W@ll@ Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 är inte fyllda 20 än Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 En varm sommardag på stranden, alternativ bryggan vid en sjö, så tycker jag Hoegaarden vinner. Ett veteöl. Rätta takter, vännen min. Rökig pub, däremot, där gör sig en Guinness bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 4 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2007 Jag var inne på systemet igår och handlade lite olika mörka sorter. Kunde dock inte finna Murphys (som någon nämnde skulle vara god), men tog några andra som verkade goda enligt flaskan Ska prova en eller två till pizzan som kommer levererad om 10 min!, sen kommer resencion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Nackdel med att ha inlett sin ölhävarkarriär i London är helt klart att all "vanlig" öl bleknar betydligt. Fast det är en vanesak: är man utan toppöler nog länge så blir man jätteglad åt minsta Carlsbergdroppe! Hurra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Nackdel med att ha inlett sin ölhävarkarriär i London är helt klart att all "vanlig" öl bleknar betydligt. Fast det är en vanesak: är man utan toppöler nog länge så blir man jätteglad åt minsta Carlsbergdroppe! Hurra! Det finns ett väldigt fint utbud öler i Sverige också, och tack vare systembolaget kan du ju utan problem eller extrakostnad importera hem vilken ölsort du vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 Det finns ett väldigt fint utbud öler i Sverige också, och tack vare systembolaget kan du ju utan problem eller extrakostnad importera hem vilken ölsort du vill Det är sant, men faktum är den att jag är väldigt ung, min vän. Men jag ska helt klart utforska systembolaget när jag får pengar. Får bara lov att hitta någon vänlig själ över 21, t.ex. mina föräldrar. Men du har rätt. Det jag menar är bara att väl vänjd vid goda öler så är det svårare att finna uppskattning i de mer normala, precis som med allting annat: hur kul är det att lyssna på dålig musik just efter bra musik? Host. Bra exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2007 över 21 20. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 6 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2007 20. Host. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 13 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2007 (redigerad) Privatimporterade en öl som heter Karjala. Ingen aning om vad den har för status bland "ölkännare" men den föll mig verkligen i smaken! http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Karjala3_pullo.png *Skit.. nu fick ni inte se den snygga flaskan ; P Redigerad 13 augusti, 2007 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Varför inte? Danish Gold e förbannat god förövrigt Hur fan kan du tycka Danish gold är god? Jag får kväljningar bara av att snutta på den, men det beror väl på alla mina fjortisfyllor jag haft på den. Budweiser och Mariestads är det ja dricker oftast, är ingen direkt ölfantast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Hur fan kan du tycka Danish gold är god? Jag får kväljningar bara av att snutta på den, men det beror väl på alla mina fjortisfyllor jag haft på den. Budweiser och Mariestads är det ja dricker oftast, är ingen direkt ölfantast. Om du ser det såhär. Vår kära exsemtott är i början av hans öldrickande, från att gå från att dricka mäsk.. Så ja, allt är väl godare än mäsk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Om du ser det såhär. Vår kära exsemtott är i början av hans öldrickande, från att gå från att dricka mäsk.. Så ja, allt är väl godare än mäsk. Jo, det är klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 (redigerad) Om du ser det såhär. Vår kära exsemtott är i början av hans öldrickande, från att gå från att dricka mäsk.. Så ja, allt är väl godare än mäsk. Jag har druckit mäsk två gånger, och jo, jag tycker Danish Gold ÄR en god öl och lägg ner i kalla mig "exsemtott".. Redigerad 16 augusti, 2007 av Xemtoth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Om du ser det såhär. Vår kära exsemtott är i början av hans öldrickande, från att gå från att dricka mäsk.. Så ja, allt är väl godare än mäsk. Annars brukar väl just Danish Gold vara rätt populär bland mer rutinerade öl-drickare också? Inte för att jag är vuxen men jag tycker annars att den är ett säkert kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Jag har druckit mäsk två gånger, och jo, jag tycker Danish Gold ÄR en god öl och lägg ner i kalla mig "exsemtott".. Danish Gold är piss, men godare än mäsk. Och jag kallar dig vad jag vill. Annars brukar väl just Danish Gold vara rätt populär bland mer rutinerade öl-drickare också? Inte för att jag är vuxen men jag tycker annars att den är ett säkert kort. Populär pga. sitt pris och tillgänglighet. Många köper hem flera flak med just den ölen då den är billig. "rutinerade öl-drickare" som du kallar dom har oftast ett lite mer annorlunda öl som just dom gillar, som inte är något som man kan få tag i överallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Danish Gold är piss, men godare än mäsk. Och jag kallar dig vad jag vill. Populär pga. sitt pris och tillgänglighet. Många köper hem flera flak med just den ölen då den är billig. "rutinerade öl-drickare" som du kallar dom har oftast ett lite mer annorlunda öl som just dom gillar, som inte är något som man kan få tag i överallt. Precis det jag menar, att just den ölen trots sin lättåtkomlighet och popularitet bland småglin faktiskt går hem hos äldre personer också, som då alltså druckit öl ett bra tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Precis det jag menar, att just den ölen trots sin lättåtkomlighet och popularitet bland småglin faktiskt går hem hos äldre personer också, som då alltså druckit öl ett bra tag. ..pga sitt låga pris och tillgänglighet. Du har slut på öl, systemet är stängt men grannen har öl och folket kommer om 20 minuter. Jovars, då går dom alltid ner. Sen är det ju oftast så att ens favoritöl ör av lite dyrare kaliber, och det är inget man vill bjuda bort. Då passar billig öl bättre på festligheter, då jag antar att det är då du sett dom vuxna dricka just detta öl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Miller! Guinnes Carlsberg Hof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Leffe Blond was tha shit igår. Ett underskattat öl från min sida, riktigt gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 16 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2007 Mariestad FTW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts