Jump to content

Fryslagg vid spelande

Halo
 Share

Recommended Posts

Som topicen lyder, min skärm blir svart ibland men datorn är inte på något sätt avstängd och ljudet dör, men som sagt,d atorn är ändå på. Detta händer enbart när jag spelar wow eller cod2, har aldrig hänt när jag spelat fifa07. Länge sedan jag spelade cod2 nu men på wow händer det ofta, ibland så ofta som 2-3 ggr på 5 minuter.

Vad kan det vara för fel? är det något wierd med mitt graffe eller vad kan det vara egentligen? :huh:

(Graffe: ATI Radeon X1600-Pro)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damm??

Minne?

Har senaste drivrutinerna. En annan jag pratat med tyckte också jag skulle kolla om det var damm, men datorn är ren inuti, dock är det svårt att komma på under den stora fläkten som sitter på graffikkortet, kan det vara något skit under kanske?

har G-skill 1gb ram så det bör räcka, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag soppat så rent det bara går i datorn samtidigt som jag har byggt en egen hållare (gjord av 1 makrillslåda, 1 kakformslåda och 1 plastpinne, samt lite tejp) för en till fläkt åt grafikkortet, har spelat wow i över 2 timmar nu utan fryslagg, tror det har löst sig nu men ska spela mer för att vara helt säker. :unsure:.

CPEDIT:

Världen är fan orättvis, nu helt plötsligt är det lika äckligt som det var förut, 2 timmar gick det, sen när jag skulle spela nu på senare kvällen så är kortet lika cp igen, fan.

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm. Detta hände mig när jag spelade Battlefield Vietnam med ett ATI kort.

- Skärmen blir svart.

- "NO SIGNAL" står det.

- Datorn är igång.

- Ljudet är borta.

Jag tror att ditt grafikkort helt enkelt inte klarar spelet.

Mitt tips, leta efter andra som har ditt grafikkort och samma problem. Där kan du kanske hitta lösningen.

EDIT: Kan detta kanske hjälpa dig?

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=21652

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=21770

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor