i denna tråd. Vad föredrar ni? Fina minnen med en grappa på en fin restaurant på rivieran? En calvados i en rökig uteklubb i Bilbao? Skriv på! Själv föredrar jag limoncello. Underbart gott. Och sådär lite halvförtjust i Minttu, hohohohohoohohohohohohohoo. Jag blev också förtjust i limoncello senast jag var i Italien, trots att man bara var ~15 år så serverades det för det mesta som aperitif även till oss. Jag uppskattar grappa och calvados också, det är de två drycker som alltid kommer fram efter kaffet när det är fest här hemma. Så fick jag en flaska tolvårig Caol Ila (whisky) i studentpresent som snart är slut; riktigt fint att ta ett glas framför datorn efter en hård dag på jobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Inhemsk Litauisk Citronvodka, det bästa gud skapat sen preventivmedel.. eller något i den stilen. Det är, till skillnad från all annan jävla citronvodka god och smakar citron, och inte vodka. Kan, utan att sätta tungan i halsen dricka denna vodka ren eller blanda med Sprite. 90/10 är inga problem, då den är så jävla mild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Jag blev också förtjust i limoncello senast jag var i Italien, trots att man bara var ~15 år så serverades det för det mesta som aperitif även till oss. Jag uppskattar grappa och calvados också, det är de två drycker som alltid kommer fram efter kaffet när det är fest här hemma. Så fick jag en flaska tolvårig Caol Ila (whisky) i studentpresent som snart är slut; riktigt fint att ta ett glas framför datorn efter en hård dag på jobbet. Jo, en klassiker var när jag och min släkt var på en restaurant, där - på kvällskvisten - en servitör går runt bordet och häller en munfull limoncello in i allas munnar från en vattekanneliknande karaff! Underbart. Caol Ila? Är det bra grejor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Jo, en klassiker var när jag och min släkt var på en restaurant, där - på kvällskvisten - en servitör går runt bordet och häller en munfull limoncello in i allas munnar från en vattekanneliknande karaff! Underbart. Caol Ila? Är det bra grejor? Det är en rökig whisky i den inte allt för höga prisklassen, jag gillar den skarpt >> http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt...mp;SokStrangar= Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Inhemsk Litauisk Citronvodka, det bästa gud skapat sen preventivmedel.. eller något i den stilen. Det är, till skillnad från all annan jävla citronvodka god och smakar citron, och inte vodka. Kan, utan att sätta tungan i halsen dricka denna vodka ren eller blanda med Sprite. 90/10 är inga problem, då den är så jävla mild. Hmm, låter trevligt. Jag antar att den måste inhandlas i just Litauen, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Enda spriten jag riktigt älskar är Jägermister(stavning?) och Minttu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Hmm, låter trevligt. Jag antar att den måste inhandlas i just Litauen, eller? Möjligt att du kan köpa den i grannländerna, men absolut inte i Sverige. Jag har förmånen att min far har en lägenhet i Litauen och är där minst en gång varannan vecka, vilket gör att om det tar slut så köper han med sig några liter igen, så lagret alltid är på topp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Skulle jag dricka så skulle mina sista hjärnceller försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Bacardi Coconut är mycket fin, likaså Malibu. Jägermeister slinker väl ner då och då. Kan även sitta och smutta på en fin whiskey såsom Famous Grouse. Om jag vill ha vodka, föredrar jag Smirnoff Vodka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 (redigerad) http://ww2.beffo.se/upload/pic~/bjff5rlfs0h9.gif Redigerad 6 augusti, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Hmm, låter trevligt. Jag antar att den måste inhandlas i just Litauen, eller? Kaznacheyskaya Lemon http://www.balzams.lv/upload_pic/products/prod112x264/de_Kazna_Lemon_112x264.jpg Länk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Gordon's London dry gin Annars, om man ska hålla sig till lite svagare grejer är det Apfelkorn och Pisang Ambon som rinner ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Gordon's London dry gin Annars, om man ska hålla sig till lite svagare grejer är det Apfelkorn och Pisang Ambon som rinner ner. Ska det vara Gin ska det vara Bombay.. http://www.bombaysapphire.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Kan även sitta och smutta på en fin whiskey såsom Famous Grouse. Det roliga är att Famous Grouse är värsta alkiswhiskyn, har min syster berättat som sommarjobbar på Systemet. I Borgholm är det iallafall väldigt många alkoholister som köper den, men så finns det ju svindyra single malt-varianter också, kanske de sorterna du syftar på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 Drack en oerhört mumsig blåbarsvodka igår. Nam nam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 8 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2007 Jack Daniel's är galet gott, lätt favoriten bland starka drycker, den enda whisky (whiskey) jag älskar. Sen är det inte heller något fel på Jäger, tequila eller absinth. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 11 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2007 Finlandia <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 Skriver det jag har druckit mest av. Finlandia Koskenkorva Leijona <3 Wirta, brukar jag också ta något glas av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 12 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2007 (redigerad) http://www.vinospritbolaget.com/images/absoluvanilla.jpg Redigerad 12 augusti, 2007 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts