Jacker Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...1130362,00.html (Ja, Aftonbladet tyvärr) Det är sånt här som får än att fundera på om man ska skratta eller gråta. Men framför allt - vem i helvete tar Markoolios sångtexter seriöst?! Kan vi inte ta och införa en myndighet som censurerar denna av typ av musik när vi ändå är igång? Våra kära barn är ju så pass obildade och dumma att de inte klarar av att höra sånt här. Och glöm inte bort att förbjuda papper och penna samtidigt, risken finns att barnen skriver egna texter! EDIT: I kvällens Allsång sjöng de nationalsången, vilket är MYCKET kränkande!! Den symboliserar faktiskt RASISM!!! Redigerad 31 juli, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Satan, jag vet inte vad jag ska skriva. Det här är ju helt otroligt moppat fullt igenom. Den där tanten verkar inte riktigt normal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) GB blev ju anmält för glassen 88:an. Bokstaven 'H' är den åttonde i alfabetet. 88=HH=Heil Hitler... ...så varför inte anmäla ett tv-program för en artists "alkoholvänliga text"? Sjukt är vad det är. Redigerad 31 juli, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Jag förstår kvinnan som anmälde, men samtidigt finns det mycket värre saker. Sen spelar det ändå ingen roll vad texten handlar om, 90% kommer ändå växa upp till festprissar ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) Hmm.. Jag förstår ju hur hon tänker men att gå och anmäla skiten måste vara veckans överdrift. MARKOOLIO INGEN SOMMAR UTAN REGGAE LYRICS Ja, Markoolio i huset, selecta Ja, yamma upp o hoppa skaka rumpan nu kör vi Nubbe o sill, vi gör vad vi vill fem veckor semester, nu äre chill ligga o gassa i Visby o jazza samla på nummer, springa runt och hustla hälsa på morsan i stugan i Skanör första vita helgen, jag tror att jag dör midsommar ute bland kobbar o skär som vanligt däcka bland buskar och bär Charter, ett sunkigt hotell på Kos här släpper våra söta svenska brudar loss kom igen, ge mig allt jag vill ha det är på sommaren som jag mår bra Det ska va reagge på sommarn' Och massvis med sol Dricka hemkört och cola I en uppblåsbar pool Ja, det ska va reagge på sommarn Lite lullig vardag Sjunga nanananana Det är det jag vill ha Reagge (Alright now dance people!) Ingen sommar utan ragga (Ingen sommar utan ragga) Ja, jag sa Reagge (Jag får se lite händer i luften nu då) Ingen sommar utan ragga! (Ja, kom ingen nu allihopa) (Kör då!) Uteservering, mitt i stan (hehe) sitta o softa o hålla span beställa in en till kall stor-stark på kvällen, grillfest i nån park najsa brudar de är överallt åka båt i sött och salt bara glida runt i shorts och linne även om det blåser en aning kallt ligga på stranden bira i handen fösöka sola bort den vita randen picknick och en filt, en flaska vin oj, så märkligt att radion spelar Tomas Ledin Det ska va reagge på sommarn' Och massvis med sol Dricka hemkört och cola I en uppblåsbar pool Ja, det ska va reagge på sommarn' Lite lullig vardag Sjunga nanananana Det är det jag vill ha Reagge (Ja, kom ingen nu allihopa) Ingen sommar utan ragga (Starshine rastaman shasha) Ja, jag sa Reagge (Rastaman, ya, my collabers) Ingen sommar utan ragga! (Ja, upp och hoppa nu då) Och vad är en sommar utan trubadur runt en brasa när solen gått ner någon önskar få höra en gammal låt då fallar alla ner i gråt (Kom igen) Det ska va reagge på sommarn' Och massvis med sol Dricka hemkört och cola I en uppblåsbar pool Ja, det ska va reagge på sommarn Lite lullig vardag Sjunga nanananana Det är det jag vill ha Reagge (Ja, kom ingen nu allihopa) Ingen sommar utan ragga (Starshine rastaman sha) Ja, jag sa Reagge (Reagge reagge) Ingen sommar utan ragga! (Ja, skaka på den där rumpan) Reagge (ya, jo, my collabers) Ingen sommar utan ragga (Ah yeah baby good one, good one, good one) Ja, jag sa Reagge (Jag får se lite händer i luften nu då) Ingen sommar utan ragga! (Ja, upp och hoppa nu då) En riktig skitlåt imo... Redigerad 31 juli, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) Är inte det ända han sjunger "...hemkört och cola"? Han kanske menar hemkörd mat!? :/ Tramsigt sånt här, i klass med "noggerblack" skandalen. Redigerad 31 juli, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Är inte det ända han sjunger "...hemkört och cola"? Han kanske menar hemkörd mat!? :/ Tramsigt sånt här, i klass med "noggerblack" skandalen. bira i handen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) bira i handen Ja vad är det för fel i att hålla en sån i handen då? Har ju inget med alkohol att göra... Moraltanternas resonomang är lika befängt som mitt. Hålla på att leta efter detaljer som inte är rellevanta. Var det inte Pippi långstrump som ett tag var anarkist eller nått. Matrialist kanske? Redigerad 31 juli, 2007 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Faktumet att Markoolio är en förebild för många barn tycker jag gör innehållet i texten ganska olämpligt, men hey, vi lever i ett fritt land och om han vill uppmuntra till drickande så får han det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 31 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Faktumet att Markoolio är en förebild för många barn tycker jag gör innehållet i texten ganska olämpligt, men hey, vi lever i ett fritt land och om han vill uppmuntra till drickande så får han det. Det är väl vanligtvis 4-10- åringar som har honom som "idol"? Och jag tror inte de har samma bild av alkohol som lite äldre personer. Jag och mina kompanjoner trodde att procenthalten alkohol i drickat avgjorde hur bra det var när vi gick i lågstadiet... Och om nu en 10- åring börjar supa är det väl mycket allvarligare att föräldrarna låter det ske än vad Markoolio sjunger? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 What the...?! Kärringen kan ju inta vara frisk. Hur många andra låtar finns det inte som har liknande ord i sin text? Det är väl vanligtvis 4-10- åringar som har honom som "idol"? Och jag tror inte de har samma bild av alkohol som lite äldre personer. Jag och mina kompanjoner trodde att procenthalten alkohol i drickat avgjorde hur bra det var när vi gick i lågstadiet... Och om nu en 10- åring börjar supa är det väl mycket allvarligare att föräldrarna låter det ske än vad Markoolio sjunger? w0rd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Åh, herregud. Markoolio som var min idol i 8/9-årsåldern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Haha, skrattretande. Konstigt att det inte vart mer uppståndelse över den där "Dunka Mig Gul Och Blå"... Eller den har också blivit anmäld kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) Haha, skrattretande. Konstigt att det inte vart mer uppståndelse över den där "Dunka Mig Gul Och Blå"... Eller den har också blivit anmäld kanske? Om jag ska vara riktigt ärlig tror jag det blev/är mer uppståndelse kring "Dunka Mig Gul Och Blå" . Om den blivit anmäld vet jag dock inte. Redigerad 31 juli, 2007 av Marky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Om jag ska vara riktigt ärlig tror jag det blev/är mer uppståndelse kring "Dunka Mig Gul Och Blå" . Om den blivit anmäld vet jag dock inte. Jag har bara läst en litet reportage om den i aftonbladet för ett tag sedan. Har säkert stått mer då jag inte har läst, dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Åh, herregud. Markoolio som var min idol i 8/9-årsåldern. Mja, snacka om att han är en dålig förebild för barnen. Förut sjöng han ju enbart om sex och sånt där annat farligt och nu är det bara hemkört som gäller för hela slanten. Tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 EDIT: I kvällens Allsång sjöng de nationalsången, vilket är MYCKET kränkande!! Den symboliserar faktiskt RASISM!!! Att sjunga vår national sång symboliserar väl inte rasismen?. Såfall vad är det som gör det da?. Själv så tror jag någ väl dom andra raserna om jag nu tänker på detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Att sjunga vår national sång symboliserar väl inte rasismen?. Såfall vad är det som gör det da?. Själv så tror jag någ väl dom andra raserna om jag nu tänker på detta. Han var nog ironisk. Hela grejen är löjlig som fan, moralkärringar som inte har något bättre för sig, finns tusentals andra texter som tar upp värre saker än Markoolios (säkert inte han som skrivit den heller). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Han var nog ironisk. Hela grejen är löjlig som fan, moralkärringar som inte har något bättre för sig, finns tusentals andra texter som tar upp värre saker än Markoolios (säkert inte han som skrivit den heller). Precis, är det någon som ska anmälas är det Thomas Geson, han har monopol på dåliga låtar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 (redigerad) "Den har en klart alkoholvänlig text, något jag inte tycker är lämpligt i ett familjeprogram. Det sitter ungar och sjunger med i texten utan att riktigt förstå vad de sjunger" Så vad är problemet? -Hej jag är 8 år och jag hörde markolios låt och jag förstod inte vad den handlade om, men nästa sommar ska jag bli alkohlist. Sammanhängande, javisst. Redigerad 1 augusti, 2007 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts