Jump to content

Vad är ni nöjda/missnöjda över i samhället?

mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Vad symboliserar den där symbolen, vad innebär den?

Hade nämligen den på ett ställ för något ninjavapen jag köpte.

Det är Sigil of Baphomet, en symbol som man har i tex satanistiska ritualer. Inte säker på hur jag ska förklara det så:

Från wiki:

The Sigil of Baphomet has its origins in accusations of demonic worship by the medieval Knights Templar.

It is also the official insignia for the Church of Satan, chosen by Anton Szandor LaVey. Satanists who follow the philosophies of LaVey often adorn themselves with the sigil.

The Hebrew letters at each of the points of the pentagram read "לִוְיָתָן" starting from the lowest point and reading counter-clockwise. Translated, this is Leviathan (LVYTN), a sea creature figuring in Judaic mythology. Leviathan has many complex meanings, many of which apply to its use in the Sigil of Baphomet. Leviathan is commonly associated with Satan, and the fourth book of the Satanic Bible is named the Book of Leviathan.

Although versions of the Sigil of Baphomet appear as early as the 1897 book “La Clef de la Magie Noire” by Stanislas de Guaita, the variant in common use today was designed for use by the Church of Satan, and is known as the Hell's Kitchen Baphomet. This variant is copyrighted by the Church of Satan and cannot legally be reproduced without permission. Historic variants are in the public domain.

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 140
  • Ålder
  • Senaste inlägg
+

Svensk Black Metal är en utav det bästa

Fin Miljö

-

Invandrare

alla "åh en sverigeflagga jävla rasse" skit som kommit på senare tid

Kristendommen i sverige (speciellt sekt-kyrkor) finns en här faktist där jag bor som är jävligt sjuk

Satanism är en Atheistisk Religion, så alltså, inga djävulsdyrkare här, vill du åt djävulsdyrkare ska du söka till Luciferians (Misanthropic Luciferian Order). Kristna förespråkar hyckeri och deras religion förstör människan, hindrar människan från att uppleva livets njutningar

Mycket bra sagt, håller med om varenda ord du sa.

btw,

+ Svensk Metal överhuvudtaget är väl en utav dem bästa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Huruvida ni tolkar samhället som Sverige i sig, eller hela världen, bestämmer ni själva.

+

Samhället Sverige; att vi är det landet med lägst religiös aktivitet.

-

Barnvagnar

Paraplyn

Folk som går långsamt

Folk som sätter sig på platsen bredvid i kollektivtrafiken när det finns ett FLERTAL lediga tvåplatser.

Edit: Att dyslexi i andra ord kan betyda "jag orkar inte bry mig", och har blivit någon slags folksjukdom.

Tvärtom är det väldigt många som skäms för att dom har dyslexi, har aldrig hört nån skylla på det.

Folk som tror pottfrilla är snyggt.

EDIT: Hatar alla attention whore, killar eller tjejer. :rolleyes:

Redigerad av Kaiser Franz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du tycker att folk som tycker pottfrilla är en helt OK frisyr sprider missnöje över samhället? Låt de vara för fan, de kanske tycker samma sak mot dig.

Vi är ialla fall två som inte tycker om pottfrilla kan jag bara säga. Det är fult och gör mig på dåligt humör. Varför inte sätta en potta över skallen istället så att man kan få sig ett gott skratt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är ialla fall två som inte tycker om pottfrilla kan jag bara säga. Det är fult och gör mig på dåligt humör. Varför inte sätta en potta över skallen istället så att man kan få sig ett gott skratt?

.. för att det finns andra som tycker det är skönt och snyggt?

Visst kan jag tycka att det är en ful frisyr, men det platsar inte i en tråd där man skall säga vad som är dåligt med samhället. De har inte med det och göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.. för att det finns andra som tycker det är skönt och snyggt?

Visst kan jag tycka att det är en ful frisyr, men det platsar inte i en tråd där man skall säga vad som är dåligt med samhället. De har inte med det och göra.

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

*slår mig för pannan*

Kan du inte ta NÅGON annans åsikt? Flera andra har ju skrivit om "Folk som...", varför skulle pottälskarna bli borträknade för?

*slår mig för pannan*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*slår mig för pannan*

Kan du inte ta NÅGON annans åsikt? Flera andra har ju skrivit om "Folk som...", varför skulle pottälskarna bli borträknade för?

*slår mig för pannan*

Men vafan, det finns väl miljontals fula människor och har man inget bättre för sig än att gå och störa sig på dem är man ju faktiskt en idiot. Det handlar om hela samhället, inte olika fula människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är Sigil of Baphomet, en symbol som man har i tex satanistiska ritualer. Inte säker på hur jag ska förklara det så:

Från wiki:

The Sigil of Baphomet has its origins in accusations of demonic worship by the medieval Knights Templar.

It is also the official insignia for the Church of Satan, chosen by Anton Szandor LaVey. Satanists who follow the philosophies of LaVey often adorn themselves with the sigil.

The Hebrew letters at each of the points of the pentagram read "לִוְיָתָן" starting from the lowest point and reading counter-clockwise. Translated, this is Leviathan (LVYTN), a sea creature figuring in Judaic mythology. Leviathan has many complex meanings, many of which apply to its use in the Sigil of Baphomet. Leviathan is commonly associated with Satan, and the fourth book of the Satanic Bible is named the Book of Leviathan.

Although versions of the Sigil of Baphomet appear as early as the 1897 book “La Clef de la Magie Noire” by Stanislas de Guaita, the variant in common use today was designed for use by the Church of Satan, and is known as the Hell's Kitchen Baphomet. This variant is copyrighted by the Church of Satan and cannot legally be reproduced without permission. Historic variants are in the public domain.

Du är så jävla missledd. Satanism har ingenting att göra med någon jävla bock som heter Baphomet. Det är hollywood och kyrkans proparganda som gett världen den bilden av ordet satanism. Satanister var i grunden ett brödraskap av vetenskapsmän och då forskning kunde bevisa lite väl mycket (man KAN faktiskt inte gå på vatten) fördömdes brödraskapet och kyrkan stämplade dom som Shaitan (= motståndare).. Shaitan -> Satan. Det har inget att göra med Black Metal-idioter som säger ba 'öh, baphomet asså, värsta gethuvudet!! Blöda lol!'

Så skaffa riktig fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vafan, det finns väl miljontals fula människor och har man inget bättre för sig än att gå och störa sig på dem är man ju faktiskt en idiot. Det handlar om hela samhället, inte olika fula människor.
Frisyren är ett val man gör, och har man pottfrisyr får man (Om man tittar ur någon annans ögon, för att jag bryr mig inte igentligen, jag endast försvarar yttrandefriheten som blir mer och mer kränkt här i landet) skylla sig själv.

*släpper bollen*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor