Xennah Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Är ni så jefla renfixerade? Jag kan ha samma t-shirt på mig i 3-4 dagar, så länge jag inte luktar svett, o duschar man varje dag så. Jeans kan jag ha i en vecka eller mer, så länge det inte luktar så gör det väl inget? Fast ni kanske svettar 2 liter varje dag i dunno Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 När det kommer till jeans så är det samma här. Drar ut så länge som möjligt på tvättningen, och oftast så behövs de inte tvättas heller då jag lyckas hålla mina jeans nästintill smutsfria. Jag har förstört säkert tre-fyra par av mina jeans för att jag av ren impuls bara har slängt dem i tvätten när jag har bytt. De flesta av mina jeans är hur blekta som helst nu. Riktigt dumt gjort, och jag visste att jag kunde låta dem vara, men jag ville ändå inte, typ. Mina senaste par jeans har jag dock bara tvättat en gång sen jag köpte dem i april, och de har använts rätt flitigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Juste, det här med tvättning. Tvättar nästan aldrig byxor (aldrig gjort på mina aktuella par). Det kan säkert folk tycka är äckligt. Men jag vädrar och torkar med vatten på små eventuella fläckar, men främst smutsar jag helt enkelt inte ned mina byxor. Eventuell dubbelmoral, men jag tycker att det är skillnad på överkropps- och underkroppsplagg. Framförallt blir jeansen nästintill förstörda av många tvättar. Jag gör likadant här. Förutom samma-plagg-två-dagar-i-rad-delen, på sistone har min ekonomi jag varit riktigt usel på att handla kläder samtidigt som jeans blivit för små och för fula - jag har använt samma jeans två dagar i rad. Jag har nya kläder varje dag, men om tshirten/tröjaninte inte luktar, efter en dag, så lägger jag bara in den i skåpet igen Nu ska jag vara sådär tråkig och skriva +1. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireinthehole Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 Tråden handlar faktiskt om vad man är nöjd/missnöjd med i dagens samhälle. INTE hur ofta man byter t-shirt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) Tråden handlar faktiskt om vad man är nöjd/missnöjd med i dagens samhälle. INTE hur ofta man byter t-shirt. Vi får väl diskutera det som folk är missnöjda med? och säga vårt om det? Redigerad 31 maj, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireinthehole Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) Vi får väl diskutera det som folk är misnöjda med? och säga vårt om det? Naturligtvis får ni det. Jag tyckte bara att det blev lite för mycket byta-klädersnack. Aja, här kommer min lista: + Sverige är en välfärdsstat + Hyfsat bra politik + Fin natur - Osocialt (Sverige ftw) - Folk som går sakta (det känns konstigt att gå om någon ) - Patriotism är så gott som förbjudet Redigerad 31 maj, 2008 av Fireinthehole Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 - Patrioter - Moderaterna/alliansen - För lätt att ta körkort - Brats - Kollektivtrafiken - Tobakpriserna - Folk som trycker sina åsikter på mig utan att jag bett om det - Att USA har så stort inflytande på oss - Kändisar - ESC - Äcklig öl - Att sjuksköterskor blir trampade på - Att chefer och liknande får miljoner i lön utan att göra ett skit. "Det är stressigt på toppen" Yeah right bitch. Hur är det för killen som jobbar 12 timmar varje dag och knappt har råd att bo kvar i sin etta med två barn. Han är nog inte stressad, han är glad. - Tyskar som tror att jag kan tyska och frågar inte ens om jag pratar tyska innan. Dö och brinn. - Skitungar som super sig fulla varje jävla helg och grisar ner, skriker och jävlas med folk. - Testosteronstinna idioter som vill slåss för att jag tittade på hans näsa. Nu blev jag deprimerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 - Patrioter - Moderaterna/alliansen - För lätt att ta körkort - Brats - Kollektivtrafiken - Tobakpriserna - Folk som trycker sina åsikter på mig utan att jag bett om det - Att USA har så stort inflytande på oss - Kändisar - ESC - Äcklig öl - Att sjuksköterskor blir trampade på - Att chefer och liknande får miljoner i lön utan att göra ett skit. "Det är stressigt på toppen" Yeah right bitch. Hur är det för killen som jobbar 12 timmar varje dag och knappt har råd att bo kvar i sin etta med två barn. Han är nog inte stressad, han är glad. - Tyskar som tror att jag kan tyska och frågar inte ens om jag pratar tyska innan. Dö och brinn. - Skitungar som super sig fulla varje jävla helg och grisar ner, skriker och jävlas med folk. - Testosteronstinna idioter som vill slåss för att jag tittade på hans näsa. Nu blev jag deprimerad. Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) Röda (easy guys.. easy) Religion (den del som finns iaf) White Trash Invandringen PK-folk erhm.. Jag brukar ju vara bra på att påpeka saker jag inte gillar. Snor några från The Dude Zack: - Skitungar som super sig fulla varje jävla helg och grisar ner, skriker och jävlas med folk. - Att USA har så stort inflytande på oss - Kändisar Annars tycker jag det är rätt nice. Redigerad 31 maj, 2008 av Saleen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 - För lätt att ta körkort Skulle vilja ändra det till "-För lätt att försöka ta körkort". Folk som försöker sig på teoriprov utan att plugga ordentligt innan är verkligen resursslösare! Nu har jag iof hört att dem är på gång med hårdare system... Men kan du utveckla lite? Stolpskott i trafiken finns ju alltid, men tycker ändå en stor majoritet sköter sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Skulle vilja ändra det till "-För lätt att försöka ta körkort". Folk som försöker sig på teoriprov utan att plugga ordentligt innan är verkligen resursslösare! Nu har jag iof hört att dem är på gång med hårdare system... Men kan du utveckla lite? Stolpskott i trafiken finns ju alltid, men tycker ändå en stor majoritet sköter sig. Du menar att man ska vara tvingad att plugga även om man tycker sig kunna teroin? Jag öppnade inte boken, klarade provet på första försöket. Höj priset på provet istället i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Skulle vilja ändra det till "-För lätt att försöka ta körkort". Folk som försöker sig på teoriprov utan att plugga ordentligt innan är verkligen resursslösare! Nu har jag iof hört att dem är på gång med hårdare system... Men kan du utveckla lite? Stolpskott i trafiken finns ju alltid, men tycker ändå en stor majoritet sköter sig. Du menar att man ska vara tvingad att plugga även om man tycker sig kunna teroin? Jag öppnade inte boken, klarade provet på första försöket. Höj priset på provet istället i så fall. Okej nu snackar ni om teoriprovet, men hur är det hos er vad gäller uppkörning? Här är det ändrat sen ett par år tillbaka, man kan inte boka uppkörning själv som man kunde förr. Även om du kör privat är du tvungen att skriva in dig på en skola. Och det är skolan som i sin tur bokar uppkörningstid till dig, detta för att minska köerna till uppkörningarna som uppkommit tack vare att folk bokade tider som galningar trotts att de inte kunde köra. Redigerad 1 juni, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Du menar att man ska vara tvingad att plugga även om man tycker sig kunna teroin? Jag öppnade inte boken, klarade provet på första försöket. Höj priset på provet istället i så fall. Jag tycker bara inte att man ska chansa, om du kunde teorin så är det inga problem, men har hört ett flertal som bara går helt oförberedda till sina tider. Det är egoistiskt eftersom köerna är så sjukt långa. Dessutom är det ju bra att faktiskt kunna mycket av teorin ordentligt. Och tror att just en prishöjning är på gång, det är väl det som är största orsaken till att det är som det är. Edit: Nu blir jag iof lite motsägelsefull eftersom jag tyckte det var ok att just du chansade, antar att jag är för trög i skallen för att orka argumentera ordentligt, måste vara värmen... Redigerad 1 juni, 2008 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 - Kändisar - ESC Fedt w0rd på det. Sverige verkar tydligen inte ha insett hur korrumperat och fruktansvärt jobbigt, fjantigt, och öststatsröstande ESC är. Och när det gäller kändisar, typ Carola... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Dagens skolor är åt fanders! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Dagens skolor är åt fanders! På vilket sätt? Svårt att förstå vad det är du inte gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Skulle vilja ändra det till "-För lätt att försöka ta körkort". Folk som försöker sig på teoriprov utan att plugga ordentligt innan är verkligen resursslösare! Nu har jag iof hört att dem är på gång med hårdare system... Men kan du utveckla lite? Stolpskott i trafiken finns ju alltid, men tycker ändå en stor majoritet sköter sig. Det enda man behöver göra är att sköta sig en gång. Uppkörningen borde vara längre och kanske till och med under några dagar. Jag menar, under 40 minuter lär de knappast kunna göra en rättvis bedömning av någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 På vilket sätt? Svårt att förstå vad det är du inte gillar. Det har att göra med dagens ungdomar, i dagens skolor. Det går inte ihop alls tydligen. Skolan är helt klart väldigt annorlunda idag än för 20 år sedan. Det har gått frammåt, visst, elever kan få mer hjälp nu och allt funkar på ett mer avancerat och bättre sätt. Man kan välja mellan flera språk och inriktningar, fler grupparbeten etc. Lärare får heller inte slå elever. Men låt oss inte förblindas av det goda. Med något gott kommer nästan alltid något ont. Dagens ungdomar i skolan respekterar inte lärare och oftast inte andra elever. Den diciplin och ordning som en gång fanns är bortblåst. De flesta här har förmodligen läst om allt våld i skolan där det inte bara riktar sig mot elever utan även lärare. En del lärare slutar att arbeta på grund av att de inte trivs med jobbet. En del elever slutar skolan för att de inte trivs med de elever som finns runt dem. Det är extremt negativt, och ingen verkar lyfta handen för att göra något åt saken. Mobboffer flyr skolan, skadegörelse och slagsmål, utfrysning och mobbning. Det är inte bara eleverna som flyr skolan utan även lärare. Skolan följer, utan att det står på något papper, eller utan att någon har skrivit det, djungelns lag. Jag ifrågasätter ibland sättet som lärare skall uppfostra eleverna samt den sympatiska delen. Lärare nu för tiden använder silkeshandskar mot eleverna. Det är dåligt tror jag. Vi unga är ofOm en lärare blir anfallen skall läraren ha rätten att slå tillbaka tills denne känner sig komfortabel i situationen och kan hantera den. Om en elev blir mobbad skall inte eleven utan mobbarna avlägsnas från skolan. Trots detta så är det inte så. Vem vill att exempelvis tre mobbare måste lämna skolan då bara en, den mobbade, kan göra det? Varje människa står ansvarig för sina handlingar oavsett omständigheter. Många av oss unga är vilddjur som måste uppfostras och lära oss att respektera vår omgivning om de människor som finns runt oss. Det går inte att dalta och fjäska för att få goda elever. Min klass i högstadiet var inte något vidare och stod bakom mycket skit som pågick på skolan, speciellt skadegörelse. Vissa lärare orkade inte ens ha oss på lektionen. Hur som helst så kommer rektor på en av historiens mest idiotiskaste planer; Bjud in klassen till expeditionen, prata med klassen och bjud dem på godis som en muta. Man börjar då undra hur det står till. Jag hade en bra lärare i högstadiet. En sextioplusare. En man som kunde hantera elever på rätt sätt. Där fanns inget daltande. Inga dåliga ursäkter men däremot regler. Var denna lärare hatad? Nej. Däremot älskad av många inklusive mig. ingen vågade säga emot denne bjässe och ingen satte sig upp mot honom. Han var rättvis hela tiden och drog sig aldrig för konflikter. Skolans regler var heliga och det gjordes inga undantag för någon. Utan fruktan finns inte ren kärlek.. END. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Det enda man behöver göra är att sköta sig en gång. Uppkörningen borde vara längre och kanske till och med under några dagar. Jag menar, under 40 minuter lär de knappast kunna göra en rättvis bedömning av någon. I see your point. Jo flera uppkörningar fördelade på någhra timmar kanske vore något. Nu kan ju uppkörningn bara sortera bort dem som är absolut olämpliga, men Vägverket kommer nog aldrig kunna få resurser till något sådant. Jämför man med en del andra länder, t.ex. vissa stater i USA är det ju ändå rätt hårt att få körkort i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Haha, jag känner mig sjukt träffad nu när ni snackar teoriprov. Ska göra det imorgon och har knappt hunnit plugga alls. Håller dock med om det Whoopee säger: [...]har hört ett flertal som bara går helt oförberedda till sina tider. Det är egoistiskt eftersom köerna är så sjukt långa. Det ska dock tilläggas att om man kuggar på teoriprovet så hamnar man längre ner i "prioriteringslistan" när man bokar ny tid. Det är alltså förstagångsskrivarna som får tid snabbast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts