JohanK Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Tja GTAsajten! Igår så kom jag in på en länk. http://img339.imageshack.us/img339/6088/lnkjr6.png Då kom det upp en sida med en stor bild jag tänker inte säg vad som var på den (You don't wanna know). Och en röst som sa: Hi im looking at g*y p*rno. Mitt virusprogram varnade för virus. Men det gick inte att stänga ner och det stog inernet explorer har stött på ett problem och måste avslutas eller något liknande. Men jag laddade upp en film på youtube jusst då och den var straxt klar så jag tänkte äh jag väntar lite för annars skulle det stängas ner också. Men då efter nån minut kom det hur många pop-up fönster som helst med bilder som jag inte berättar heler vad det var på dom (You don't wanna know that either). Men nu så har jag sett att det låg virus i det också. Jag har gjort sökningar med mitt virus program som jag inte kan jätte bra, det heter avira antivir personaledition classic. http://img292.imageshack.us/img292/8909/87987119sj5.png http://img339.imageshack.us/img339/4874/filered0.png Jag har försökt att ta bort det manuelt men det ligger fortfarande kvar i samma mapp säger programmet. http://img339.imageshack.us/img339/4323/internettfilesca7.png Vad ska jag ta mig till? Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Verkar som det är nån Porr sida du har varit inne på. Men en sak kan du göra tabort bilden som inner håller sidan så inga andra drabbas. När det där medelandet kommer upp då ska du kryssa i "Move to quarantine" För då sätts viruset i karaktän då kan den ej spridas. Det gör jag om jag får virus varning. Så testa gör så på alla Virus han hittar. Men jag kan ej så mkt om det där virus programet. PS. Använd Spybot Search and destroy för det tar bort alla spion program + all reklam i datan som ska ej finnas kan skicka länk SPYBOT S&D inge virus är själv på sidan nu Ska hjälpa dig nu med Spybot. Gör så här för att installera: 1.När du har laddat ner Spybot och ska installera välj språk Engelska. 2.Tryck på "Next" sen så får du upp ett avtal tryck på "I accept the aggrement" och sen next 4.Välj mapp vart den ska ligga och tryck på Next om du är klar. 5.kryssa i alla om du vill. Men detta ska du kryssa i "Download updates immediately" och "additional language" och denna "Icons for starting blind user mode". Tryck på next sen. 6.Då kommer en till sak fram tryck bara på next. När du har gjort det kan du kryssa i den sista rutan om du vill. Sen trycker du på next. 7.tryck nu på install då kommer det upp vart du ska lägga av reglerna som gäller för spybot. Använd samma mapp som du använde till Spybot. Då är allt klart tryck på "close" och där det står "Run SpyboySD.exe" låt den vara tryck på "Finnish" nu är allt klar. Det var dom grunderna då går vi till de andra. Så här använder du spybot: 1. det kommer komma ett medelande om nåt tryck bara på Yes/next eller vad det nu stog. Och då kommer en annan ruta tryck på next vid den där rutan som kommer upp i vänstra hörnet en stor ruta. Tryck på next och så fanns det nåt som stog Search for updates tryck på den. Så kommer det komma massa uppdateringar. Tryck på Downlaod all updates eller nu vad det stog.Då var uppdateringarna klara. 2. Där du har där du kan se att det står "File" "Mode" "Navigation" "Actions" "Language" "Help" så trycker du på fliken "Language" gå ner tills du hittar "Svenska". 3.Då var det klart nån sak återstår tryck på Sök & Rensa bort. Och tryck på Kontrollera alla. Låt den nu söka genom datan. Då var allt klart da hoppas detta hjälper och du/ni/alla förstog min guide. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Den här avdelningen har man varit med om mycket... 1. Kolla dina processer (Ctrl+Alt+del), är det nån misstänkt 2. Kolla dina Internet Exploer plugin:s, Är alla okej? (Vilken webbläsare?) 3. har du provat att tömma ALLT via IE, Alltså Coockies, History osv osv Väntqar ivrigt på svar... EDIT: MÅ DU BRINNA Agent47 Redigerad 30 juli, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohanK Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Verkar som det är nån Porr sida du har varit inne på. Men en sak kan du göra tabort bilden som inner håller sidan så inga andra drabbas. När det där medelandet kommer upp då ska du kryssa i "Move to quarantine" För då sätts viruset i karaktän då kan den ej spridas. Det gör jag om jag får virus varning. Så testa gör så på alla Virus han hittar. Men jag kan ej så mkt om det där virus programet. PS. Använd Spybot Search and destroy för det tar bort alla spion program + all reklam i datan som ska ej finnas kan skicka länk SPYBOT S&D inge virus är själv på sidan nu Ska hjälpa dig nu med Spybot. Gör så här för att installera: 1.När du har laddat ner Spybot och ska installera välj språk Engelska. 2.Tryck på "Next" sen så får du upp ett avtal tryck på "I accept the aggrement" och sen next 4.Välj mapp vart den ska ligga och tryck på Next om du är klar. 5.kryssa i alla om du vill. Men detta ska du kryssa i "Download updates immediately" och "additional language" och denna "Icons for starting blind user mode". Tryck på next sen. 6.Då kommer en till sak fram tryck bara på next. När du har gjort det kan du kryssa i den sista rutan om du vill. Sen trycker du på next. 7.tryck nu på install då kommer det upp vart du ska lägga av reglerna som gäller för spybot. Använd samma mapp som du använde till Spybot. Då är allt klart tryck på "close" och där det står "Run SpyboySD.exe" låt den vara tryck på "Finnish" nu är allt klar. Det var dom grunderna då går vi till de andra. Så här använder du spybot: 1. det kommer komma ett medelande om nåt tryck bara på Yes/next eller vad det nu stog. Och då kommer en annan ruta tryck på next vid den där rutan som kommer upp i vänstra hörnet en stor ruta. Tryck på next och så fanns det nåt som stog Search for updates tryck på den. Så kommer det komma massa uppdateringar. Tryck på Downlaod all updates eller nu vad det stog.Då var uppdateringarna klara. 2. Där du har där du kan se att det står "File" "Mode" "Navigation" "Actions" "Language" "Help" så trycker du på fliken "Language" gå ner tills du hittar "Svenska". 3.Då var det klart nån sak återstår tryck på Sök & Rensa bort. Och tryck på Kontrollera alla. Låt den nu söka genom datan. Då var allt klart da hoppas detta hjälper och du/ni/alla förstog min guide. För det första så var jag inte inne på porr, jag var inne på Lunarstorm och tittade och tryckte på länken. Tack förresten för snabbt svar dock funkgerade det inte så jätte bra. Jag följde din quide men när jag söker igenom så går det 10 sekunder sen startas datorn om av sig själv. Sen kommer detta upp när datorn är uppstartad: http://img182.imageshack.us/img182/7950/namnlskz1.png Har du något annat tips jag kan göra? Tack endå om du inte har det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Hehu, jo den här är ganska känd, inte varit med om saken själv, men vet ett par kompisar som har varit med om det. Inte visste jag att den här saken skadade datorn så mycket som den gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Testa att starta datorn i felsäkert läge, genom att trycka F8 flera gånger när du startar upp datorn. Efter datorn startat så kör du en fullständig genomsökning med AntiVir. Funkar inte det så kan du pröva Ewido Micro eller NanoScan. Om det inte heller funkar, så kan du vända dig till CastleCops, och be dom granska en HijackThis logg eller något. Redigerad 30 juli, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) För det första så var jag inte inne på porr, jag var inne på Lunarstorm och tittade och tryckte på länken. Det är mänskligt.... Tack förresten för snabbt svar dock funkgerade det inte så jätte bra. Jag följde din quide men när jag söker igenom så går det 10 sekunder sen startas datorn om av sig själv. Sen kommer detta upp när datorn är uppstartad: http://img182.imageshack.us/img182/7950/namnlskz1.png Har du något annat tips jag kan göra? Tack endå om du inte har det! Har du prövat Adaware. Annars kan du prova Hijackthis, där kan du se ALLA förändringar som finns på datorn. Både egna ickefarliga och farliga. Du skulle kunna lägga upp loggen om du kan/vill.. Redigerad 30 juli, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 För det första så var jag inte inne på porr, jag var inne på Lunarstorm och tittade och tryckte på länken. Tack förresten för snabbt svar dock funkgerade det inte så jätte bra. Jag följde din quide men när jag söker igenom så går det 10 sekunder sen startas datorn om av sig själv. Sen kommer detta upp när datorn är uppstartad: http://img182.imageshack.us/img182/7950/namnlskz1.png Har du något annat tips jag kan göra? Tack endå om du inte har det! Sry enda jag hadde. Konstigt jag har inte problem med min Spybot @Alle ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohanK Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Tack för hjälpten alla . Något måste ju funka ska kolla på det imorgon . Jag kom nyss hem så jag orkar inte ta det nu . Återkommer med lösningen (Om det nu blir någon hoppas jag) .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Tack för hjälpten alla . Något måste ju funka ska kolla på det imorgon . Jag kom nyss hem så jag orkar inte ta det nu . Återkommer med lösningen (Om det nu blir någon hoppas jag) .. Klart, än ger vi inte upp!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts