The Dude Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 (redigerad) Drack just en Chimay Trippel, fantastiskt god trappistöl! http://sat.epfl.ch/bar/images/chimay-triple.jpg Nu sitter jag som sippar på en Nils Oscar Kalasöl, för det är ju fredag. --- Vi fick ju ny kamera idag också så jag drog av en bild på kalaset: http://img511.imageshack.us/img511/5725/64426812jn3.jpg Redigerad 24 augusti, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2007 Mina Miller är slut.. Vad ska man nu dricka på dagarna? På brist på annat så har jag under denna veckan dragit i mig en låda Miller, överallt, närsom. 4-5 framför datorn, 1-2 till maten, 1-2 när jag ska sova.. Illa det hära. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 25 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2007 (redigerad) Drack just en Chimay Trippel, fantastiskt god trappistöl! Min bror gillar Chimay. Han har en Chimay-penna! Edit. Murphy's Irish Stout på fat ikväll. Ingen höjdare. Men helt okej. Föredrar Murphy's Irish Red. Samt några 3,5:or. Inga höjdare de heller. Men tja. Redigerad 25 augusti, 2007 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Igårkväll blev det Hobgoblin, Gösser och Zipfer. Konsum-handlning, med andra ord, för den ej-fyllda-tjugo. Gösser var inte mycket att hurra över. Zipfer och Hobgoblin var ganska goda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ej-fyllda-tjugoett menar du? I alla fall, jag har en viktig fråga här.. Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom? Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ej-fyllda-tjugoett menar du? I alla fall, jag har en viktig fråga här.. Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom? Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. Ett hett tips är ju att inte börja med någon för stark öl, typ sortguld eller Bear-beer. En av dom första ölen jag drack var Carlsberg Hof, det är en mellanöl som varken är för svag eller för stark, den är perfa tycker jag. Så jag skulle föreslå Carlsberg Hof! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ett hett tips är ju att inte börja med någon för stark öl, typ sortguld eller Bear-beer. En av dom första ölen jag drack var Carlsberg Hof, det är en mellanöl som varken är för svag eller för stark, den är perfa tycker jag. Så jag skulle föreslå Carlsberg Hof! Bra förslag! Fast om det är så att du inte gillar den typiska ölsmaken så kanske du kan prova med lite speciella öler? Mörka ale eller så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Bra förslag! Fast om det är så att du inte gillar den typiska ölsmaken så kanske du kan prova med lite speciella öler? Mörka ale eller så. På tal om mörk öl och ale, vad är skillnaden på en ale och en öl? Är det just att ale är mörkare, som t.ex Murphys och Guiniess, eller är det några andra skillnader? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 På tal om mörk öl och ale, vad är skillnaden på en ale och en öl? Är det just att ale är mörkare, som t.ex Murphys och Guiniess, eller är det några andra skillnader? "Ale is a type of beer brewed from barley malt with a top-fermenting brewers yeast that ferments quickly, giving a sweet, full body and a fruity, and sometimes butter-like, taste. Most ale contains some herb or spice, usually hops, which imparts a bitter, herbal flavour which balances the malt sweetness. As an appellative ale means any top-fermented beverage made from malt." Därav den ofta rätt mörka färgen även, typ, jag vet inte, jag kan inte riktigt öl. Wikipedia, hur som helst! Tihi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ale är kort och gott överjäst öl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ale är kort och gott överjäst öl. Huvvet på spiken, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ej-fyllda-tjugoett menar du? I alla fall, jag har en viktig fråga här.. Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom? Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. Miller! Ganska smaklöst = bra att väja sig med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ej-fyllda-tjugoett menar du? I alla fall, jag har en viktig fråga här.. Vilket öl skulle ni rekommendera mig, som verkligen inte gillar smaken, men som ändå är så grymt jävla sugen på att kunna knäcka en kall med polarna? Finns det någon riktig nybörjar-sort, liksom? Skulle verkligen vilja kunna dricka öl. Och det är ju skitsvårt att vänja sig vid något som man inte tycker om. Ej-fyllda-tjugo är det.. Corona fungerar alltid.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 2 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 september, 2007 Ej-fyllda-tjugo är det.. Corona fungerar alltid.. Det var ett skämt från hans sida. Corona både luktar och smakar gummi, riktigt äcklig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Det var ett skämt från hans sida. Corona både luktar och smakar gummi, riktigt äcklig. Förlåt det visste jag inte... haha, gummi? Verkligen inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 haha, gummi? Verkligen inte... Lukta på en nyöppnad Corona, det luktar cykelslang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Lukta på en nyöppnad Corona, det luktar cykelslang. Jag har aldrig någonsin kännt lukten av gummi. Inte kännt smaken av gummi heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Jag har aldrig någonsin kännt lukten av gummi. Du är ju mer insnöad än mig då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oskaroskar Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Du är ju mer insnöad än mig då. För att jag tycker om öl som inte du eller KalleR tycker om? och för att jag inte tycker den luktar gummi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2007 Jag har heller aldrig känt lukten av gummi. Ska tänka på det nästa gång jag drar en Corona. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts