okka Skrivet 12 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2007 Erdinger är min favorit när det kommer till veteöl, drack det på en pub på söder för någon månad sedan och gillade det skarpt. Jo, den är riktigt god! -------------- I min familj dricker vi inte Heineken. Av princip. *Upp med näsan* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 25 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2007 Som ni alla redan vet så är tisdagar öldagar. Sitter nu med en systembolagsnyhet. Tranquair 900. Den är god. Lite för mustig för min smak, lite i stil med Cuvee van de Kaiser, jag blir mätt och får nog av choklad typ. Men god är den. http://www.worldbeer.co.jp/world_beer/img/2007beer/001.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Om planerna går i lås imorgon ska min kära vän ta en trip till Systembolaget imorgon och handla lite smått och gott inför kvällen. Jag ska följa KalleRs och Okkas råd och ge mig på Becks! Den verkar vara precis lagom dyr och stark för min smak. Gör jag rätt nu, om jag planerar att avnjuta den hemma hos en vän? Det är ingen fest, utan bara en degkväll med gänget i stort sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Vilken är den godaste ölen på systemet för under 10 kr st? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 Vilken är den godaste ölen på systemet för under 10 kr st? http://www.apk.se/oel/ Kung eller Femkommatvåan hands down! Även om jag föredrar Sofiero Guld Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 24 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2007 (redigerad) funderar på kung Redigerad 24 oktober, 2007 av W@ll@ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 november, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2007 Halvbump. Drack en flaska Samuel Adams Boston Ale tidigare och gillade det skarpt, skämdes lite när jag fick frågan av min polare "har du inte druckit den tidigare?". Smakade lätt bränd och lite citrus om jag inte kände helt fel. Ett givet köp i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Någon som har gett sig in på julölen än då? Vi hade lite provning häromdagen och Oppigård Winter Ale gick då ut som vinnaren i vårat blindtest. http://www.whiskyguiden.se/Bilder/Jul-2005/OppigÃ¥rds.jpg Annars var Nils Oscar Kalasjulöl fortfarande på topp. Den och Jämtlandbryggeriets julöl har vi köpt till i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) Kan inte minnas att jag någonsin har provat julöl. Men det kanske är dags nu då. Fast det lär inte bli för än dagarna kring jul. Redigerad 9 december, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 29 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Bumpar den här nu. Passar ju bra med tanke på valborg och allt. Hade tänkt mig att köpa lite mellanöl imorgon, systemets urval av mellanöl var lite luddigt, men är det någon som har tips på en god öl på runt 4,5-5,0% så tipsa mig gärna! Helst burk. En av få som faktiskt hette "mellanöl" var Smålands Mellanöl, någon som vet om den är något att ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 29 april, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 april, 2008 Bumpar den här nu. Passar ju bra med tanke på valborg och allt. Hade tänkt mig att köpa lite mellanöl imorgon, systemets urval av mellanöl var lite luddigt, men är det någon som har tips på en god öl på runt 4,5-5,0% så tipsa mig gärna! Helst burk. En av få som faktiskt hette "mellanöl" var Smålands Mellanöl, någon som vet om den är något att ha? Har faktiskt druckit den en gång! Den är helt ok, sen är den ju relativt billig också. Finns en sort som heter "warsteiner" som jag tror är på 4.6 eller nå sånt som jag tycker är rätt god, drack den på planet hem från Lisabon förra året, men vet dock ej om den finns på systembolaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 april, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2008 Estrella är ny favorit i 10kr-klassen. http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt...mp;SokStrangar= Har ett halvt flak av dessa till i morgon. Även lite Samuel Adams Boston Lager. Och så någon Pfiff, någon Gösser och någon Miller för skruvkorkarnas skull. Endast flasköl imorgon. Misterwhoopee: Testa Estrella. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diesel_ Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Pripps Blå är den personliga favoriten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Mums, körde en gott och blandat igår när det var lite grillning. 2 Bud, 2 Miller, 2 Brahma, 2 Estrella, 2 Gösser. Alla var såklart väldigt goda. Brahma var en riktig överaskning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 3 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2008 Aecht Schlenkerla Rauchbier (Luktar rökt korv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2008 Old Gold, Staropramen, Pilsner Urquell = Mumma! Eller utsch, utsch, utsch, som en viss Uggla skulle säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2008 Mums, körde en gott och blandat igår när det var lite grillning. 2 Bud, 2 Miller, 2 Brahma, 2 Estrella, 2 Gösser. Alla var såklart väldigt goda. Brahma var en riktig överaskning. Brahmaflaskan är väldigt snygg. Men tycker ölet är tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Brahmaflaskan är väldigt snygg. Men tycker ölet är tråkigt. Snygg vet jag inte. Dock väldigt bekväm att hålla i. Visst, ölet stack inte ut på så sätt, men jag blev nöjd då jag lyckades pricka in enbart goda öl på alla sorter (Brahma, Gösser och Estrella var första gången för mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Passa er för ölen Brooklyn Black Chocolate Stout.. Ni kan lika gärna hälla upp ett glas med kinesisk mushrom soja. Fast, vad vet jag. Det är säkert svingod om du är en ölkännare eller liknande. Under ledning av bryggmästaren Garret Oliver brygger Brooklyn Brewery varje vinter en begränsad mängd av det kraftiga säsongsölet Black Chocolate Stout. Blandningen av den speciellt rostade malten och en komplicerad bryggning ger ölet dess vackra svartbruna färg och djupa smak av mörk choklad och lakrits. Brooklyn Black Chocolate Stouts fyllighet, alkoholstyrka och dess karaktär gör att den passar utmärkt till desserter, i synnerhet till en chokladtårta, tryffel eller en smakrik ost. – För andra året i rad lanserar vi nu Black Chocolate Stout i Sverige. Ölet, som även går bra att lagra ett par år, är en riktig pärla som ska avnjutas med andakt tillsammans med en god chokladefterrätt eller varför inte en extra lagrad Stilton, säger Joakim Losin ölexpert på Carlsberg Sverige. Pris: 20,- på systemet Finns på: Ett handfullt systembolag och utvalda restauranger. Alkoholhalt: 10% Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 5 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2008 Snygg vet jag inte. Dock väldigt bekväm att hålla i. Visst, ölet stack inte ut på så sätt, men jag blev nöjd då jag lyckades pricka in enbart goda öl på alla sorter (Brahma, Gösser och Estrella var första gången för mig) Hade du en lime-klyfta i Brahman? Tog en sådan öl på en thairestaurang för en tid sedan och då får man med en lime. Gav en speciell touch när man tryckte ner klyftan i flaskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts