Jump to content

Routerproblem.

Maimstream
 Share

Recommended Posts

Jag sitter här och tjaffsar runt med våran lilla router, då den ibland sumpar nätverket och så gick jag in på inställningarna för att checka runt och så, och så nu så såg jag detta:

Upptäckte felet på LAN-roblemet.

-, och sedan om någon kan ge mig en liten guide på vad som kan vara för problem med routern som gör att den helt plötsligt kopplar bort alla datorer så att man måste starta om den.

Ja, jag är igentligen helt jävla körd när det gäller sånt här, men någon i familjen måste ju lära sig skiten.

Tack på förhand!

post-10602-1186095120_thumb.png

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter här och tjaffsar runt med våran lilla router, då den ibland sumpar nätverket och så gick jag in på inställningarna för att checka runt och så, och så nu så såg jag detta:

post-10602-1186095120_thumb.png

Så jag undrar hur jag aktiverar LANet igen, då det alltid har varit aktiverat, och sedan om någon kan ge mig en liten guide på vad som kan vara för problem med routern som gör att den helt plötsligt kopplar bort alla datorer så att man måste starta om den.

Ja, jag är igentligen helt jävla körd när det gäller sånt här, men någon i familjen måste ju lära sig skiten.

Tack på förhand!

Märke?

Modell?

Men kan man verkligen stänga av LAN:et?

Kan ju vara att nåt blockar(inställning) den där datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man slänga in en fråga om en rauter här?

Nåväl min kompis vill ha utorrent på sin datorn men deras granne och dom delar på ett bredband och grannen har router. Man måste öppna en port i routern för att utorrent ska fungera, måste man ställa in det hos grannen då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man slänga in en fråga om en rauter här?

Vad är det som är så farligt att göra egna trådar istället för att kapa andras trådar? Det är ju liksom det forumet är till för. :)

Nej, jag är inte så mycket till hjälp jag heller ville bara få ut min irritation över trådkapningarna. Men har du kvar instruktionsboken? Man tycker ju det borde stå något vettigt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så farligt att göra egna trådar istället för att kapa andras trådar? Det är ju liksom det forumet är till för. :)

Nej, jag är inte så mycket till hjälp jag heller ville bara få ut min irritation över trådkapningarna. Men har du kvar instruktionsboken? Man tycker ju det borde stå något vettigt där.

Då det handlar om samma sak är det onödigt med flera trådar om samma sak.

--------------------

Kobbe, om du använder samma router som grannen kan du också logga in på den, alltså måste du inte över till grannen så länge du har inloggningsuppgifterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hijackar tråden lite.

Jag har fel på min router/internet jag också. Vet INTE vad det beror på, men typ.. Varannan 20nde minut så dör mitt internet i en minut eller så och sedan fungerar det klockrent igen. Men det är lite drygt när man försöker t.ex. prata med någon, om man skriver större texter eller spela online då jag får lov att logga in igen hela tiden efter jag blir disconnectad. Sist jag kikade var det DNS fel.

Någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hijackar tråden lite.

Jag har fel på min router/internet jag också. Vet INTE vad det beror på, men typ.. Varannan 20nde minut så dör mitt internet i en minut eller så och sedan fungerar det klockrent igen. Men det är lite drygt när man försöker t.ex. prata med någon, om man skriver större texter eller spela online då jag får lov att logga in igen hela tiden efter jag blir disconnectad. Sist jag kikade var det DNS fel.

Någon som har något förslag?

Kontakta supporten? Vad har du för router?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! Officiella routertråden \o/

Jag vill uppdatera mitt problem. Jag har det liknande som Mordos har det, fast ibland kan modemet lägga av att strömma trafik också, helmysko, och då får man antingen ta och vänta i en evighet, eller så får man ta och releasa routern ifrån modemet via de avancerade inställningarna, och sedan ta renew. Det fungerar inte med att starta om modemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! Officiella routertråden \o/

Jag vill uppdatera mitt problem. Jag har det liknande som Mordos har det, fast ibland kan modemet lägga av att strömma trafik också, helmysko, och då får man antingen ta och vänta i en evighet, eller så får man ta och releasa routern ifrån modemet via de avancerade inställningarna, och sedan ta renew. Det fungerar inte med att starta om modemet.

Skulle föreslå att du kontaktar supporten då dom (förhoppningsvis) vet mer än oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor