Stora_tomtefar Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Jag är ännu inte säker på om detta är ett nytt virus, men min bror har skickat detta till mig, utan att själv varit medveten om det, och det skickades även till alla hans vänner som var online. Ville bara dela med mig av vetskapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Tackar, men alltså det känns som man lärt sig dett, skickar nån kompis mig en rar film, med nå mysko namn (som detta) frågar jag antingen om han skickar det, eller något liknade... Man tar inte emot saker bara sådär, om man inte är skit kass dvs ;> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Borde inte man skapaoch pinna en tråd om NYA farliga virus som kommer via MSN eller E-mail... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Borde inte man skapaoch pinna en tråd om NYA farliga virus som kommer via MSN eller E-mail... Håll koll på symantec eller någon annan proffshemsida istället för godtyckliga tips på GTAsajten, är mitt tips då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Eller så acceptar man INGA filer från folk utan att FRÅGA vad det är först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Håll koll på symantec eller någon annan proffshemsida istället för godtyckliga tips på GTAsajten, är mitt tips då. Jo, klart... Eller så acceptar man INGA filer från folk utan att FRÅGA vad det är först. Det skulle aldrig falla mig in, men om nåt NYTT virus som är lite trickigt eller smart.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Jo, klart... Det skulle aldrig falla mig in, men om nåt NYTT virus som är lite trickigt eller smart.. Men då finns det ett kryphål, virus via msn brukar ofta ha nåt engelskt över sig t.ex. Is this you on this picture *link* Look at this *link* OMG! PWNED! *link* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Men då finns det ett kryphål, virus via msn brukar ofta ha nåt engelskt över sig t.ex. Is this you on this picture *link* Look at this *link* OMG! PWNED! *link* Oftast, men nu är det svenska som gäller! " Kolla på min bilder, hihi " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Men då finns det ett kryphål, virus via msn brukar ofta ha nåt engelskt över sig t.ex. Is this you on this picture *link* Look at this *link* OMG! PWNED! *link* Jo, men det finns ju fler... Oftast, men nu är det svenska som gäller! " Kolla på min bilder, hihi " Seriöst, har svennar börjat nu också... Tusan också!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 [GayColor]Jo, men det finns ju fler...[/GayColor] [GayColor] Seriöst, har svennar börjat nu också... Tusan också!![/GayColor] Det var det som förvånade mig,att det var svenskt..alla andra brukar ju vara på engelskt.. (No offence med det där med color,men det är så inihelahelvetesfuckin'skitstörande för ögonen..) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 De som acceptera okända filer får skylla sej själv. Jag accepterar ej okända filer fast man är lite nyfiken. Men det borde man fatta vid det här laget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Det var det som förvånade mig,att det var svenskt..alla andra brukar ju vara på engelskt.. (No offence med det där med color,men det är så inihelahelvetesfuckin'skitstörande för ögonen..) Faktum är att detta virus finns på flera olika språk. Jag sökte lite på google, och hittade en koreansk sida där det listades alla saker som detta virus kan skriva saker på MSn på. Tyska, franska, svenska, holländska och engelska var de språk jag kände igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 (redigerad) Faktum är att detta virus finns på flera olika språk. Jag sökte lite på google, och hittade en koreansk sida där det listades alla saker som detta virus kan skriva saker på MSn på. Tyska, franska, svenska, holländska och engelska var de språk jag kände igen. Men, finns det inget virus som man INTE ens behöver acceptera/klicka på för att få? Det var det som förvånade mig,att det var svenskt..alla andra brukar ju vara på engelskt.. (No offence med det där med color,men det är så inihelahelvetesfuckin'skitstörande för ögonen..) Non taken.. Redigerad 30 juli, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Men, finns det inget virus som man INTE ens behöver acceptera/klicka på för att få? Non taken.. Precis. Man får bara virus efter att ha antingen accepterat något sådant här dumt, eller att besöka en hemsk sida, som kanske har någon ActiveX-kontroll som skräpar ned, och sådant. Bekant är att virus inte kommer till dig av sig själva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Den som går på detta viruset måste fan vara rent tom i skallen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Den som går på detta viruset måste fan vara rent tom i skallen!Då kan jag nog sluta räkna på fingrarna redan nu. För antalet är betydligt fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Trädet Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) jag har precis fått två st utav någon anledning på mindre än två minuter.. Lyder följande: "----@hotmail.com skickar: Acceptera(Alt+C) Spara som...(Alt+S) Tacka nej(Alt+D) -----@hotmail.com säger: En bild på mig och min bästa vän !!!" Ganska irriterande må jag säga :/ /:edit: jag blir spammad av människan ffs :<.. "[ SKATE ] säger: Hey, acceptera mina bilder, snälla Trädet | säger: varför? jag är ingen halvuppblåst kanin som du kan lura.. Känn på den du" Redigerad 31 juli, 2007 av Trädet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 En tjej skrev "Detta är jag HELT naken, skicka det inte till någon annan " så jag var nära på att ta emot viruset, men jag klarade mig som tur var. Men har man sett filen så känner man igen den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Det är ju bara en zip-fil. Den kan inte göra något av sig självt. Öppna i WinRAR och se vad det är för filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts