Jump to content

Låtsaskompisar.

Maimstream
 Share

Recommended Posts

Ungdomliga fantasier har ju alltid fått sätta sprätt på hur man leker med livet, och vi vet ju alla att man kan ju inte ha varit ett riktigt barn om man inte haft (Åtminstone) en låtsaskompis.

Jag minns själv att jag hade en vid namn Johan, som alltid följde med mig och som jag brukade leka med. Riktigt tajta. Han var mer en reflektion utav det som jag alltid har varit andras ögon; någon som alltid ska lyssna på vad man säger och beordrar den att göra. Fast jag var ju inte elak som många andra var, utan jag tillät ju även Johan att ha en egen vilja.

Johan och jag var riktiga polare tills en dag då min familj och jag var påväg ut ifrån Ödeshög till någon annanstans för att träffa något folk, och på vägen dit så råkade min mor helt enkelt att köra på Johan och hans hund.

:P

Nåväl! :unsure:

Vad hade ni för låtsaskompisar när ni var små?

Och dryga fiskar som säger "Jag hade riktiga kompisar, din mobbade jävel" kan ta och inte skriva sådanna kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungdomliga fantasier har ju alltid fått sätta sprätt på hur man leker med livet, och vi vet ju alla att man kan ju inte ha varit ett riktigt barn om man inte haft (Åtminstone) en låtsaskompis.

Jag minns själv att jag hade en vid namn Johan, som alltid följde med mig och som jag brukade leka med. Riktigt tajta. Han var mer en reflektion utav det som jag alltid har varit andras ögon; någon som alltid ska lyssna på vad man säger och beordrar den att göra. Fast jag var ju inte elak som många andra var, utan jag tillät ju även Johan att ha en egen vilja.

Johan och jag var riktiga polare tills en dag då min familj och jag var påväg ut ifrån Ödeshög till någon annanstans för att träffa något folk, och på vägen dit så råkade min mor helt enkelt att köra på Johan och hans hund.

:P

Nåväl! :unsure:

Vad hade ni för låtsaskompisar när ni var små?

Och dryga fiskar som säger "Jag hade riktiga kompisar, din mobbade jävel" kan ta och inte skriva sådanna kommentarer.

Har aldrig haft en låtsaskompis :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min låtsaskompis hette Larsson, och han var min bästa vän fram tills mina föräldrar inte trodde på att det var han som gjorde alla mina hyss. Hade funkat i ett par år att säga att det var Larsson som hade sönder mammas saker, eller att det var Larsson som inte ville borsta tänderna.

Blev förbannad på Larsson då han måste skvallrat till mina föräldrar om att det faktist var jag och inte han som gjorde allt dumt. Sen dess har jag aldrig sett till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min låtsaskompis hette Larsson, och han var min bästa vän fram tills mina föräldrar inte trodde på att det var han som gjorde alla mina hyss. Hade funkat i ett par år att säga att det var Larsson som hade sönder mammas saker, eller att det var Larsson som inte ville borsta tänderna.

Blev förbannad på Larsson då han måste skvallrat till mina föräldrar om att det faktist var jag och inte han som gjorde allt dumt. Sen dess har jag aldrig sett till honom.

:wub::lol:

Ungefär så gjorde jag ochså fast min låsaskompis hette , erik.

Erik , hade jag en kompis som var riktigt ochså så den riktiga erik fick typ massa skäll (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh ja. Sigge hette han, han var min bästa kompis (w00t)

Minns dom dagarna man var ute och cyklade och Sigge jämt skulle hitta på nått bus, ung och omodig som man var vågade man aldrig cykla utan hjälm eller cykla på förbjudna ställen, men det skulle såklart Sigge göra.

En gång minns jag när jag drog ut med cykeln utan hjälm och trampade på som satan och min morsa flög ut från huset och undrade varför i helvete jag gjorde det, då pekade jag alltid bredvid mig och sa "det var Sigge som fick mig att göra det"

Ack och Ve vad man saknar dom tiderna :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr. Du har outvecklad fantasi, weird fucktard.

Jag är fucktard eftersom jag inte inbillade mig vänner. Right (w00t)

Men visst, okej..

Vadå, SÅG ni dessa inbillade fantasifoster? Kunde ni röra vid dom? Kunde ni prata med dom?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig haft nån.

Det som kommer närmast är när vi gjorde hyss på femman & sexan; när det kom en arg lärare och frågade "vem skriker i korridoren?", "vem har lagt Andreas i papperskorgen?", "vem klättrade på stora berget (det var förbjudet) på rasten?" osv. skyllde vi ofta på elever som inte fanns:

"-Det var Jens i 3b men han sprang iväg!"

"-Hm! Jag ska reda ut det här.."

Sen föll det oftast i glömska..

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor