Kalan Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Jag har ett akut problem. Jag har varit/är fortfarande förkyld. Igår när jag vaknade kunde jag knappt prata. Problemet återstår idag. Min röst är jättesvag och jag tvingas viska eller verkligen ta i för att få fram några ord. Jag har inte ont i halsen, har bara hosta och snuva, samt att jag då är hes. Jag tar Bafucin, Bisolvon och Vicks Blue (hehe), dricker kallvatten hela tiden och ibland varmt honungsvatten. Hostar upp så mycket slem jag kan, samt snyter mig så ofta det går. Vad ska jag göra för att bli av med min heshet så snabbt som möjligt? Vill kunna prata imorgon då jag ska träffa en jättesöt tjej. Omgivningen kommer nog vara ganska högljudd så det är meningslöst att försöka viska. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Drick varmt och testa att gurgla halsen med vatten som du lagt i några teskedar salt i. Äckligt som fan, men det brukar hjälpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Fick inte den där skidåkerskan tipset av en läkare att gurgla sig i whisky? Det hjälpte ju tydligen också, men det var kanske mot halsont och inte mot heshet. Men testa kan man ju göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Du har antagligen fått stämbandskatarr och då är det inte så mycket man kan göra. Vila rösten, rök inte. Mvh Umberto, leg.kvacksalvare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Ring till henne och "säg" att du är fått en förkylning och knappt kan prata, och be henne komma hem till dig och ta hand om dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 3 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Ring till henne och "säg" att du är fått en förkylning och knappt kan prata, och be henne komma hem till dig och ta hand om dig. Vi har bara träffats en gång, på Emmabodafestivalen. Visst, vi sågs i flera timmar den kvällen (i lördags) och hade det väldigt mysigt. Men vi känner ju inte varandra så jättebra, och bor 2,5 mil ifrån varandra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 3 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 (redigerad) testa att gurgla halsen med vatten som du lagt i några teskedar salt i. Äckligt som fan, men det brukar hjälpa. Det funkade, till viss del. Tack! Glädjen varade i 2 minuter ungefär Redigerad 3 augusti, 2007 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Det funkade, till viss del. Tack! Glädjen varade i 2 minuter ungefär Hmm. Testa 2 delar vatten och en del ättika? Kan väll inte vara så farligt? I dont know. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Käka en krita! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 3 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Käka en krita! Har provat, men jag spydde :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Hmm. Testa 2 delar vatten och en del ättika? Kan väll inte vara så farligt? I dont know. Skulle gissa på att man mår snäppet sämre efter att ha smakat på ättika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Skulle gissa på att man mår snäppet sämre efter att ha smakat på ättika. Men man kanske iaf kan prata. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Hmm. Min instinkt säger att Ramlösa borde hjälpa, men du kanske inte alltid ska lita på den. Jag lånar tråden och ställer den motsatta frågan: Någon som har ett bra tips för att BLI hes? Det hjälper inte att skrika för mig, jag blir aldrig så hes som jag vill! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 5 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 (redigerad) Hmm. Min instinkt säger att Ramlösa borde hjälpa, men du kanske inte alltid ska lita på den. Jag lånar tråden och ställer den motsatta frågan: Någon som har ett bra tips för att BLI hes? Det hjälper inte att skrika för mig, jag blir aldrig så hes som jag vill! Gör som jag. Åk till festival. Ta av dig tröja och byxor. Dansa 4 nätter i rad. Be folk blöta ner dig med diverse drycker och fega inte för att dansa i ösregn. Kombinera med att skrika. Redigerad 5 augusti, 2007 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Gör som jag. Åk till festival. Ta av dig tröja och byxor. Dansa 4 nätter i rad. Be folk blöta ner dig med diverse drycker och fega inte för att dansa i ösregn. Kombinera med att skrika. Låter prima! Syftade dock på något som går att göra under daglig basis. @Troxie- Är inte kritätning ett alternativ för dom som vill bli hesa? Det har jag prövat också, men det är för ekklitt. Börjar faktiskt bli lite smått hes nu, dock så ligger en förkyldning och lurar bakom hörnet >< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Låter prima! Syftade dock på något som går att göra under daglig basis. @Troxie- Är inte kritätning ett alternativ för dom som vill bli hesa? Det har jag prövat också, men det är för ekklitt. Börjar faktiskt bli lite smått hes nu, dock så ligger en förkyldning och lurar bakom hörnet >< Det är ganska lätt att skrika sig hes (iallafall för mig), fast har aldrig provat göra det bara apropå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Det är ganska lätt att skrika sig hes (iallafall för mig), fast har aldrig provat göra det bara apropå... Det brukade vara lätt för mig också, men nu för tiden har mina stämband (eller vad det nu är som gör en hes) satt någon slags gräns och säger "Nej, nu vill inte vi att du blir hesare!". Så jag blir inte hesare än lite smått hes när jag skriker så mycket jag kan hur länge som helst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Hmm. Min instinkt säger att Ramlösa borde hjälpa, men du kanske inte alltid ska lita på den. Jag lånar tråden och ställer den motsatta frågan: Någon som har ett bra tips för att BLI hes? Det hjälper inte att skrika för mig, jag blir aldrig så hes som jag vill! Varför vill man bli hes? Det är ju flera veckor kvar tills skolan börjar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts