Plaisir Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Jag börjar detta inlägg med ett känslouttryck: HELVETE!!!! Jag tänkte installera Ubuntu på datorn så jag tänkte vara lite smart o fixa till en partition innan med hjälp utav Partition Manager. När det är ca.5% kvar utav "jobbet" så hänger sig allt och jag låter det stå så i ungefär en halvtimme innan jag bestämmer mig för att tillslut starta om datorn. Vilket visade sig bli det största misstag jag någonsin har begått.. När den ska starta upp igen så går det inte.. Något har blivit fel någonstans och jag försöker att laga windows installationen helt förgäves. Till slut är det enda alternativet att installera om hela XP. Inget jag ville men eftersom att Microsoft är så jävla dumma i huvudet så måste jag. Att man inte kan fixa ett fint litet alternativ som bara installerar om alla windows filer samt boot sektionen utan att vidröra allt annat är bortom mitt förstånd. Det enda alternativet var självklart att formatera om hårddisken. Tog "Quick" alternativet villket ingjuter lite hopp i min senare "fråga". När allt väl är färdigt och uppstartat märker jag sjääääälvklart att varenda bild, låt, dokument och fotografi är borta. omöjligt att finna någonstans alls. Nu till min "fråga". Är det möjligt att få fram det som är försvunnet (eller i alla fall inte syns i varken Ubuntu eller XP) igen?? Behöver jag lämna in datorn till tex PC City här i Linköping eller kan jag fixa fram allt själv?? Ja det var väl allt.. nu ska jag lägga mig i sängen o gråta tills jag somnar... Det var ju ca 300Gb med filer som försvann Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Ett gratis och bra program: http://www.recuva.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Jag har för mig att eftersom du formaterade disken så har filerna försvunnit på datorn. Det som saffecool länkade till fungerar nog endast om man har tagit bort nått från hårddisken utan att formatera om...... Det är vad jag har för mig iaf jag kan ha fel också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 27 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Han kan la alltid testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 27 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2007 Jag har för mig att eftersom du formaterade disken så har filerna försvunnit på datorn. Det som saffecool länkade till fungerar nog endast om man har tagit bort nått från hårddisken utan att formatera om...... Det är vad jag har för mig iaf jag kan ha fel också JO men eftersom att jag tog quick alternativet tänkte jag att det kanske går att få fram ändå.. Jag läste på lite på Download om program som skulle gå att använda.. Det verkar vara möjligt att få fram all information så länge jag inte skriver över den med annan data. Tack gode gud (nej inte kristen på riktigt) att jag brände ut en Live-CD av Ubuntu i förrgår. Hör av mig när jag fått en uppdatering på vad som kan göras. Tackar även för svaren. Även om Zcruwens sänkte mig lite innan jag läst på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 29 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Så.. nu har jag laddat ner GetDataBack 3.03. Det programmet hittar alla filerna. Men det är ett problem. Jag kan inte "få ut dom i windows" utan att betala en summa på $119. Så antingen skänker ni pengar.. Eller så försöker någon smart person fixa något gratis som kan få fram även formaterat material Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts