Halo Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Som topicen lyder, min skärm blir svart ibland men datorn är inte på något sätt avstängd och ljudet dör, men som sagt,d atorn är ändå på. Detta händer enbart när jag spelar wow eller cod2, har aldrig hänt när jag spelat fifa07. Länge sedan jag spelade cod2 nu men på wow händer det ofta, ibland så ofta som 2-3 ggr på 5 minuter. Vad kan det vara för fel? är det något wierd med mitt graffe eller vad kan det vara egentligen? (Graffe: ATI Radeon X1600-Pro) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Drivrutiner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Damm?? Minne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 31 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Damm?? Minne? Har senaste drivrutinerna. En annan jag pratat med tyckte också jag skulle kolla om det var damm, men datorn är ren inuti, dock är det svårt att komma på under den stora fläkten som sitter på graffikkortet, kan det vara något skit under kanske? har G-skill 1gb ram så det bör räcka, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Överhettat grafik-kort? Har hänt för mig en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 31 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Överhettat grafik-kort? Har hänt för mig en gång Hmm ja det kan det nog vara, någon som vet ett bra och billigt sätt att kyla ner det lite med? (alla idéer som att stoppa den i is osv. behövs inte ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Hmm ja det kan det nog vara, någon som vet ett bra och billigt sätt att kyla ner det lite med? (alla idéer som att stoppa den i is osv. behövs inte ) Kylpasta är det enda jag vet som man brukar kyla ner datorer med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Annars kan man köra den klassiska hemgjorda varianten Ta bort sido chassit och ställ en bordsfläkt eller nått där som står på och kyler ner den Kör så atm funkar rätt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Kylpasta är det enda jag vet som man brukar kyla ner datorer med Inte. ----------------------- Ta bort alla spår av drivrutinerna med DriverCleanerPro och installera om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Kylpasta är det enda jag vet som man brukar kyla ner datorer med Ajajaj. Kylpastan LEDER kylan från processorfläktsplattan till själva processorn (alternativt grafikkortet.) Kylpastan själv har ingen kylande effekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 3 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 (redigerad) Nu har jag soppat så rent det bara går i datorn samtidigt som jag har byggt en egen hållare (gjord av 1 makrillslåda, 1 kakformslåda och 1 plastpinne, samt lite tejp) för en till fläkt åt grafikkortet, har spelat wow i över 2 timmar nu utan fryslagg, tror det har löst sig nu men ska spela mer för att vara helt säker. . CPEDIT: Världen är fan orättvis, nu helt plötsligt är det lika äckligt som det var förut, 2 timmar gick det, sen när jag skulle spela nu på senare kvällen så är kortet lika cp igen, fan. Redigerad 3 augusti, 2007 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 (redigerad) Hmm. Detta hände mig när jag spelade Battlefield Vietnam med ett ATI kort. - Skärmen blir svart. - "NO SIGNAL" står det. - Datorn är igång. - Ljudet är borta. Jag tror att ditt grafikkort helt enkelt inte klarar spelet. Mitt tips, leta efter andra som har ditt grafikkort och samma problem. Där kan du kanske hitta lösningen. EDIT: Kan detta kanske hjälpa dig? http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=21652 http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=21770 Redigerad 5 augusti, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts