chucky.swe Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Låt honom vila i frid istället för att folk ska prata om honom. Han har dött, get over it. Låt honom vila i frid då. Är vi tvungna att ha en topic för varje döing? men döh,Ingmar Bergman är absolut sveriges bästa när det gäller filmkonst,han var vän med otroligt många kända författare/kändisar/och mycket annat (brist på ord.) nationellt och likaså internationellt. Och hans filmer ska tydligen vara konst rent ut sagt,(inte för att jag har sett några men..) No offence but hey,he's some serious dead guy. Slask. blev svengelska. Redigerad 30 juli, 2007 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 men döh,Ingmar Bergman är absolut sveriges bästa när det gäller filmkonst,han var vän med otroligt många kända författare/kändisar/och mycket annat (brist på ord.) nationellt och likaså internationellt. Och hans filmer ska tydligen vara konst rent ut sagt,(inte för att jag har sett några men..) No offence but hey,he's some serious dead guy. Slask. blev svengelska. Visst är han det. Jag vet det. Men vad hjälper det att vi börjar prata om honom nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Men vad hjälper det att vi börjar prata om honom nu? För att det ligger i människans natur att vilja hedra dom döda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 För att det ligger i människans natur att vilja hedra dom döda? Gör det? Han är ju fortfarande intressant, ändå att han är död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Gör det? Han är ju fortfarande intressant, ändå att han är död. Jag tycker då det - Fullt ut. Om det är någon som du känner för som har avlidit, Känns det inte bättre att prata om den personen då och uppskatta han/hon? Jag själv tycker åtminstonde att det underlättar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Jag tycker då det - Fullt ut. Om det är någon som du känner för som har avlidit, Känns det inte bättre att prata om den personen då och uppskatta han/hon? Jag själv tycker åtminstonde att det underlättar. Kanske det, men det krävs väl forskning och saker för att säga att någonting ligger i människans natur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Kanske det, men det krävs väl forskning och saker för att säga att någonting ligger i människans natur? Jag gick snarare på hur människor har betett sig då stora personligheter har dött dom senaste tusen åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Jag gick snarare på hur människor har betett sig då stora personligheter har dött dom senaste tusen åren. Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 För att det ligger i människans natur att vilja hedra dom döda? --- RIP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Någon mer som såg Smultronstället på SVT nu? Den var fantastiskt fin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Han var den störste av alla. Fick reda på att han dött när jag såg på CNN, dom hade 30 min extra insatt nyhetssändning om det, sen flippa jag över till BBC samma sak där, på jobbet finns dom flesta stora nyhetskanalerna och dom flesta hade långa reportage om Bergman, visar hur stor han var runt om i världen. Kan nästan lova att han kommer hyllar vid nästa Oscarsutdelning. R.I.P. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Han var den störste av alla. Fick reda på att han dött när jag såg på CNN, dom hade 30 min extra insatt nyhetssändning om det, sen flippa jag över till BBC samma sak där, på jobbet finns dom flesta stora nyhetskanalerna och dom flesta hade långa reportage om Bergman, visar hur stor han var runt om i världen. Kan nästan lova att han kommer hyllar vid nästa Oscarsutdelning. R.I.P. Står även som Breaking News på IMDb >> http://imdb.com/, jag hade inte riktigt fattat att han var SÅ stor internationellt. Redigerad 30 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Nej,tror nog ingen har fattat att han var såå stor.Alla hedrar han,flaggor i stockholm är på halvflagg(många iaf) undrar hur det går med begravning? Dom kan ju inte göra den privat? Anhängare från hela världen kommer ju att komma och kolla när han jordfästs(Om han ens ska det? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Nej,tror nog ingen har fattat att han var såå stor.Alla hedrar han,flaggor i stockholm är på halvflagg(många iaf) undrar hur det går med begravning? Dom kan ju inte göra den privat? Anhängare från hela världen kommer ju att komma och kolla när han jordfästs(Om han ens ska det? ) Lär väl bli samma sak som när Astrid Lindgren dog, en privat och en för "allmänheten"...kan jag tänka mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 År 2007 aka. The Year Of Death And Tragedy I mitt bekantskap så har många misste livet detta år eller varit nära. - En som bor i närheten här. Kände inte honom men jag visste vem det var, han hängde sig. - En annan kille som gick i dagis med min storasyrra och kände honom, dog 21 år gammal i en bilolycka. - Och min pappas farbror dog av lungcancer. - En vecka efter dog pappas faster också av ålderdom, hon bodde några hundra meter från mitt hus. - En vän körde moped och hamnar under en traktor i en kurva, han misste ena benet, och är kanske förlamad i vänstra armen oklart ännu om han kommer att kunna använda den. - Och en annan vän krockade med en bil när han körde moped, han bröt benet på flera ställen, men det kunde ha gått värre. - En annan blir påkrockad av en bil bakifrån och bröt armen, kunde också ha gått värre. - En annan höll på att supa ihjäl sig, drack 80% rent hembränt. han låg typ utan medvätande i 12 timmar, kunde också ha gått värre eftersom han bara är 12 år. andra: - Chris Benoit - Ingmar Bergman Orkar inte tänka på flera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 I mitt bekantskap så har många misste livet detta år eller varit nära. - En som bor i närheten här. Kände inte honom men jag visste vem det var, han hängde sig. - En annan kille som gick i dagis med min storasyrra och kände honom, dog 21 år gammal i en bilolycka. - Och min pappas farbror dog av lungcancer. - En vecka efter dog pappas faster också av ålderdom, hon bodde några hundra meter från mitt hus. - En vän körde moped och hamnar under en traktor i en kurva, han misste ena benet, och är kanske förlamad i vänstra armen oklart ännu om han kommer att kunna använda den. - Och en annan vän krockade med en bil när han körde moped, han bröt benet på flera ställen, men det kunde ha gått värre. - En annan blir påkrockad av en bil bakifrån och bröt armen, kunde också ha gått värre. - En annan höll på att supa ihjäl sig, drack 80% rent hembränt. han låg typ utan medvätande i 12 timmar, kunde också ha gått värre eftersom han bara är 12 år. *Bryr mig*. Denna tråden är om Ingmar Bergman, inte om folk som bor nära dig som har dött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 För att det ligger i människans natur att vilja hedra dom döda? Precis, eller hur. *Bryr mig*. Denna tråden är om Ingmar Bergman, inte om folk som bor nära dig som har dött. Varför får inte han göra en tråd om dom då? Dem är precis lika, bara att bergman inte kunde göra filmer för fem öre. Tycker verkligen denna tråden är riktigt onödigt och tar bara upp plats, han kunde inte göra bra filmer och alla andra trådar om "död <insertname>" låses. Lås denna, it ain't worth writing a topic 'bout it. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Varför får inte han göra en tråd om dom då? Dem är precis lika, bara att bergman inte kunde göra filmer för fem öre. Tycker verkligen denna tråden är riktigt onödigt och tar bara upp plats, han kunde inte göra bra filmer och alla andra trådar om "död <insertname>" låses. Lås denna, it ain't worth writing a topic 'bout it. Ah, för lite pang-pang i hans filmer eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Ah, för lite pang-pang i hans filmer eller? DU LISTADE UT DET!!!!!!1!!1!!1!11 :D :) :) :) Seriöst, hans filmer suger, dom är bara krångliga, långa och en stor dos av tråkighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 DU LISTADE UT DET!!!!!!1!!1!!1!11 :D :) :) :) Seriöst, hans filmer suger, dom är bara krångliga, långa och en stor dos av tråkighet. Hahaha. Det finns barnfilmer och det finns vuxenfilmer, ya know. Det är ingen meningen att du ska förstå Bergman. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts