The Dude Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Ingmar Bergman är död Ingmar Bergman har avlidit. Han dog på måndagsmorgonen i sitt hem på Fårö, norr om Gotland. >> http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=675505 >> http://svt.se/ Många här som uppskattat hans filmer? Själv har jag bara sett ett par, men de åkte direkt upp på top-10 . . . Redigerad 30 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Såg det nyss på aftonbladet. Har inte sett någon film med honom, tror jag. Men han var en stor man. R.I.P, gamle man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Fanny och Alexander anser jag vara det bästa som har gjorts på svensk filmduk, eventuellt delat med Utvandrartrilogin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Man kan ju bara inte glömma den filmen då han (huvudrollsinnehavaren) spelar shack med döden. "Vem är du?" "Jag är döden." R.I.P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Man kan ju bara inte glömma den filmen då han (huvudrollsinnehavaren) spelar shack med döden. "Vem är du?" "Jag är döden." R.I.P Hmpf,har inte kollat på hans filmer men hört en del om dom,men är inte det "Det Sjunde Inseglet?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Man kan ju bara inte glömma den filmen då han (huvudrollsinnehavaren) spelar shack med döden. "Vem är du?" "Jag är döden." R.I.P Sjunde inseglet? Den som var med i Julkalendern, haha. Edit: Dö chucky Redigerad 30 juli, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Sjunde inseglet? Den som var med i Julkalendern, haha. Yes. Den var med i Håkan Bråkan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 R.I.P Har nog bara sett Fanny & Alexander, bra tyckte jag inte den var, var nog ganska ung, och lång var den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Han var en stor ikon i filmvärlden, men hans filmer var inget jag uppskattade. Är ingen finsmakare dessvärre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Den enda av hans filmer jag sett är Fanny och Alexander, och den är riktigt bra. R.I.P. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Jadu, Dude, du som brikar klaga på "Vila i frid"-trådar^^ Men allvarligt, det är synd att han är död nu, han var en stor man. Men han var också gammal så det var väl dags att gå vidare. Synd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Saom sagt, gillade inte hans filmer, men de tv-spel han gjorde gillade jag! Sjukt grym kille på att göra tv-spel! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Tråkigt, men han fick i alla fall leva ett långt liv (89 år liksom, synd att klaga). Har inte sett någon av hans filmer, förutom den där kända schackscenen från "Det sjunde inseglet". Den scenen har avskräckt mig på något sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) På eftermiddagen skulle jag titta på matiné på SVT och vad får jag se? Extra insatt rapport med anledning av hans död. Jag har sett några av hans filmer och de har berört mig, på ett eller annat sett. 89 år fick han bli, var faktiskt inte så länge sedan han fyllde år. En respektingivande ålder för en respektingivande filmskapare. Till er som vill se någon av hans filmer, SVT1 kommer att visa Smultronstället ikväll klockan 21.00! Ansedd som ett av hans mästerverk. Kommer antagligen att se den med far i sommarstugan. Ska åka om två timmar. Vila i frid. Edit: Imorgon eftermiddag 14:20 kommer även Det sjunde inseglet att gå på SVT1, så passa på att kolla. Det är en märklig filmupplevelse! Redigerad 30 juli, 2007 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Jättesorligt. En av de absolut största någonsin. Sett få av hans filmer, men de jag har sett har berört mig på sätt som endast ett fåtal andra har lyckats med. Dels gällande existentiella frågor, men även när det kommer till filmkonst, rent praktiskt. Exercise: det är skillnad nu när det gäller sveriges överlägset största filmskapare och konstnär i modern tid. Redigerad 30 juli, 2007 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Hörde det tidigare idag på jobbet i radion. Tråkigt, det är det, men finns väl inte så mycket annat att säga än R.I.P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Låt han vila i frid istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Låt han vila i frid istället. ...istället för att göra minnesprogram och sända hans filmer? Eller vad menar du, och varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 ...istället för att göra minnesprogram och sända hans filmer? Eller vad menar du, och varför? Låt honom vila i frid istället för att folk ska prata om honom. Han har dött, get over it. Låt honom vila i frid då. Är vi tvungna att ha en topic för varje döing? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Är vi tvungna att ha en topic för varje döing? Japp -------- Tråkigt, det blir nog att slå på tvn och kolla på Smultronstället sen då, inte alltför ofta de sänder hans filmer. Requiscat in pace Redigerad 30 juli, 2007 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts