Jump to content

Allsång på Skansen anmält för Markoolios framträdande...

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dom verkar inte ha tänkt på att de flesta av markoolios låtar innehåller texter som kan uppfattas som grova?

Som gtapimpen sa: Sola och bada i pina colada är ett exempel på "grov text". Om än de inte är direkta ord, så blir sammanhanget grovt.

Slå på en random låt med markoolio, du kommer att höra massvis med saker som kan uppfattas som grovt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man kan anmäla på detta vis? Då anmäler jag "Sola och Bada I Piña Colada". Jag menar, varför inte vara med på en helt egen artikel på självaste aftonbladet?

Jag minns när jag lyssnade på den låten. Inte fan ville jag bli alkis, och jag VISSTE att den handlade om alkohol. WTF alltså.

Bakgrund till anmälan

Vildsvinsbutiken har genom Internetreklam marknadsfört kikarsikten. Marknadsföringen innehåller en bild av en man iförd jaktklädsel och en kvinna i förd svart behå, kamouflagefärgad väst, sjal och keps. Mannen håller ett gevär och kikar genom kikarsiktet. Han stöder geväret mot kvinnans axel. Undertexten lyder: "Storleken har visst betydelse".

http://www.etiskaradet.org/fallningar/2007...vinsbutiken.htm

Bakgrund till anmälan

Jysk har marknadsfört pyjamas till barn i sin katalog. På en bild visas en flanellpyjamas och en pyjams i polyester. Texten till dessa produkter lyder: "Blå pyjamas i flanell till pojkar. Rosa pyjamas i polyester till flickor." En annan bild visar en skelett pyjamas med texten " Pyjamas med skelettmotiv som lyser i mörkret. Till pojkar."

http://www.etiskaradet.org/fallningar/2006/jysk.htm

... och så håller det på i all evighet. Det jag inte kan förstå är hur anmälarna vägrar inse att kvinnorna som ställt upp på bilderna inte direkt blev tvingade. Man kan ju knappast kalla en bild objektifierande eller könsdiskriminerande om personen som objektifieras ställt upp på att bli fotograferad. :rolleyes:

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns när jag lyssnade på den låten. Inte fan ville jag bli alkis, och jag VISSTE att den handlade om alkohol. WTF alltså.

Bakgrund till anmälan

Vildsvinsbutiken har genom Internetreklam marknadsfört kikarsikten. Marknadsföringen innehåller en bild av en man iförd jaktklädsel och en kvinna i förd svart behå, kamouflagefärgad väst, sjal och keps. Mannen håller ett gevär och kikar genom kikarsiktet. Han stöder geväret mot kvinnans axel. Undertexten lyder: "Storleken har visst betydelse".

Bakgrund till anmälan

Jysk har marknadsfört pyjamas till barn i sin katalog. På en bild visas en flanellpyjamas och en pyjams i polyester. Texten till dessa produkter lyder: "Blå pyjamas i flanell till pojkar. Rosa pyjamas i polyester till flickor." En annan bild visar en skelett pyjamas med texten " Pyjamas med skelettmotiv som lyser i mörkret. Till pojkar."

... och så håller det på i all evighet. Det jag inte kan förstå är hur anmälarna vägrar inse att kvinnorna som ställt upp på bilderna inte direkt blev tvingade. Man kan ju knappast kalla en bild objektifierande eller könsdiskriminerande om personen som objektifieras ställt upp på att bli fotograferad. :rolleyes:

Detta bekräftar yttligare en gång att PK- ism är det största hotet mot yttrandefriheten.

Jag har ingen länk för tillfället, men KD fick "be om ursäkt" för att de hade en etnisk svensk flicka på nån valaffisch, eller nåt sånt. Så otroligt löjligt att jag vill spy. Och på Ekot fick "svenska( r )" heta "svenska icke-muslimer"...

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bakgrund till anmälan

Bakgrund till anmälan

Fy fan. Mår illa när jag läser det där.

Sitter garanterat någon gammal insöad jävla kärring och överanalyserar varenda katalog från Jysk o.s.v efter sånt... "där." ;)

Skjut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man kan anmäla på detta vis? Då anmäler jag "Sola och Bada I Piña Colada". Jag menar, varför inte vara med på en helt egen artikel på självaste aftonbladet?

Haha, får mig att tänka på när den där låten var ny och nån tjej skrev in till Råttan (en slags insändarsida för barn som är med på lördagarna i Östgöta Correspondenten). Det löd ungefär så här:

Markoolio är äcklig!!!

Hej Råttan. Jag tycker att Markoolio gör så äckliga texter.

I låten Sola och Bada i Pina Colada sjunger han

"Jag måste gosa, jag måste få av hennes tangatrosa".

Det är ÄCKLIGT! Jag tycker han ska vara förbjuden att göra såna låtar.

Hästälskaren_coolgirl

Öhh.. Jag hade en poäng att komma med här, men jag har glömt bort den. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...1130362,00.html

(Ja, Aftonbladet tyvärr)

Det är sånt här som får än att fundera på om man ska skratta eller gråta. Men framför allt - vem i helvete tar Markoolios sångtexter seriöst?! Kan vi inte ta och införa en myndighet som censurerar denna av typ av musik när vi ändå är igång? Våra kära barn är ju så pass obildade och dumma att de inte klarar av att höra sånt här. Och glöm inte bort att förbjuda papper och penna samtidigt, risken finns att barnen skriver egna texter!

EDIT: I kvällens Allsång sjöng de nationalsången, vilket är MYCKET kränkande!! Den symboliserar faktiskt RASISM!!!

Det är ju förfan löjligt, vi bor i sverige, varför e det då rasistiskt att sjunga våran nationalsång? tar blattarna åt sig? i så fall varför är det negativt? Jävla skitland det här blivit

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju förfan löjligt, vi bor i sverige, varför e det då rasistiskt att sjunga våran nationalsång? tar blattarna åt sig? i så fall varför är det negativt? Jävla skitland det här blivit

Jag var mycket sarkastisk, om du inte fattat det. Läs inlägget en gång till, eller två...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Jag måste gosa, jag måste få av hennes tangatrosa".

Det är ÄCKLIGT! Jag tycker han ska vara förbjuden att göra såna låtar.

Hästälskaren_coolgirl

Nej, fy. Nu får inte Markoolio göra såna låtar längre! Men ska då Björn Skiffs eller någon annan få göra det? Att förbjuda en person att göra en specifik text gör bara så att någon annan gör det istället. Gah. Hennes resonemang suger. Och hennes insändarnamn.

Sverige brukade faktiskt vara ett rätt okej land. Kommer sluta med att vi har fler lagar än USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor